Lagkage
Fra : Lise Aakjær

Dato : 13-09-01 22:34

Hej

Er der nogen, der kan give mig en god opskrift på en lagkage, der ikke er
for vammel?

Opskriften på cheese cake kan også bruges.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Lise

--
Kig forbi!
www.cinemaonline.dk

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 14-09-01 02:33

"Lise Aakjær" <liseaa@get2net.dk> skrev i meddelandet...

> Opskriften på cheese cake kan også bruges.

Her er et forslag på en anderledes og meget lækker ostekage...

Walisisk cheesecake (ostekage) hedder denne dejlige dessert - men det
skal man nu ikke lade sig narre af. For den har ikke meget med
almindelig ost at gøre.
Faktisk kan man sagtens servere den til ostehadere og komme ud for, at
de vil ha' mere. Man skal bare passe på ikke at nævne ordet ost!
NB: Kopperne er store engelske tekopper, der rummer ca. ¼ l.

1½ kop digestive kiks (ca. 175 g)
½ kop brun farin, (ca, 85 g)
1 tsk kanel
½ kop smeltet smør, (ca. 125 g)
2 hytteost a 225 g
225 g flødeost
2 æg
100 g sukker
1 tsk vanillesukker
saft og skal af 1 usprøjtet citron
1 lille bæger creme fraiche
evt. valnødder eller vindruer til pynt
olie til at smøre formen

Knus digestiverne. Det gøres lettest ved at komme dem i en kraftig
plastpose, lukke godt til og så køre en kagerulle hen over dem. Rør de
helt knuste kiks sammen med det smeltede smør, farin og kanel. Smør en
springform eller en tærteform (26 cm) med olie og pres blandingen ned i
bunden. Bland de øvrige ingredienser sammen og bland dem med håndmixeren
i 2 min. Fordel blandingen oven på digestiverne i bunden af formen. Bag
kagen i ca. 30 min. i en 180° varm ovn. Når kagen er kold, overtrækkes
den med creme fraiche. Den kan pyntes med valnødder eller druer. Nok til
8 pers. Den holder sig udmærket i køleskab en dag eller to.
Og så passer den søde og dog lidt bitre smag af en god, dansk
kirsebærvin godt til cheesecake.

Velbekommen - and God bless America!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

BAGER/KONDITORMESTRE GÅR ONLINE
I stil med Interflora tilbyder 100 bagere og konditorer over hele landet
nu levering af kager. Gå ned til den lokale bager tilknyttet den nye
'Kager for sjov'-tjeneste, bestil en af de 15 kager fra konceptet og få
den personlig leveret næste dag i den anden ende af landet.

Fra : Flemming Jahns

Dato : 14-09-01 10:36

Åh ja hvad med en chokolade/ jordbær lagkage

du laver et lag jordbærskum af flødeskum samt friske eller optøede jordbær -
og et lag chokoskum af flødeskum hvori du blander smeltet letafkølet mørk
chokolade af god kvalitet min. 70% kakao. Ligges i mellem bageren gode
chokoladebund.
Pynt: smeltet mørk chokolade med lidt smør og fine hele jordbær med stilk -
Velbekomme Hilsen Gitte

Fra : Lise Aakjær

Dato : 15-09-01 12:52

Tak for de gode forslag. Jeg tror, jeg prøver begge dele!!

God weekend, Hilsen fra
Lise

Lise Aakjær <liseaa@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mE9o7.3367$lk7.72252@news.get2net.dk...