Texas fræser med start problem
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 10-09-01 22:47

Motoren er en Briggs og Straton.Fræseren er ca. 5 år gammel.
Jeg har tidligere prøvet at skifte membranen som virker som pumpe med
held, bare ikke denne gang.
Fejlen er at jeg kan starte fræseren som så kører i et par sekunder med
choker hvorefter det stopper hvis jeg ikke tager choker fra også sker
det hele igen at den køre et par sekunder hvis jeg ikke giver choker.
Hvad gør jeg?

Med venlig hilsen
Niels Peter

Fra : Henning Andersen

Dato : 11-09-01 16:49

"Niels Peter Nielsen" <np@tv.dk> wrote in message
> Motoren er en Briggs og Straton.Fræseren er ca. 5 år gammel.

Er det den model med justerbar blandeskrue?
Ifald, skal du skrue den helt i bund, uden vold og så 2½ omgang ud,
der skulle den kunne køre problemfrit.
En anden ting det kunne tyde på er, vand i benzinen.

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 11-09-01 21:18

Tak for svaret.
Jeg prøver.
MVH Niels Peter
Henning Andersen skriver:

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 17-09-01 22:19

Jeg har prøvet dette i weekenden men kun delvis med held.
Jeg har også prøvet at skifte membranen (en slags pumpe?) også uden meget
held.
I går fik jeg fræseren til at køre ca. 15-20 min efter at jeg havde
"pillet" ved det plastic stykke som har forbindelse til chokeren. Men
lige pludselig stoppede motoren igen ligesom at der ikke var benzin
på.(det var der!!)
Med venlig hilsen
Niels Peter Nielsen

Niels Peter Nielsen skriver:

Fra : Henning Andersen

Dato : 17-09-01 20:47

> [...]
Men
> lige pludselig stoppede motoren igen ligesom at der ikke var

Hmmm så kan det desværre kun være et løst ventilsæde der er
problemet,(hvis tændrøret ikke fejler noget).
B&S har haft mange problemer med løse udstødnings ventilsæder, de
kan periodisk løsne sig og følge med ventilen op, når så motoren
har kølet lidt af, kan den som regel køre lidt igen.
Hvis du er pilfingret, kan du hive topstykket af, og se om
udstødningsventilsædet sidder løst i blokken.
--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 18-09-01 23:42

er der noget som en begynder skal være opmærksom på af problemer eller
er der nogle res.dele som jeg lige så godt kan skifte når jeg nu er der
inde?
Med venlig hilsen
Niels Peter Nielsen
Henning Andersen skriver: