Beton Gulv + fugt spærre?
Fra : BTB

Dato : 03-09-01 11:44

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende beton gulv!!!

Jeg har nu fået støbt gulv i et udhus det skal deles op i to rum.

1 stk. øvelokale + 1 stk. værksted/redskabsrum.

Gulv i øvelokalet bliver 50 mm støbe bats + 22 mm gulvspånplade + tæppe.
(svømmende gulv.) oven på det nuværende beton gulv.

og gulvet i værkstedet bliver som det er, beton.

Nu er problemet så.

Gulvet i øvelokalet bliver belagt med fugtspærre (plastik) inden bats'ene
bliver lagt.

Men indtil videre så er der jo ikke nogen fugtspærre i
værksted/redskabsrummet, giver dette problemer ???

Hvis Ja, hvad gør jeg ?

lægger fugtspærrer ud og så et betonslidlag på eller ?

Håber i kan hjælpe, tak.

Hilsen
Bo.

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 05-09-01 15:45

BTB wrote:

> [...]
>
> Nu er problemet så.
>
> Gulvet i øvelokalet bliver belagt med fugtspærre (plastik) inden bats'ene

Du skal have dampspærren på den varme side af isoleringen, dvs. _over_
støbebats'ene. Ellers vil fugtighed i luften kondensere i isoleringen og
gøre den våd. Under støbebats'ene skal der ikke være dampspærre.

Bare tænk på alt det man drikker og sveder i løbet af et par timer, hvor
man sidder og tæsker løs på stortrommen. :)

--Johan

Fra : BTB

Dato : 06-09-01 06:59

Johan Myhre Andersen <jma@cpk.auc.dk> wrote in
<3B963A55.CFDA172D@cpk.auc.dk>:

> [...]
>
>Bare tænk på alt det man drikker og sveder i løbet af et par timer, hvor
>man sidder og tæsker løs på stortrommen. :)

Ok. Mange tak for oplysningen...

Ja det er jo lidt vigtigt at det bliver lavet korrekt...

tak.

Hilsen Bo.