iceBook og DVD-koder
Fra : Thomas

Dato : 01-09-01 11:38

Min nyindkøbte iceBook med dvd-drev kan som udgangspunkt kun spille
dvd'er som er kode 2 sikret. Dvs hvis jeg putter en kode 1 dvd i,
tilbyder den at skifte til kode 1, men gør samtidig opmærksom på, at
man kun kan skifte fire gange. Er der en måde man kan omgå det på, så
det er muligt at kunne se såvel kode 1 som kode 2 dvd'er?
Pft,
Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-09-01 12:03

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> man kun kan skifte fire gange. Er der en måde man kan omgå det på, så
> det er muligt at kunne se såvel kode 1 som kode 2 dvd'er?

du skal flashe dit drev så det blive regionsfrit - jeg ligger ikke lige
inde med et link til et web-site - Ben?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-09-01 12:10

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> du skal flashe dit drev så det blive regionsfrit - jeg ligger ikke lige
> inde med et link til et web-site - Ben

....søg og du skal finde (på) Google -> iBook + DVD + Firmware =
<http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/ldvdf.htm>

tjek om dit drev findes på siden, du finder ud af hvilket drev du har
med programmet Apple Systemprofiler (i Apple-menu'en)

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 02-09-01 09:42

In article <1ez2450.1ibbxcn1ix32dhN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> du skal flashe dit drev så det blive regionsfrit - jeg ligger ikke lige
> inde med et link til et web-site - Ben?

En lille advarsel er vel på sin plads: De firmware patches, der findes,
er totalt uautoriserede dvs de kommer næppe fra Apple eller Matshita,
eller hvem der nu har lavet drevet. Problemet er at man kan fritze sit
drev med en syg firmwareopdatering så meget, at man hverken kan bruge
drevet eller få den gamle firmware lagt tilbage. Sandsynligvis sker der
ikke noget med de patches, der findes, men jeg personligt har ikke
turdet. Størstedelen af mine film er nu også r1, så en r1 afspiller er
helt fint for mig.

Apropos DVD og iceBook (lækkert navn!), er der nogen, der har fået
pølserne i en TV-ledning til iceBook'en? Jeg bestilte en hjem hos
Officeline for snart en krig siden, så jeg spekulerede lidt på, om den
type ledning kan findes andre steder.

-mf

-mf = Michael Florentin Nielsen = florent@post3.tele.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-01 14:15

Michael Florentin Nielsen <florent@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> pølserne i en TV-ledning til iceBook'en? Jeg bestilte en hjem hos
> Officeline for snart en krig siden, så jeg spekulerede lidt på, om den

det gør den ikke Det er den samme som til den gamle iBook (firewire)
- dvs et minjack stik med tre signaler, et til høje, venstre og billed.
Jeg synes at det er lidt "tarveligt", at Apple har valgt ikke at lade
det følge med til iceBook'en, når det fulgte med til iBook (firewire)

Fra : Ben Knudsen

Dato : 02-09-01 10:47

reippuert@mac.com,Ny-Internet writes:
>du skal flashe dit drev så det blive regionsfrit - jeg ligger ikke lige
>inde med et link til et web-site - Ben?

Du kunne jo godt selv

/ben

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-01 14:15

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Du kunne jo godt selv

Ja, men det krævede en ekstra indsats fra min side, hvilket i bund og
grund går imod mine principper; hvorfor yde, når man kan tøre lorten af
på andre?

Desuden er alt hvad der har med firmware paches til DVD drev jo din
definerede opgave her i gruppen, lige som Dr. Monster sidder på Eudora
spørgsmålene, Martin er gud osv. - Husk din rolle!

Fra : Jakob H K

Dato : 03-09-01 14:13

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> gud osv. - Husk din rolle!

Og det er mig der stiller spørgsmålene

Hygge

Jakob H K

Fra : Steen Villumsen

Dato : 03-09-01 06:26

www.opuscc.com har til de fleste drev - jeg tør ikke garantere om de har
en til din (Sp)iceBook

/Steen

Fra : Thomas

Dato : 03-09-01 13:36

1000 tak for de gode svar. Tør man eller tør man ikke? Har nogen
konkrete erfaringer med at ændre dvd-drevet i iceBook?
Thomas