Hente data ind i et felt i en tabel fra et~
Fra : Datamatikerstuderend~

Dato : 12-09-01 12:37

Vi skal bruge lidt hjælp til at hente noget tekst som står i en
tabel på en anden html side ind i den tabel som vi skal
vise.Dette skal gøres når brugeren trykker på et hotspot på et
billede. Vi har flere tabeller på de forskellige sider og har
givet det et id, for at holde styr på dem.

Derudover skal vi også hente info fra et excelark ind i en
dropdownbox...any ideas??

Venlig hilsen
Os

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-09-01 18:16

"Datamatikerstuderende" <arcodanprojekt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> billede. Vi har flere tabeller på de forskellige sider og har
> givet det et id, for at holde styr på dem.

Javascript har ikke permissions til at udføre handlinger på "fremmede"
sider, derfor er det lidt svært uden at bruge Serverside teknikker.

> Derudover skal vi også hente info fra et excelark ind i en
> dropdownbox...any ideas??

Igen skal du have fat i noget serverside scripting, ASP er da det er et ms
produkt godt til at behandle Excel-ark. Man kan faktisk bruge ADO til at
snakke med Excel. Men også mange perlmoduler tilbyder at snakke Excel og i
PHP kan man gøre det vha. OBDC funktionerne.

--
Jakob Andersen
"No matter how great and destructive your problems may seem now, remember,

Fra : datamatikerstuderend~

Dato : 14-09-01 09:14

Hej Jacob. Tak for dit svar, men jeg tror at vi har skrevet det lidt
kringlet. Det er ikke fordi vi vil ind og hente data på en "fremmed" side.
Den anden html side er også vores. Den ligger bare i baggrunden og indeholder
en tabel med forskellige tekster som skal bruges på den side vi arbejder med.
Grunden til at vi skal bruge det data er at man på indexsiden kan vælge
mellem nogle produkter. Dette gøres ved at klikke på hotspots på et billede.
Afhængigt af hvilket et hotspot de klikker på skal der i en tabel ved siden
af fremkomme en bestemt tekst som førnævnt ligger på en anden side.

forvirret..hmmm..det er vi.
Vi skal have det hele liggende på en apache server og for at det ikke skal
være løgn skal vi også hente data fra et excelark..

Nogen gode forslag??
VI vil være evigt taknemmelige...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-09-01 14:21

> [...]
indeholder
> en tabel med forskellige tekster som skal bruges på den side vi arbejder

Hvorfor ikke indlæse alle teksterne i samme dokument og så blot lægge det i
blokke ala.

Bla. Bla. Bla. Bla.....

> Vi skal have det hele liggende på en apache server og for at det ikke skal
> være løgn skal vi også hente data fra et excelark..

Overvej og lave det dynamisk og skift teksten ved endnu et roundtrip til
serveren. Fra en apache server kan man fint bruge PHP eller endnu bedre
mod_perl og lur mig om man ikke kan hente excel data vha. PHP's ODBC
funktioner og i perl kan du bruge DBI..