vodka temperatur
Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 11-09-01 00:08

Håber ikke det er alt for underligt, men vi kom til at diskutere,
hvilken temperatur vodka bør drikkes ved. Er der nogen gyldne regler for
dette? (Der er tale om vodka, og ikke vodka, blandet sammen med et eller
andet)

Er der ellers noget man burde vide om vodka?

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Rick Madsen

Dato : 11-09-01 01:20

Anders Bo Rasmussen skrev:

> [...]
> hvilken temperatur vodka bør drikkes ved. Er der nogen gyldne regler for
> dette? (Der er tale om vodka, og ikke vodka, blandet sammen med et eller

Hvilken temperatur kan du bedst li´?... Nogle fabrikanter anbefaler
køleskabstemperatur eller sågar frysertemperatur, selv foretrækker jeg
stuetemperatur.

> Er der ellers noget man burde vide om vodka?

At de smager temmelig forskelligt; 'Fyrst Boris'(Irma), f.eks. er meget
karakterfuld, og de svagere alkoholstyrker (u.40%) er oftest meget
neutrale, nærmest kedelige i smagen.

hvm
Teglbrændervej 6
Kbh.NV (vinke-vinke!)

Fra : Gitte

Dato : 11-09-01 07:40

Hvis du spørg eksperterne (polakkerne) siger de at vodka skal drikkes rent
og opbevares i fryseren.

Fra : Christian Bech

Dato : 11-09-01 11:47

> At de smager temmelig forskelligt; 'Fyrst Boris'(Irma), f.eks. er meget
> karakterfuld, og de svagere alkoholstyrker (u.40%) er oftest meget
> neutrale, nærmest kedelige i smagen.

Hvis man er til det karakterfulde, vil jeg anbefale estisk vodka. Jeg
har aldrig smagt noget lignende.

--
"Medmindre en eller anden fed idiot i ulvekostume render rundt og
blokerer udsigten, så er det sgu bedre at se det i fjernsynet."

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 13-09-01 11:33

On Tue, 11 Sep 2001 12:47:13 +0200,
Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Hvis man er til det karakterfulde, vil jeg anbefale estisk vodka. Jeg
> har aldrig smagt noget lignende.

Nu er der vel mange forskellige estiske vodka. Er der et bestemt mærke
du vil anbefale?

Fra : Christian Bech

Dato : 13-09-01 15:13

Anders Bo Rasmussen <fuzz01@spamfilter.dk> wrote:

> Nu er der vel mange forskellige estiske vodka. Er der et bestemt mærke
> du vil anbefale?

Desværre - hvis man er så letsindig at smage på den, mister man evnen
til at huske navnet. Jeg har dog ikke prøvet nogen som ikke smagte
kraftigt af harpiks og/eller desinficerende rengøringsmidler. Til
gengæld var den i Estland i 1992 langt den billigste væske på markedet.

Fra : Rick Madsen

Dato : 13-09-01 21:22

Christian Bech wrote:
[choppo]

> [...]
> kraftigt af harpiks og/eller desinficerende rengøringsmidler. Til
> gengæld var den i Estland i 1992 langt den billigste væske på markedet.

Aha...jo, den har vi hørt om! Det var vist den, der sendte 80 estere på
hospitalet i weekenden. Den går under navnet 'Metyl'. Nem at fremstille,
blændende (blindende?) smag.

hvm

Fra : Rick Madsen

Dato : 14-09-01 10:46

Christian Bech skrev:
[choppo]

> [...]
> kraftigt af harpiks og/eller desinficerende rengøringsmidler. Til
> gengæld var den i Estland i 1992 langt den billigste væske på markedet.

Aha...jo, den har vi hørt om! Det var vist den, der sendte 90 estere på
hospitalet i weekenden. Den går under navnet 'Metyl'. Nem at fremstille,
blændende (blindende?) smag.

45 af dem var døde igår, BTW:
http://news6.thdo.bbc.co.uk/low/english/world/europe/newsid_1542000/1542221.stm

hvm

--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Rick Madsen

Dato : 14-09-01 10:54

Christian Bech skrev:
[choppo]

> [...]
> kraftigt af harpiks og/eller desinficerende rengøringsmidler. Til
> gengæld var den i Estland i 1992 langt den billigste væske på markedet.

Aha...jo, den har vi hørt om! Det var vist den, der sendte 150 estere på
hospitalet i weekenden. Den går under navnet 'Metyl'. Nem at fremstille,
blændende (blindende?) smag.

49 af dem var døde igår, BTW:

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 13-09-01 11:27

On Tue, 11 Sep 2001 02:19:55 +0200,

> Hvilken temperatur kan du bedst li´?... Nogle fabrikanter anbefaler
> køleskabstemperatur eller sågar frysertemperatur, selv foretrækker jeg
> stuetemperatur.

Jeg har aldrig prøvet andet end stuetemperatur.

> At de smager temmelig forskelligt; 'Fyrst Boris'(Irma), f.eks. er meget
> karakterfuld, og de svagere alkoholstyrker (u.40%) er oftest meget
> neutrale, nærmest kedelige i smagen.

Man skal ikke have smagt mange vodkaer før man finder ud af dette. Har
ikke prøvet Fyrst Boris, men det må jeg prøve.

> Teglbrændervej 6
> Kbh.NV (vinke-vinke!)

Det må siges at være tæt på :)

Fra : Kristian Stephansen

Dato : 24-09-01 23:42

Er det ikke også i Fakta man kan få Stolichnaya forholdsvist billigt?

Jeg fik engang serveret iskold polsk vodka i et komplet frossent glas -
frygtelig svært at drikke af, men det så tjekket ud;)

/ Kristian