blød tuning af piaggio zip !!! hvordan
Fra : Kim Mortensen

Dato : 07-09-01 09:08

Jeg hører at en piaggio ZIP skulle være nem at tune, og jeg har netop
købt en sådan til min kæreste, men jeg kan ikke finde nogen information
på nettet om hvordan der laves en "blød" tuning kilerems delen.

Som den kører nu, kører den 40 km/h, (den er til 30 km/h) og det lyder
som om motoren er ved
at explodere (den kunne godt bruge en højere gear - den må mindst køre
100.000 RPM !!!(-: ), kan man ikke sætte en skive ind et sted, eller
tage et par millimeter af et mellemstykke for at få den til at gå i et
højere gear.

Jeg har set at man på www.protunahandels.de kan få hele variomatics, men
er det ikke for meget at gøre ud af det, når målet "kun" er 50-60 km/h.

Venlig Hilsen
Kim Mortensen
kimfm@runbox.com

--
Posted from [212.7.145.190]

Fra : Thomas

Dato : 07-09-01 12:14

"Kim Mortensen" <kimfm@runbox.com> wrote in message
> tage et par millimeter af et mellemstykke for at få den til at gå i et
> højere gear.

Du kan hurtigt se om der sidder en skive eller hvad de nu ellers har fundet
på. Ved at skruge de dæksel af (kickstarter skjoldet). Så du kan komme til
at se ind på variomaticen om remmen nu også rander helt i top. Der er en
farve forskel hvis remmen ikke rander helt i top. man kan tydeligt se hvor
remmen stopper. Det er så lidt forskelligt hvordan denne plumbering er
lavet. Kender ikke noget til Zip. men på nogle moddeler er der en løs skive
der kan tages. på andre moddeler skal man dreje eller slibe plumberingen af
på selve afstandsrøret. På Honda vision har de sat et afstandsrør på 35mm
hvor den kun skal være 33 hvis remmen skal helt i top.

mvh. Thomas