sig mig ...
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-09-01 14:42

.... går verden pludselig i stå?

<http://maccentral.macworld.com/news/0109/17.expo.php>

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-09-01 15:52

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> ... går verden pludselig i stå?
>
> <http://maccentral.macworld.com/news/0109/17.expo.php>

Der er da heldigvis andre der deler min holdning:

<http://macnn.com/news.php?id=9392>

Men måske har Apple slet ikke noget at fortælle/vise?

Hmmm?

Fra : Jakob H K

Dato : 17-09-01 16:17

> Men måske har Apple slet ikke noget at fortælle/vise?

Eller også er de oprigtig chokerede over hvad der skete i NY !!

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-09-01 16:47

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Eller også er de oprigtig chokerede over hvad der skete i NY !!

Hvem er ikke det?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-09-01 17:47

On Mon, 17 Sep 2001 17:17:15 +0200, Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Eller også er de oprigtig chokerede over hvad der skete i NY !!

Ja, alle kan vel være enige om at det er grusomt at parkere et antal fly i
bygninger med mennesker, hvor flere tusinde frygtes omkommet. Ingen tvivl
om det. Tilsvarende bringer det sveden frem på panden, når man tænker
over, hvilke konsekvenser begivenhederne kan få - internationalet såvel
som i .dk, når USA rasler med våbnene i jagten på en fjende.

Når det er sagt, så synes jeg det på tide at klappe hesten. For os andre
er der et liv efter i tirsdags; et liv med regnvejr, bollebageri og MacOS
10.1. Desuden savner jeg i den grad perspektiv i mediernes dækning af
begivenhederne: Hvem er det lige man risikerer at ramme ved et _evt_
angreb på Afhganistan? Hvor stor er det nu lige skaden er i USA? Hvor stor
en skade var det nu lige som USA er ansvarlig for ift. Irak og Golfkrigen
m.v.?

Nuvel... tilbage til Mac.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-09-01 18:13

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> en skade var det nu lige som USA er ansvarlig for ift. Irak og Golfkrigen

....jeg kunne ikke være mere enig - i onsdags holdt souchefen på KDAS en
følelsesvædet tale til seminariet hvor han snotudede over tragedien,
uden på nogen måde at være personligt involveret - jeg tror dog ikke han
tuedede over jordskredet i venezuela, oversvømmelser i bangladesh,
folkemordet i tjetjenien, det tidligere yugoslavien, rawanda eller i
sine yngre dage masakrene i vietnam.

lad os perispektivere, menesker er sgu menesker uanset om de bor i den
tredie verden eller i vesten - hævn, udleveringer til dødsstraf (jvf
Fjog Rasmussen som jeg pt har på TV) og andre indskrænkninger i de
borgerrettigheder vi alle tager for givet er kun for fjolser med små
sko... desværre er der alt for mange af dem og endnu værre: dert er dem
vi har overdraget magten til...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-01 02:44

Hej Janus & Morten

Jeg har det nok en smule tættere inde på livet end jer to. Et par af mine
kunder har stadig ikke kunnet få kontakt med noget familie, der arbejdede i
området, - og en af mine venners kusine kom ud af Pentagon - bogstavelig talt
med ilden i hælene, - men sådanne mennesker tænker I åbenbart heller ikke på.

Jeg synes, det udtrykker en uhyggelig kynisme og menneskefjendsk holdning -
'bare vi kan få vores OS X 10.1, så skidt med tusindvis af dræbte....'

D.d. så jeg at tabslisten nu er på knap 5100. Men er I overhovedet klar over,
hvor mange andre hundreder af tusinde, der er involverede. Det er jo ikke kun
de døde, men det er også dem, der er tilbage og som måske aldrig i resten af
deres liv kan glemme det - eller den / dem, de har mistet.

Hvad med den familie, hvor der nu savnes enten en far eller mor - eller måske
begge forældre... Hvad med de børn, der nu ingen forældre har? - Eller hvad med
de forældre, der har mistet en søn eller datter - eller måske både en søn og
datter? - Hvordan tror I, de har det og vil ha' det resten af livet? - Tror I
virkelig, de lige nu 'glæder sig til X 10.1'?

- Og hvad angår samenligningen med naturkatastrofer, så synes jeg den er så
usmagelig, at det grænser til skamløshed! - Det her er resultatet af en
fanatisme og et had og en ligegyldighed med andres liv, så ord næsten ikke kan
udtrykke det!

Denne gang skete det i USA, men hvor kommer det næste gang? - I London - eller
måske i København.... Hvordan vil jeres reaktion så være? - "Nå skidt med det,
vi venter jo og glæder os til OS X 10.3, 4 ,5 eller en helt 10. udgave..." - Og
så ligger der måske flere tusinde danskere rundt omkring på hospitaler og
lighuse, - "...men det er vi da komplet ligeglade med, - vi vil ha' vores OS X
dit eller dat"

Normalt bander jeg ikke, men jeg håber fandme, at I engang bliver voksne!

mvh. Erik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> vi har overdraget magten til...
>
> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-09-01 11:40

On Tue, 18 Sep 2001 03:44:27 +0200,

> [...]
> dit eller dat"
>
> Normalt bander jeg ikke, men jeg håber fandme, at I engang bliver voksne!

Rolig nu.

Jeg har altså ikke udtrykt sympati for terrorisme. Ej heller jublet over de døde
eller deres pårørende. Højt har jeg send en lidt skæv kommenar om, at det ikke
lader til at vi får 10.1 lige det samme - og at jeg i øvrigt synes at der
mangler perspektiver i den løbende nyhedsdækning af sidste uges begivenheder.
Måske du skulle læse mine indlæg igen?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-09-01 21:46

> [...]
> 'bare vi kan få vores OS X 10.1, så skidt med tusindvis af dræbte....'

Det er der ingen af os der har skrevet Endnu en gang et eklatant bevis
på at du ikke i stand til til læse andet end evangeliet i ERS-world. Læs
- forstå og reflektér; før du kaster din frådende vrede over et
sagesløst tastatur.
Jeg har manet til besindighed og efterlyst reflektion og perspektivering
frem for [en delvis forstålig] masse-psykose og en ækel udnyttelse af
tragedien fra medier og desperate politikkere, der ikke hverken er i
stand til eller har viljen til at annalysere årsagen (Eyes wide shut) -
for at komme videre er man nød til at forstå hvorfor hadet til den
moderne vestlige verden er så massivt - og det er ikke det samme som at
accept. Men al tale om hævn, tilsidesættelse af de selvsamme
menneskerettigheder som terrorristerne foragter vesten for osv. er helt
ude i hampen, men desværre har det været det dominerende budskab fra
alverdens vestligt orienterede politiske ledere gennem den sidste uge.
Heldigvis viser det sig at den hjemlige hr Nykup har valgt at besinde
sig en smule (jvf. profilen i dag på DR1)

> D.d. så jeg, [KLIP: bla, bla, bla...]
>
> Normalt bander jeg ikke, men jeg håber fandme, at I engang bliver voksne!

Tja, er det ikke et standart svar fra en sur gammel mand der ikke
længere forstår verden?

FUT: dk.politik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-09-01 03:09

- Morten

Jeg er efterhånden ved at have ondt af dig, - at du er så forbenet og stupid i din
måde at se tingene på, er så rystende, at det grænser til en form for scitzofren
psykose, at du burde opsøge en psykriater.

Du snakker og ævler om 'realitetssans' og andet af samme skuffe, men dine
skriblerier viser jo med al tydelighed, at du tilsyneladende bevæger dig i en helt
anden verden, hvor de livsværdier, - som trods alt de fleste af os har, - er
totalt ligegyldige for dig.

Jeg håber dog trods alt, at du en dag finder ud af, at vi lever i en verden, hvor
det tilsyneladende er ondskaben, der skal bestemme, og at den ondskab MÅ og SKAL
bekæmpes og det med ALLE midler. Og jeg håber også for dig, at du ikke indser det
for sent, - nemlig den dag, hvor det måske er gået ud over en af dem, DU holder
af. - Næsten 5500 dræbte betyder altså intet for dig, - det er jo åbenbart kun en
'hændelse' blandt mange andre 'hændelser'......

Og at du benytter enhver lejlighed til at nedgøre det, jeg skriver, forstår jeg
langt bedre nu. - Du må jo lide af nogle gevaldige mindreværdskomplekser.

Og tilsidst.... Hvad Poul Vendekåbe Nyrup siger eller gør, er mig noget så totalt
og inderligt ligegyldigt. I sidste ende bliver det heldigvis ikke ham, der kommer
til at bestemme, hvad og hvordan Danmark skal være med i det opgør, der både må og
skal komme mod den globale terrorisme.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-09-01 16:43

> Jeg er efterhånden ved at have ondt af dig, - at du er så forbenet og
> stupid i din måde at se tingene på, er så rystende, at det grænser til en
> form for scitzofren psykose, at du burde opsøge en psykriater.

Tsk, tsk, tsk...

Det her er altså dk.edb.mac _ikke_ dk.svin.hinanden.til!

/Martin

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 19-09-01 18:14

> Jeg håber dog trods alt, at du en dag finder ud af, at vi lever i en
> verden, hvor det tilsyneladende er ondskaben, der skal bestemme, og at den
> ondskab MÅ og SKAL bekæmpes og det med ALLE midler.

Så vil jeg komme med det taktiske spørgsmål, der nødvendigvis må gå
andre end mig på. Er du overfølsom for træpinde og kors?

(i din arriskab havde du helt glemt at tælle bogstaver i din browser,
der er som sædvanlig for mange).

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-09-01 23:26

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Så vil jeg komme med det taktiske spørgsmål, der nødvendigvis må gå
> andre end mig på. Er du overfølsom for træpinde og kors?

NEJ, ellers ville vi have prøvet det. Sølvkugler og vievand har jeg
heller ikke tiltro til.

Nitro ind af det ene øre, Glycerin ind af det andet" og så ryster vi den
lidt" Nix, "det" ville bare fortsætte med at tale og tale og tale og
<PLAMMMM.MOV>

Så, nu har jeg da fred!

> (i din arriskab havde du helt glemt at tælle bogstaver i din browser,
> der er som sædvanlig for mange).

Send en regning, det koster sgu efterhånden os alle penge/tid at rette
op på det roderi.

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 20-09-01 23:26

> [...]
> scitzofren
> psykose, at du burde opsøge en psykriater.

Pssst, Morten: Ta' ham Frasier, han ved hvad man skal gøre ved en
scitzofren [sic]!

But whatever you do, don't mention ERS!

Mojn, Thomas

PS: Linier re-wrapped ERS, regning burde fremsendes!
PPS: Venligst undlad at svare!

--
Come Mr. Taliban, tally me bananas!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 19-09-01 11:46

On Tue, 18 Sep 2001 03:44:27 +0200,

> Jeg synes, det udtrykker en uhyggelig kynisme og menneskefjendsk holdning -
> 'bare vi kan få vores OS X 10.1, så skidt med tusindvis af dræbte....'

Hvem har sagt det?
Hvor og hvornår?

-j

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 17-09-01 18:17

> [...]

> over, hvilke konsekvenser begivenhederne kan få - internationalet såvel
> som i .dk, når USA rasler med våbnene i jagten på en fjende.

Ja - puha! Det er vel det man kalder en ond cirkel? Man kan vel ikke
forestille sig USA forholde sig passivt ... hvis bare man vidste ...

> [...]
> en skade var det nu lige som USA er ansvarlig for ift. Irak og Golfkrigen

.... det lader vi lige stå et par minutter mere ...

> Nuvel... tilbage til Mac.

Ja - der er heldigvis noget positivt ved tilværelsen! :)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-01 01:18

Hej Jesper

- Nej, verden går ikke i stå, - men jeg véd ikke, hvordan du ville have
det, hvis det pludselig var ca. 5000 danskere, der var blevet dræbt ved et
sådant bestialsk angreb..... - Jeg véd bare, hvordan jeg føler det lige nu
og har følt det i den sidste uge, - og så tør jeg end ikke tænke på,
hvordan jeg ville have det, hvis det var herhjemme, det var sket.

Der er hele firmaer, der på det nærmeste er blevet udslettet. - Andre har
mistet 1/2-2/3 af de ansatte osv..

Og jeg forstår særdeles godt både Apple og andre firmaer, der har aflyst
deres præsentationsmesser - især i Frankrig, når man af erfaring véd, hvor
dårlig sikkerheden er i det land.

Så lad os lige give dem tid til at finde sig selv igen og få det her lidt
på afstand.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 18-09-01 22:03

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> ... går verden pludselig i stå?

Om ikke andet gør den det m.h.t. det logistiske. Det ville være et
umanerligt bøvl at stable Expo'en på benene. Alene lufttrafikken er
langt fra stabil endnu. God ting at aflyse.

Mojn, Thomas