Hjælp til Nummerplade !
Fra : Alfex

Dato : 14-09-01 17:16

Hejsa NG !
Jeg har fået en tilbudt en Aprillia Sonic, med nummerplade på. Men da jeg
kun er 16, kan jeg jo ikke køre på den. Så kan man ikke få politiet til at
fjerne nr. pladen ? Altså Scooteren kører jo det samme med eller uden nr.
plade. ik ? Pladen ændrer jo kun Alders Grænsen, og man kan køre på vejen ik
?

Fra : RpR

Dato : 14-09-01 17:53

> [...]
> plade. ik ? Pladen ændrer jo kun Alders Grænsen, og man kan køre på vejen

Nix.
Med plade = 45km/t knallert
Uden plade = 30km/t knallert

Desuden kører 45'erne på vejen sammen med bilerne, det gør 30'erne ikke.
Du kan med noget bøvl godt omregistrere den til 30km/t knallert, men det er
for dyrt.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Peden

Dato : 15-09-01 14:14

> [...]
> plade. ik ? Pladen ændrer jo kun Alders Grænsen, og man kan køre på vejen

Selvom politiet ikke umiddelbart kan se det hvis pladen er væk, så kan de
finde på at undersøge det nærmere, og så er bøden 5000kr for at køre uden
kort, og du kan nok heller ikke få den forsikret så der er 1000kr mere (ikke
sikker her). Det kan ikke betale sig, køb en alm. Sonic istedet.

mvh:
Peter