Søges: Opskrift på let Hindbæris set i fje~
Fra : Daniel Muhlig

Dato : 09-09-01 14:32

Hej,

Jeg mindes i sommer at have set en udseldelse, hvor et par (vistnok sjove)
personer testede bl.a. forskellige købeis' måder at smelte på i direkte
sollys...

I samme udsendelse var der en simpel og fedtfattig opskrift på hindbæris -
problemet er, at jeg ikke er sikker på, at jeg husker den korrekt:

Dybfrostne hindbær hakkes/knuses i en foodprocessor.
Derefter tilsættes kornene fra en halv stang vanillie samt 1/2 - 3/4 liter
skummetmælk.
Isen sættes i en almindelig fryser (Da hindbærrene er frostne vil den
færdige grød allerede være så kold, at man ikke behøver at bekymre sig om
krystalisering)

Er der nogen, der kan af- eller bekræfte ovenstående opskrift? Eller evt.
komme med forslag til ændringer?

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-09-01 15:54

Hej Daniel

> I samme udsendelse var der en simpel og fedtfattig opskrift på hindbæris -
> problemet er, at jeg ikke er sikker på, at jeg husker den korrekt:

Der er her...

http://www.dr.dk/hjemmeservice/grillfest.htm

Hilsen
Martin

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 09-09-01 16:37

Tak.

Dog er jeg ret sikker på, at der ikke blev brugt fløde i programmet...

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Fra : Bettina Madsen

Dato : 08-09-01 17:15

> Dog er jeg ret sikker på, at der ikke blev brugt fløde i programmet...

Så erstat fløde+sødmælk med skummet- eller letmælk, men husk sukker.
Kom evt. citronskal+saft i.

Bettina

Fra : Casper

Dato : 08-09-01 23:13

Ang. Hindbæris

Jeg så også udsendelsen - der blev helt sikkert brugt fløde (og
sødmælk). Det var jo Morten Heiberg, der stod for opskriften - ikke
Anne Larsen.

Mvh. Casper