Apple Expo aflyst - øv, øv
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-09-01 16:11

Mega nedtur... Jeg kan godt se, at der er et mindre sikkerhedsproblem,
men på den anden side, så flyver alle fly jo normalt her i Europa. De
ville de jo ikke gøre, hvis der var fare for sikkerheden...

Nu står man her med købt rejse der ikke kan refunderes...

Der skulle vel ikke være nogen, der ville købe et par billetter til
Paris her i det regnfulde efterår?

--
René

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-09-01 16:24

On Mon, 17 Sep 2001 17:10:55 +0200, René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Mega nedtur... Jeg kan godt se, at der er et mindre sikkerhedsproblem,
> men på den anden side, så flyver alle fly jo normalt her i Europa.

ahhhh.... formuleringen om at aflysningen sker af hensyn til deltagernes
sikkerhed er sgu' nærmest en tand for meget. Lugter mere af at 10.1 ikke
er så klar som den kunne være. Helt ærligt.... gør man sig ikke lidt for
høje tanker om sig selv, hvis man tror at et næste terrormål af alle
steder skulle finde sted på et AppleExpo...

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : J.C. Voss

Dato : 17-09-01 16:37

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> gør man sig ikke lidt for
> høje tanker om sig selv, hvis man tror at et næste terrormål af alle
> steder skulle finde sted på et AppleExpo...

Jeg har blot lige læst at de aflyste fordi de var bekymrede over deres
brugeres og udvikleres sikkerhed. Det indebærer vel også deres transport
til og fra Expo i Paris - dvs mange der ankommer med fly.

En af mine venner skulle have været til en konference i digital
billedbehandling og geografiske informationssystemer i næste uge i San
Fransisco, men det er også blevet aflyst. Begrundelse: Deltagernes
sikkerhed under transporten til konferencen, som arrangørerne ikke kunne
stå inde for.

Apple's meddelelse er ikke enestående.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Remember Occam's razor? |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-09-01 16:47

On Mon, 17 Sep 2001 17:37:27 +0200, J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> Apple's meddelelse er ikke enestående.

OK, jeg er sikker på at du har ret. Mit indlæg går måske mest på at jeg
glæder mig til 10.1. Desude synes jeg er terror-tingen er voldsomt
overeksponeret i pressen.

-j

Fra : J.C. Voss

Dato : 17-09-01 23:20

> [...]

> OK, jeg er sikker på at du har ret. Mit indlæg går måske mest på at jeg
> glæder mig til 10.1. Desude synes jeg er terror-tingen er voldsomt

Det kan vi kun blive enige om, priser mig lykkelig over at jeg ikke har
noget TV, og ikke læser formiddagspressen. Det har været slemt nok i
radioen og på nettet. Jeg har hørt en del NPR (National Public Radio)
http://www.npr.org siden i tirsdags. og de har, på trods af at de er
amerikanere, formået at levere den mest sobre journalistik om sagen
indtil videre.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 18-09-01 05:20

In article <slrn9qc6tu.mfd.janus@mymlan.netcetera.dk>,
janus@netcetera.dk (Janus Sandsgaard) wrote:

> OK, jeg er sikker på at du har ret. Mit indlæg går måske mest på at jeg
> glæder mig til 10.1. Desude synes jeg er terror-tingen er voldsomt
> overeksponeret i pressen.

Ja, lad pressen fortsætte med en gang kongehus/tv-stjerne soap - det der
med at tale om, hvordan vores åbne demokrati er for sårbart og hvad vi
skal gøre for at bevare vores nuværende samfund. Og er det miltære svar
der gives acceptabelt? Det er da alt for tungt.

Lad os få noget mere cola!

//Peter Gersmann

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-09-01 11:22

On Tue, 18 Sep 2001 06:20:00 +0200,
Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> skal gøre for at bevare vores nuværende samfund. Og er det miltære svar
> der gives acceptabelt? Det er da alt for tungt.

Jeg har bestemt ikke noget imod at pressen beskæftiger sig med sidste uges
begivenheder. Tror bare jeg synes at der er gået "soap-journalistik" i den, og
at der mangler en kritisk sætten nyhederne i perspektiv: Der er mange
enslydende nyheder og løse spekulationre om selve forløbet, billeder af
sammenfaldet igen og igen - og det fortrænger så hvad er i øvrigt foregår
rundt omkring i verden.

-j

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-09-01 17:09

> [...]

> brugeres og udvikleres sikkerhed. Det indebærer vel også deres transport
> til og fra Expo i Paris - dvs mange der ankommer med fly.

Det kan være det lige pludselig er kommet på mode at kapre fly og bruge
dem som levende bomber?

Det _er_ dybt tragisk det der er sket - det er vi håbentlig flest om at
synes, men det er også tragisk at verdens lammes (læs: mange
aflysninger) - især når der fra USA selv opfordres til at arbejdet tages
op igen - "life goes on".

Janus er ikke ene om sine spekulationer ...

> Apple's meddelelse er ikke enestående.

Næ. Desværre.

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : J.C. Voss

Dato : 17-09-01 23:20

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Det kan være det lige pludselig er kommet på mode at kapre fly og bruge
> dem som levende bomber?

Det kan vel ikke udelukkes da det tirsdag viste sig at være en rimelig
effektiv strategi.

> [...]
> synes, men det er også tragisk at verdens lammes (læs: mange
> aflysninger) - især når der fra USA selv opfordres til at arbejdet tages

Fuldstændig enig, og jeg mener heller ikke, at vi skal lade terrorister
og muligheden for angreb bestemme vores handlinger. Men når jeg skal
over gaden kigger jeg alligevel både til venstre og til højre inden jeg
går.

De havde ikke behøvet at aflyse den helt, men årsagen til dette kan være
mange, og ikke nødvendigvis kun pga. at de er bekymrede for deltagernes
sikkerhed som de selv har offentliggjort. Hvad med alt det gear de skal
have til Paris, forsinkelserne i flytrafikken må give dem et kæmpe
logistisk problem. Til slut kan det vel heller ikke udelukkes at
10.1'eren ikke var helt som færdig som de gerne ville have den.

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-09-01 23:37

In article <1ezwk9n.13gz3tv11q7o9bN%jcSPAM@BLOCKvoss.tf>,
jcSPAM@BLOCKvoss.tf (J.C. Voss) wrote:

> Til slut kan det vel heller ikke udelukkes at
> 10.1'eren ikke var helt som færdig som de gerne ville have den.

Hvilket burde give anledning til en konspirationsteori om at det er
Apple, der arrangerede terroraktionerne, for at kunne udskyde
lanceringen af OS 10.1.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 18-09-01 18:39

> Hvilket burde give anledning til en konspirationsteori om at det er
> Apple, der arrangerede terroraktionerne, for at kunne udskyde
> lanceringen af OS 10.1.

Eller MS for derved at få Apple til at aflyse, og der igennem få udsat
en XP killer.
Det kunne også være Sun. Et velfungerende Unix system med samme kerne
funktionalitet som Solaris.
En suspekt mellemøstlig person som er sur over at Apple opretholder
regler vedrørende eksport.
Steve Jobs' fine fly kunne ikke få start tilladelse, "too bad for the
stupid Europeans, Balmer cancel the crap".

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : N/A

Dato : 18-09-01 22:31

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-09-01 22:31

> Fra: Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk>

> Som jeg kan love dig ikke vil blive fulgt.

Øhh...?!

- Michael

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-09-01 23:21

In article <B7CD89B1.4662%michael@cybersites.dk>,
Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> Øhh...?!

Nemlig. Hvis jeg har lyst til at komme med lidt sort humor, så har jeg
ikke tænkt mig at holde mig tilbage.

Jeg gætter på at du sagtens kan nyde en stor bøf, selvom der der et
menneske (hvoraf størstedelen er børn) af sult hver 3'dje sekund. Hvor
er din indlevelse?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : N/A

Dato : 19-09-01 09:09

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-09-01 09:09

> Fra: Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk>
>
> Du har ret, beklager. Sammenligningen er absolut ikke rimeligt over for
> de 100.000-vis der der af sult - de ca 5500 der døde i USA, har i det
> mindste haft fornuftige leveforhold.

Godt godt - jeg har fattet din pointe. Lad os afslutte debatten.

- Michael

Fra : N/A

Dato : 18-09-01 21:12

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-09-01 21:12

> [...]

> Steve Jobs' fine fly kunne ikke få start tilladelse, "too bad for the
> stupid Europeans, Balmer cancel the crap".

Slap nu af allesammen med jeres sorte kommentarer om ulykken - det er trods
alt temmelig skrækkeligt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-09-01 21:53

In article <B7CD7740.464A%michael@cybersites.dk>,

Fra : N/A

Dato : 19-09-01 08:25

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-09-01 08:25

> [...]
>
> Jeg gætter på at du sagtens kan nyde en stor bøf, selvom der der et
> menneske (hvoraf størstedelen er børn) af sult hver 3'dje sekund. Hvor

Okay - jeg melder pas. Så fornuftige argumenter og velvalgte sammenligninger
kan man jo ikke stille noget op imod...

- Michael

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-09-01 08:46

In article <B7CE14DE.467F%michael@cybersites.dk>,

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-01 01:46

Hej Janus

Jeg tror ikke det har en dyt med 10.1 at gøre, men netop med sikkerhed. Det er jo
en kendt sag, at Frankrig er hullet som en si, når det gælder 'terror-sikkerhed'. -
Og når man véd at grupper som GIA, Islamic Jihad og andre lignende foretagender
frit kan opholde sig i Frankrig, uden at myndighederne gør en pind for at stoppe
dem, så synes jeg, der er al god grund til at være påpasselig.

mvh. Erik rihcard

Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> høje tanker om sig selv, hvis man tror at et næste terrormål af alle
> steder skulle finde sted på et AppleExpo...

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 18-09-01 10:29

> [...]
> andre lignende foretagender frit kan opholde sig i Frankrig, uden at
> myndighederne gør en pind for at stoppe dem, så synes jeg, der er al god

Det er sjovt at sådanne ting aldrig har været et problem før...

I princippet burde man lukke alle grænser, aflyse alle flyafgange,
indføre rationer på benzin, lukke alle våben fabrikkers eksport af
våben, henrette alle islamerne, overvåge alle computere og telefoner,
Smide palestinenserne i havet, brænde jøderne i gaskamrene, droppe et
par atombombe over Kina (så kunne man sikkert også få Japanerne med),
overlade styringen af verdensøkonomien til USA, indføre dødsdomme over
forbryderne, installere en lille chip der er udstyret med et GPS system
i hovederne på alle mennesker... Se så ville det blive en meget bedre
verden vi ville leve i.

En tragedie er en tragedie om det er i USA eller andre steder i verden.
Og det kan næppe siges at være et nyt fænomen at det går ud over civile
mennesker. Men går det ud over en amerikaner er det selvfølgelig meget
mere forfærdeligt end hvis det blot er nogen tilfældige Japanere... Man
kan næppe sidde med andet end en dårlig smag i munden efter i tirsdags.
Der er ingen tvivl om at fanatisme er en farlig ting... Det gælder vel
begge veje...

--
MVH Nicolai Brandt
Jeg har tilladt mig at låne lidt fra Morten Reippuert Knudsens sig.

....og så er der den sædvanlige beklagelse over associal adfærd mht. til
linielængde, brug af quoted-printable på usenet, svar over citeret tekst
samt alen lange signature*. Her er lidt littereratur som du kan hygge
dig med

<http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html>
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>
<http://www.usenet.dk/netikette/udbydere.html>
<http://www.usenet.dk/ord/lokal.html>

og sidst men ikke mindst denne:

<http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html>

Jeg vil endda tillade mig at misbruge andres båndbrede for at citere det
sidste afsnit:

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-01 16:48

Hej Nicolai

Jeg har ikke nævnt et ord, om at det her kun gælder for amerikanere, men det
er første gang i historien, at en målrettet terrorhandling er gået ud over så
mange mennesker på én gang. Og jeg ville have nøjagtig de samme følelser over
for terror, hvis dette havde foregået et hvilket som helst andet sted. - Jeg
har ikke glemt billederne fra Rwanda og Burundi, hvor Hutu'er og Tutsi'er
slagtede hinanden.....

Og så må du lige have i tankerne, at det nu er målrettet mod amerikanere og
amerikanske interesser over alt i verden.... (iflg. CNN og en udtalelse fra
lederen af Islamic Jihad i nat, dansk tid).

mvh. Erik Richard

Fra : Mikael Kern

Dato : 17-09-01 17:13

René Frej Nielsen wrote:

> Der skulle vel ikke være nogen, der ville købe et par billetter til
> Paris her i det regnfulde efterår?

Datoer, sted, pris ???

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman -
EFP/OB/SNG Rentals

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-09-01 17:34

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> Datoer, sted, pris ???

Med Europas Rejsebureau, 2 stk. med sovebus.

Afgang fra København (Ellebjerg st.) kl. 17.00, ankomst tirsdag morgen i
Paris. Hotel i kategori 2 (se www.europas.dk) med morgenmad.

To overnatninger og afgang fra Paris ca. kl. 19.00 torsdag.

Vi har givet 1098 kr. pr. billet, men vil da gerne sælge dem med rabat.
Selskabet tager dog 100 kr. for at ændre på biletten, så det skal helst
ikke være for meget vi skal slå af prisen.

--
René

Fra : Mikael Kern

Dato : 18-09-01 01:28

René Frej Nielsen wrote:

> Afgang fra København (Ellebjerg st.) kl. 17.00, ankomst tirsdag morgen i
> Paris. Hotel i kategori 2 (se www.europas.dk) med morgenmad.

OK jeg er dum eller det er sent? Dato? Hvilken uge?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-09-01 22:16

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> OK jeg er dum eller det er sent? Dato? Hvilken uge?

Den forstod jeg ikke helt. Hvad mener du?

Det er s'føli i næste uge, afgang mandag.

--
René