Reparation af fil!
Fra : Per Andersen

Dato : 14-09-01 08:58

Jeg har lavet nogle ændringer i en database i AppleWorks 6 og før jeg nåede
at "save" brød programmet sammen. Det skulle jo ikke være et problem når
indstillingen automatisk "save" er aktiveret. Men det er det bare; for hver
gang jeg forsøger at åbne databasen igen bryder programmet sammen. Dvs. at
jeg heller ikke kan åbne der gamle version af databasen. Hvordan kommer jeg
videre her? Kan det lade sig gøre at reparere en enkelt fil?
På forhånd tak for hjælpen!
m.v.h.
Per Andersen

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 15-09-01 22:10

In article <B7C78526.58F4%perandersen@gmx.net>,
Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> [...]
> jeg heller ikke kan åbne der gamle version af databasen. Hvordan kommer jeg
> videre her? Kan det lade sig gøre at reparere en enkelt fil?

Det er ikke den store hjælp (og jeg skal ikke kunne udelukke, at der
måske findes en løsning for dit konkrete problem), men jeg vil
umiddelbart tro, at du er f*cked! Det er svært og kræver indgående
viden om operativsystemets semantik for filhåndtering at lave
databaseprogrammer, der kan bevare databasens integritet ved vilkårlige
programnedbrud. Det er blandt andet det, man betaler for, når man køber
industry-strength databaseprogrammer. AppleWorks og (så vidt jeg er
informeret) standardversionen af MySQL tilbyder ikke noget sådant, så
det er ens eget ansvar at lave backups af databasen.

Men rigtige mænd husker jo at tage backup... :)

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = florent@post3.tele.dk