Dæk til Scooter
Fra : Jens Holm

Dato : 15-09-01 21:57

Hej

Har nogen erfarring med kvaliteten af de scooterdæk T. Hansen Mobil sælger
og er det til at skifte dæk selv på en scooter?

Modellen er en Gilera Stalker - hvor meget skal skilles ad for at få hjulet
af?

Mvh

Jens

Fra : Gundersen

Dato : 15-09-01 22:05

Hej

> Har nogen erfarring med kvaliteten af de scooterdæk T. Hansen Mobil sælger
> og er det til at skifte dæk selv på en scooter?

Nej, Nej!

Deres dæk er TOTALT billige, men man får hvad man betaler for! (dårlig
kvalitet!)
Men kan godt selv gøre det, men det er meget besværligt!

> Modellen er en Gilera Stalker - hvor meget skal skilles ad for at få hjulet
> af?

Mit råd;

Flå Hjulet af. (skru udstødningen af, så skulle det være nok!)
Tag det med ned til din lokale scooter pusher!
Han har garenteret en maskine til det! Så tager det kun 2min!

Min lokale pusher, tager ikke en gang noget for at montere det på fælgen, hvis
jeg bare selv kommer med den!
(Jeg gav omkring 400,- for et dæk sidstegang!)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk

Fra : J

Dato : 16-09-01 03:04

"Gundersen" <Gundersen@e-box.dk> skrev i en news:3BA3C283.B2357215@e-box.dk
> Hej
>

> Nej, Nej!
>
> Deres dæk er TOTALT billige, men man får hvad man betaler for! (dårlig
> kvalitet!)

Hvor i alverden har du dog fået dén ide fra? Har du selv prøvet dem?

Det har min søn og jeg nemli', og de er ganske udmærkede!
Han begik selvfølgelig først dén fejl, at tro det samme som dig, og købte
hos den lokale knallert-pusher et Dunlop bagdæk til over 500,- plus montering.
Efter at have kørt knap 1700 km., og have haft 7 (syv!) punkteringer på det,
var det totalt færdigt.

Jeg købte derefter et T.Hansen 4-lags dæk til godt 250,-, og monterede det selv.
Dækket har indtil nu kørt 3900 km, uden én eneste punktering, og hvad vigtigere
er, UDEN at tage røven på ham i regnvejr, og det ser stadigvæk næsten nyt ud!
De dæk kan jeg kun anbefale!
(Forresten har T.Hansen nu osse fået 8-lags dæk - ovenikøbet til næsten samme pris.)

Jeg skal måske lige tilføje, at han kører med et Corsa-kit + Funky udst. på sin
BW'S, som er målt (med radar) til 102 km/t. Og jo, han kører ALTID med hjelm.

Mange hilsner

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 16-09-01 10:13

> Hvor i alverden har du dog fået dén ide fra? Har du selv prøvet dem?

Jeg kender en der har et T.Hansen dæk på sin Suzuki RMX, det er FANDME noget
bras! Der er omtrent intet vejgreb, og slet ikke i vådt føre :|

--
Best Regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Peden

Dato : 17-09-01 14:26

> Jeg kender en der har et T.Hansen dæk på sin Suzuki RMX, det er FANDME
noget
> bras! Der er omtrent intet vejgreb, og slet ikke i vådt føre :|
Nu har en RMX jo heller ikke det helt store at gøre med en normal scooter
vel?

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 18-09-01 00:02

"Peden" <peden@anarki.dk> wrote in message news:9o4tko$k7$1@sunsite.dk...

> noget
> Nu har en RMX jo heller ikke det helt store at gøre med en normal scooter
> vel?

Den har 2 hjul... Og en motor, ellers ikke =)
Ej, men det var bare et eks. på et dæk af ringe kval....

--
Best Regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 16-09-01 13:16

J wrote:

> Jeg skal måske lige tilføje, at han kører med et Corsa-kit + Funky udst. på sin
> BW'S, som er målt (med radar) til 102 km/t. Og jo, han kører ALTID med hjelm.

Funky og Corsa? Det lyder ikk som den fedeste cocktail.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 16-09-01 13:25

"J" <send@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
montering.
> Efter at have kørt knap 1700 km., og have haft 7 (syv!) punkteringer på

Dunlop dækket er sikkert meget blødere end Thansen. Jeg ville nu hellere
have et dunlop end
et thansen! Jeg har selv pirelli, og er netop punkteret 2 gange inden for en
uge. Det var glassplinter.
For at undgå punkteringer er det også vigtigt lige at have det korrekte tryk
i dækket. Det er jo klart at
jo mere tryk, jo nemmere springer dækket. (sammenlign med en moden tomat om
sommeren).

> [...]
ud!
> De dæk kan jeg kun anbefale!
> (Forresten har T.Hansen nu osse fået 8-lags dæk - ovenikøbet til næsten

Jeg giver 299,- for Michelin, Pirelli, Metzler og hvad de nu ellers hedder.
Kanon dæk til både tørvejr og regnvejr!

> Jeg skal måske lige tilføje, at han kører med et Corsa-kit + Funky udst.
på sin
> BW'S, som er målt (med radar) til 102 km/t. Og jo, han kører ALTID med
hjelm.
Det var da en kav udstødning til Corsa! Har ikke hørt andet en dårlige ting
om den !

> Mange hilsner

/Thomas @ Stalker
Polini Corsa
Polini Vario
Polini Gearing
17,5 mm Dell'Orto
Lektronis Racing Krumtap
TP Nardo racing exhaust !

Fra : Gundersen

Dato : 16-09-01 19:03

Hej

> Hvor i alverden har du dog fået dén ide fra? Har du selv prøvet dem?

Ja, det har jeg!
Jeg havde det på min Neo's, også med Corsa kit! Det Hyllede og pivede, som en stukken
gris, bare ved den mindste lidt hårde opbremsning!
Det kørte jeg kun 300km med, før at det var totalt færtigt! Det punkterede 2 gange,
inden for en ude! Den sidste gang, flækkede gummitet!

Jeg kan kun anbefale et mærke dæk! (Pirelli, Michelin, Dunloop o.s.v....) (P.s. ALLE dæk
kan punktere!)

Mvh Emil
Som selv har gode erfaringer med Brigde Stone ML50! (Helårs dæk!)

--
www.ScooterZone.dk

Fra : Jens Holm

Dato : 16-09-01 20:09

Grunden til mit spørgsmål er at vi i nødens stund gav 398 kr for et L.H.R.
(made in Taiwan) + 200 kr for montering hos den lokale "faguddannede"
cykkel- & knallertsmed!.

Jeg fornemmer at jeg er blevet "snydt" !

Mvh

Jens

Gundersen <Gundersen@e-box.dk> skrev i en news:3BA4E95D.B827920E@e-box.dk...

Fra : Peden

Dato : 17-09-01 14:28

> [...]
> cykkel- & knallertsmed!.
>
> Jeg fornemmer at jeg er blevet "snydt" !
Kan jeg godt forstå.
Næste gang så prøv at opsøg en MC forhandler i området, de har for det meste
nogle lidt bedre priser end de andre fuskere, selv gav jeg 50kr, og det er
da til at leve med.

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 17-09-01 16:21

On Mon, 17 Sep 2001 15:27:52 +0200, "Peden" <peden@anarki.dk> wrote:

>Næste gang så prøv at opsøg en MC forhandler i området, de har for det meste
>nogle lidt bedre priser end de andre fuskere, selv gav jeg 50kr, og det er
>da til at leve med.

Jeg gav 70,- hos den lokale cykelhandler, så det kan
altså godt betale sig at spørge rundt omkring

Mvh Mogens

Fra : Jens Holm

Dato : 19-09-01 15:43

Kender nogen det omtalte LHR dæk fra Taiwan?

Jeg gav som sagt 598 kr hos den "lokale" for dæk og montering (han fik HELE
scooteren - og ikke kun hjulet!)

Mvh

Jens

Mogens <moveng@mailme.dk> skrev i en

Fra : Mogens

Dato : 16-09-01 20:18

On Sun, 16 Sep 2001 20:03:09 +0200, Gundersen <Gundersen@e-box.dk>
wrote:

> [...]
>kan punktere!)
>
>Mvh Emil
>Som selv har gode erfaringer med Brigde Stone ML50! (Helårs dæk!)

Jeg har da kørt ca 4000 km med THansen dæk på min Speedake i løbet
af det sidste år og de er stadig som nye. Ingen punkteringer og ikke
noget synligt slid, så helt ringe er de da ikke. Det er vinterdæk som
jeg fik sat på sidste efterår, men jJeg gad ikke skifte dem ud med
almindelige dæk, så jeg har kørt med de samme dæk siden.

Mvh Mogens

Fra : Thomas

Dato : 16-09-01 08:26

Jeg kan anbefale Bridgestone ML50.

Det er et decideret helårsdæk med en helt speciel gummi som både egner sig
til sommer og vinter. Såvidt jeg ved de fleste andre dæk til scootere
sommerdæk.