is
Fra : Sus@nne

Dato : 02-09-01 16:55

Hej
Da jeg lige har investeret i en ismaskine ville jeg blive glad hvis der var
nogen der har nogle gode opskrifter liggende på is , gerne sendt pr. mail

På forhånd tak

hilsen
Susanne

Fra : Bettina Madsen

Dato : 02-09-01 18:34

> Hej
> Da jeg lige har investeret i en ismaskine ville jeg blive glad hvis der var
> nogen der har nogle gode opskrifter liggende på is , gerne sendt pr. mail

Hej!

Is maskiner er geniale!!

Jeg plejer at lave en grund is med denne opskrift, den er nem at huske og ikke besværlig at lave:

2 past. æggeblommer
60-70 g sukker (smags sag og afhænger af "fyldet")
3 dl sødmælk/letmælk/skummetmælk
3 dl piskefløde
1 tsk vaniliesukker (eller 1 vaniliestang, hvis du laver vanilie is, det kan smages, så det er pengene værd)

Æg og sukker piskes hvidt, heri piskes mælken. Fløden piskes tyk og blandes med æggemassen. Denne masse kan blandes med ALT.
Forslag:

Baley
Ckokolade stykker
Marcipan
hjemmelavet nougat
contreau
smeltede ckokolade skildpader
mint chokolade
Smeltet blød nougat
Bær
og meget meget mere.

Når du kommer ckokolade og nødder og andet "tungt" i isen skal du kun komme 30-40 g i per. portion da det ellers falder til bunds i
isen.

Held og lykke

Bettina

Fra : Morgan Green

Dato : 27-10-01 14:36

Hvordan skulle du ellers få svar (uden adresse), per telekinese ?