Akvarie med lav vandstand?
Fra : Thomas

Dato : 06-12-00 15:47

Hej NG

Jeg har overvejet at sænke vandstanden i min 128 l balje for at kunne se
nogle af planterne gro ovenud og måske blomstre?

Så har jeg samtidig set at man kan få nogle herlige frøer. Men hvad
lever de af? Lever de konstant under vand? Det gør danske frøer da ikke.

Kan sådanne frøer være sammen med mine eksisterende fisk, 2xmindre
scalare, 2xsværd samt glødelys...?

Thomas

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-12-00 17:06

"Thomas" <masneu@netscape.com> wrote in message
> [...]
> lever de af? Lever de konstant under vand? Det gør danske frøer da ikke.
>
> Kan sådanne frøer være sammen med mine eksisterende fisk, 2xmindre

Køb en bog om frøer, det er nok umiddelbart det bedste du kan gøer.

Nogle planter der gerne blomstre over vand er Anubias, og flere echinodorus
arter.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Thomas Neumann

Dato : 06-12-00 22:10

Mange tak for svarene...

jeg vil lige rende på biblioteket og finde lidt om de der frøer.

Tak

Thomas

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-12-00 18:14

Thomas <masneu@netscape.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A2E512A.2080101@netscape.com...
> [...]
> lever de af? Lever de konstant under vand? Det gør danske frøer da ikke.
>
> Kan sådanne frøer være sammen med mine eksisterende fisk, 2xmindre

De frøer som du nok tænker på er sporefrøer. De lever hele deres liv i
vand.
De kan vel nok gå sammen med de andre fisk, men om det er optimalt, så er
svaret nej.
Hvis du sænker vandstanden, bliver der jo ikke så meget vand tibage, og
lad os sige f.eks
at du sænker den til halvdelen, så er der max 60L vand tilbage. Og det er
ikke nok med den
besætning du har i akvariet.
Hvis du er hooket på et aquaterrarie, så vil jeg foreslå at du skaffer dig
af med både sværddragere og
scalarer. Glødelysene kan du beholde. se derefter om du kan få fat i nogle
sprøjtekarpelaks.
De er ikke så store, og har en meget spændende yngleadfærd. De lægger
nemlig æggene over vand,
og hannen "vander" så æggene indtil de klækker.

Carsten