Live V
Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 17-09-01 18:18

Jeg sidder nu og hører det nye Live album for 3. gang. Nej, hvor er det
godt. Nogle andre der har nogle kommentarer. Jeg synes helt klart det er et
af deres bedste hidtil.
Mvh Thomas

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 17-09-01 18:32

"Thomas Dalgaard" <leilak@mailme.dk> wrote in message
> Jeg sidder nu og hører det nye Live album for 3. gang. Nej, hvor er det
> godt. Nogle andre der har nogle kommentarer. Jeg synes helt klart det er
> [...]

Hvordan er de rent tekstmæssigt? Holder de fast i det spirituelle med
grædende delfiner og moder jord og den slags, eller har de forandret sig?

/Nikolaj
- der er ret vild med Live, men synes, at deres tekstunivers til tider kan
blive lidt belastende :)

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 17-09-01 18:54

"Nikolaj Borg" skrev i en meddelelse

> [...]
> grædende delfiner og moder jord og den slags, eller har de forandret sig?
> - der er ret vild med Live, men synes, at deres tekstunivers til tider

Det er sikkert absurd at nævne overfor LIVE fans, men på deres hjemmeside
www.friendsoflive.com kan man i anledning af terroangrebet på USA nedlade
nummeret Overcome, som en forsmag på "V". Det er "rigtigt" LIVE nummer men
som Nikolaj påpeger skal man måske ikke lytter mest til tekstens budskab,
der godt kan virke meget moraliserende. På den anden side er det da rart med
musik med et budskab....det er der efterhånde langt i mellem....dub i dub

Kåre

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 17-09-01 19:01

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
> [...]
>
> /Nikolaj
> - der er ret vild med Live, men synes, at deres tekstunivers til tider

Tjah... Jeg er ikke den bedste analytiker, så det er ikke sikkert at jeg har
forstået alle sange rigtigt. Men jeg kan da prøve at give en ide om hvordan
teksterne er.

I sangen Overcome (kan downloades frit fra http://www.friendsoflive.com)
synger Ed om "Holy water in my lungs", så lidt religiøst er der (men det har
der jo altid været), men ellers synes jeg der har sneget sig lidt ironi ind
i teksterne. I Like A Soldier lyder noget af teksten:
"Let's go to ray's, not to pizza hut
let's go to the pig, not to starbux
let's vote for Nader, what are we waiting for?"

Faktisk er der mere samfundskritik end jeg har hørt fra deres side før. "I
am not ok, with this tv in my face, and liar after liar, with nothin' bout
nothin' higher" (OK?)

Derudover synges der selvfølge en del om kærlighed og om hvordan vi har brug
for den for at overleve. I sangen Simple Creed fx, "I bet you took a gun to
school too" hvorefter omkvædet handler om at vi har brug for hinanden (ikke
så plat som det lyder).

Musikken er en del mere skarpkantet end jeg havde forventet, men det er
absolut ikke nogen dårlig ting.
Mit yndlings stykke tekst er:
"everybody's here,
mystery and beer,
I have nothing to fear"

Minder lidt om teksten til Century, hvilket jo er en fremragende sang (fra
deres IMHO bedste album).

Generelt er teksterne en del mere varierede end The Distance To Here, men
jeg må sige at teksterne aldrig har været grunden til at jeg godt kan lide
Live, og dårlige synes jeg aldrig de har været. Men nu er jeg også en indædt
Live fan, der ikke kan tage imod kritik

Håber jeg har været behjælpelig.

Mvh Thomas

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 17-09-01 20:13

"Thomas Dalgaard" <leilak@mailme.dk> wrote in message

[snip.. en masse eksempler på tekster på den nye plade]

> Generelt er teksterne en del mere varierede end The Distance To Here, men
> jeg må sige at teksterne aldrig har været grunden til at jeg godt kan lide
> Live, og dårlige synes jeg aldrig de har været.

Nej, Ed ( Co.?) skriver sådan set nogle glimrende tekster, men de har det
lidt med at køre i den samme rille rent tekstmæssigt.

> Men nu er jeg også en indædt
> Live fan, der ikke kan tage imod kritik

Positivt, at du kan indrømme det :)

> Håber jeg har været behjælpelig.

Jo tak, meget.

/Nikolaj

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 18-09-01 20:17

se iøvrigt Rolling Stones anmeldelse:
http://www.rollingstone.com/recordings/review.asp?aid=2043127&cf=140
Pladen får 3½ stjerne (af 5 mulige) og anmelderen skriver at det er et lille
mirakel, at de ikke længere er så frelste
Iøvrigt synes jeg ikke albummet bliver dårligere af at jeg nu har hørt det
10+ gange. Tværtimod.
mvh
Thomas

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 17-09-01 20:05

"Thomas Dalgaard" skrev i en meddelelse

> Jeg sidder nu og hører det nye Live album for 3. gang. Nej, hvor er det
> godt. Nogle andre der har nogle kommentarer. Jeg synes helt klart det er
et
> af deres bedste hidtil.

Har netop modtaget en telefonisk anmeldelse fra min ven Thomas (fik i
den....? - det er også en bogtitel.... nå. Han er mega fan også og må
mildest talt siges at være skuffet. Han havde faktisk fortudt han købte
den - eneste grund til at beholde den sagde han er, at man som fan desværre
er forpligtiget til at have alle albums.

Der mangler melodi, sagde han videre og kritiserede også deres nye stil
(udseende) som man kan se på billederne i coveret.

Vi blev enige om, at albummet for en chance på en uges tid med mindst en
gennemlytning om dagen før den endelige som falder..... eller

Kåre

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 17-09-01 21:01

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Vi blev enige om, at albummet for en chance på en uges tid med mindst en
> gennemlytning om dagen før den endelige som falder..... eller

Jeg synes også at stilen lægger et stykke fra hvordan de plejer at lyde, men
jeg synes det er positivt. Jeg synes der er mange gode guitar-riffs og mht
melodi kan jeg ikke helt forstå kritikken. Det er sandt at sangene ikke helt
har den samme letgående melodi som fx på Throwing Copper, men jeg synes at
der alligevel er masser at komme efter. Specielt i Simple Creed, der også
har et typisk omkvæd der minder mig lidt om Dolphin's cry.
Og lige een ting til. Hvad har deres udseende med musikken at gøre??? Tror
du måske folk kun hører Britney Spears fordi hun ser godt ud.... hmm....
wait a minute.... årh bare glem det

Fra : Brian Hansen

Dato : 17-09-01 21:13

Hey.

*LOL*

Brian Hansen

Thomas Dalgaard <leilak@mailme.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3ba656c1$0$14820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Brian Hansen

Dato : 17-09-01 21:10

Hey.

En anden ting, nogen der ved om de kommer til DK i den nærmeste fremtid,
stadig en oplevelse jeg har til gode...
Har være på www.friendsoflive.com og tjekke, men ingen DK...

Er ikke lige i stand til at udtale mig om "V", da jeg ikke har været ude og
investere i den endnu, kender kun "Overcome" som jeg synes er fedt nok...

Brian Hansen

Thomas Dalgaard <leilak@mailme.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3ba6309a$0$14822$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Brian Hansen

Dato : 17-09-01 21:16

Hey.

Nogen hér som kan se mine indslag, for jeg kan ikke selv!!!???
Kun se at jeg har "svaret" ved hjælp af "pilen"???!!!

Brian Hansen

Fra : Brian Hansen

Dato : 17-09-01 21:21

Hey.

Tar' det i mig igen, ( sådan da... det virker nu?! ( nogle af dem
Åbenbart bare længe om det.
Men har også problemet i en anden gruppe, selv efter flere dage...
Fatter ikke en s...!!!

Brian Hansen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 17-09-01 22:19

"Brian Hansen" <hansen-brian@mail.tele.dk> wrote in message
> Tar' det i mig igen, ( sådan da... det virker nu?! ( nogle af dem
> Åbenbart bare længe om det.
> Men har også problemet i en anden gruppe, selv efter flere dage...
> Fatter ikke en s...!!!

Der har været knas med TDC's newsservere på det seneste, men det skulle
sådan set være rettet nu. Prøv evt. at slette gruppen og oprette den igen.

/Nikolaj