Opkopling af ekstra computer
Fra : Nik

Dato : 03-09-01 00:58

Hejsa
Jeg har STOFANET (dvs kabel-forbindelse), og vil gerne have min kærestes PC
koblet på samme forbindelse som min mac, så vi begge kan sidde i stuen og
være koblet på nettet samtidig (it´s called quality-time ...
Men hvad skal jeg bruge? Er det nok med en hub, og så trække ledninger
derfra?
Ved nogen hvad jeg i så fald skal købe for en?

MVH
Nikolaj

Fra : Jesper

Dato : 03-09-01 20:24

Hej Nicolai

Det er ikke nok med en hub, men det er da en start. Du har brug for en slags
router, som kan lave et "undernet" på din nuværende opkobling. Enten kan du
bruge en hardware-router, som er en dyrere løsning (ideelt set måske endda en
Airport) eller du kan bruge en sofwarerouter f.eks. Surfdoubler. Den kan du
læse om her. Det er en nem løsning og du kan afprøve den et pænt stykke tid
før du beslutter dig for om du vil købe den.
http://www.vicomsoft.com/index.html?page=http://www.vicomsoft.com/surfdoubler/surf.main.html*track=internal

M.v.h.

Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-09-01 21:08

In article <3B93D8D5.3B738831@c.dk>, Jesper <im@c.dk> wrote:

> Det er en nem løsning og du kan afprøve den et pænt stykke tid
> før du beslutter dig for om du vil købe den.

Man kunne selvfølgelig også benytte den software der følger med til
PC'en, og som er gratis.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-09-01 23:49

> Man kunne selvfølgelig også benytte den software der følger med til
> PC'en, og som er gratis.

Er det ikke et spørgsmål om operativ system? Eller mere præcist følger
der software med som kan benyttes under win 95?

Man kan vel også gøre det på Mac'en uden brug af routersoftware eller?

--
MVH Nicolai Brandt

Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-01 00:23

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Er det ikke et spørgsmål om operativ system?

Nej der kræves en router enten i form af hardware eller software

> Eller mere præcist følger der software med som kan benyttes under win 95?

Der følger en software router med til Win98 2nd. og nyere. Mac OS X har
også routersoftware inkluderet. Airport softwaren til Mac OS 9 indholder
også en router, men den er "låst" så den kun kan route mellem Airport og
Ethernet, ikke mellem Ethernet og Ethernet.

> Man kan vel også gøre det på Mac'en uden brug af routersoftware eller?

nej. de typsike løsninger under Mac OS 9 er softrouter eller surfdoubler

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-09-01 00:07

In article <1ez6q2l.rke7h21eex400N%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Er det ikke et spørgsmål om operativ system? Eller mere præcist følger
> der software med som kan benyttes under win 95?

Det følger svjh også med win 95. Den engelske betgnelse er Internet
Connection Sharing, hvad det hedder på dansk, er jeg ikke lige klar over.

> Man kan vel også gøre det på Mac'en uden brug af routersoftware eller?

Næh.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk