ny skærm på 7100
Fra : thorkild nielsen

Dato : 03-09-01 10:37

Hej!

Jeg regner med at købe en 15" fladskærm til min 7100.

Sony laver en, SDM-M51, som kan drejes til oodret position. Er der nogen
her i gruppen, der har erfaring med den?

Jeg har en gl. adapter der har været brugt til en 15" VGA skærm.
Adapteren har 10 DIP-switshes, men jeg har mistet det papir, der
beskriver indstillingerne. Er der nogen, der kan hjælpe med det?

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen
-------------------------
9310 Vodskov (ved Aalborg)

NB: Bemærk venligst at du skal fjerne spam-stopperen i min e-mailadresse
(t.o.m. det første punktum) Tak!

Fra : Magnus Rohde

Dato : 03-09-01 11:59

d. 03/09/01 11:37 skrev thorkild nielsen på
sletdette.thorkild.j.n@stofanet.dk i artiklen 3B934F3D.27EACCC3@stofanet.dk:

> [...]
> Adapteren har 10 DIP-switshes, men jeg har mistet det papir, der
> beskriver indstillingerne. Er der nogen, der kan hjælpe med det?

Når du nu alligevel skal bruge flere 1000 kroner på en fladskærm, så sker
der vel ikke noget ved at bruge 100 - 200 kroner på en ny adapter, der
skifter automatisk mellem de forskellige opløsninger.

Magnus

Fra : thorkild nielsen

Dato : 03-09-01 13:08

Magnus Rohde wrote:

> [...]
> der vel ikke noget ved at bruge 100 - 200 kroner på en ny adapter, der
> skifter automatisk mellem de forskellige opløsninger.

--------

Tjah, Magnus - det kan du jo have ret i, men jeg synes nu det er lidt
morsomt at få nogle ting fra skuffen til at fungere igen.

- men kan adaptere nu om dage ordne den slags skift automatisk? Jeg har
inge aktuel erfaring med dem selv.

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen
-------------------------

Fra : Magnus Rohde

Dato : 03-09-01 13:43

d. 03/09/01 14:07 skrev thorkild nielsen på
sletdette.thorkild.j.n@stofanet.dk i artiklen 3B937291.F8C99128@stofanet.dk:

> [...]
> morsomt at få nogle ting fra skuffen til at fungere igen.
>
> - men kan adaptere nu om dage ordne den slags skift automatisk? Jeg har

Ja, jeg har en Apple adapter; en lille fiks ting i gennemsigtig plast som
jeg brugt sammen med en 17" Panasonic monitor. Og jeg må sige at det kører
som smurt, jeg har i hvert tilfælde ikke haft problemer af nogen art.

Magnus

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-09-01 13:40

In article <3B937291.F8C99128@stofanet.dk>,
thorkild nielsen <sletdette.thorkild.j.n@stofanet.dk> wrote:

> Tjah, Magnus - det kan du jo have ret i, men jeg synes nu det er lidt
> morsomt at få nogle ting fra skuffen til at fungere igen.

Til gængæld findes der 300000 forskellige adaptere med dip-switche, og
de virker allesammen forskelligt.

> - men kan adaptere nu om dage ordne den slags skift automatisk? Jeg har
> inge aktuel erfaring med dem selv.

Det hedder bare en multisync adapter. Det er ikke altid de fungerer med
en fastfrekvens skærm.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-01 15:33

> [...]

> Adapteren har 10 DIP-switshes, men jeg har mistet det papir, der
> beskriver indstillingerne. Er der nogen, der kan hjælpe med det?

før du køber, _skal_ du sikre dig at skærmen har en analog VGA
skærmtilslutning, og ikke en digital DVI som de fleste TFT'ere. DVI kan
du godt glemme alt om på en PM7100

Vær også opmærksom på at sony ikke leverer Pivot software til Mac, der
findes et tredieparts pivot produkt (i sin tid købt hos Radius), men
denne driver koster over 100$.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : thorkild nielsen

Dato : 03-09-01 20:21

------ klip--------
> Vær også opmærksom på at sony ikke leverer Pivot software til Mac, der
> findes et tredieparts pivot produkt (i sin tid købt hos Radius), men
> [...]

Hej, Morten!
- ved du tilfældigvis hvad den software helt præcist heder og/eller hvor
man kan finde den?

På forhånd tak!

Thorkild Johs. Nielsen
-------------------------

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-01 21:20

thorkild nielsen <sletdette.thorkild.j.n@stofanet.dk> wrote:

> Hej, Morten!
> - ved du tilfældigvis hvad den software helt præcist heder og/eller hvor
> man kan finde den?

desværre kan jeg ikke huske hvem der står bag, søg på "pivot" i de
gængse e-zines ........................................................
..........................................................troede jeg
indtil jeg lavede en google søgning på "mac + pivot"

<http://us2.portrait.com/products/prodppcmac.htm> prisen ser ud til at
være 75$.

Fra : thorkild nielsen

Dato : 04-09-01 15:44

> [...]
> .........................................................troede jeg
> indtil jeg lavede en google søgning på "mac + pivot"

-------------

Tusind tak, Morten!

- det viser sig endda:

1. det er ikke helt så dyrt, $ 49.95 for Mac-versionen
2. det kan bruges med alle LCD-skærme, hvis blot man kan hænge dem på højkant

http://us2.portrait.com/estore/pmacesdecom.htm

- men omkostningen kan måske være at det nedsætter hastigheden på
skærmopdateringer - er der nogen, der har konkrete erfaringer med dette?

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen