Opskrift på Hvidløgsbrød ?
Fra : Jens Ole Arendal

Dato : 07-09-01 19:50

Hejsa
Er der nogen der har en rigtig god superopskrift på hvidløgsbrød ?

Mhv
Jens Ole

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-09-01 21:59

Hej Jens Ole

Italiensk brød
Olie
Hvidløg
Tomater
Revet ost

Sådanne gør du:

- skær brødet i sriver ( ikke for tykke, og ikke for tynde )
- bland olie og presset hvidløg i en skål ( må meget gerne stå og trække
nogen
timer inden brug )
- hak tomaterne i terne
- kom hvidløgsolien på brødet ( sørg for at noget af det presset hvidløg
også
kommer på brødet )
- læg de hakkede tomater på brødet
- og slut af med at drys lidt revet ost hen over brødet
- sættes i ovnen ved 200 grader, i ca 10 min ( eller til osten er smeltet,
og
begyndt at få lidt farve ).

Velbekomme
Bolette N

Jens Ole Arendal <jearend@post.cybercity.dk> skrev i en

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 07-09-01 22:16

1.Blend en kost persille med en håndfuld fede og passende
med smør salt og peber.
2. Flæk flute.
3. Toast!

blub/Torben

Fra : Thom@s

Dato : 08-09-01 09:00

Man kunne også tage en god bolle/flute dej og tilsætte hvidløg direkte i dejen!!

Mvh
Mie

Fra : Jens Ole Arendal

Dato : 08-09-01 09:36

Tak for alle svarene.
Og jeg vil afprøve alle opskrifter og tip.
Her kan man slet ikke leve uden
en regelmæssig dosis hvidløg.
I må har en god weekend.

Jens Ole

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 08-09-01 10:14

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 08-09-01 13:32

> Hejsa
> Er der nogen der har en rigtig god superopskrift på hvidløgsbrød ?

jeg laver ofte en meget, meget simpel udgave, der dog smager helt
vidunderligt:
rist et par skiver toastbrød eller et par skiver ciabattabrød sprøde. tag så
et pillet fed hvidløg og kør det hen over hele brødfladen. smør tilsidst med
almindeligt smør...
stærkt, men lækkert og billigt
/kristina

Fra : Kvan

Dato : 10-09-01 10:48

"Jens Ole Arendal" <jearend@post.cybercity.dk> writes:

> Er der nogen der har en rigtig god superopskrift på hvidløgsbrød ?

Rist brød/flute. Pil et fed hvidløg, skær det over, og kør snitfladen
hen over brødets overflade (skær en tynd skive af ind i mellem for at
få frisk saft) - eller smør det med hvidløgssmør/pensl med
hvidløgsolie. Dæk med dampet spinat, hakkede tomater og masser af
reven parmesan i den rækkefølge. Grill til osten er smeltet.

- Kvan.