Hvad skyldes denne systemfejl?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 30-08-01 23:18

Hejsa.

Jeg døjer med meget umotiverede crashses på min B&W G3 DVD (512mb ram,
450mhz, MacOS 9.2.1 IE).

Jeg har noteret med at den kommer med bombemeldingen "Finder error type 10".
Er dette et vidt begreb, eller kan det skylde noget helt specifikt?

Mvh
Gunnar.

PS: Jeg har lige kørt en tur med Tech Tool Pro 3.0.1. Ingen fejl....

Fra : J.C. Voss

Dato : 31-08-01 00:19

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Jeg har noteret med at den kommer med bombemeldingen "Finder error type 10".
> Er dette et vidt begreb, eller kan det skylde noget helt specifikt?

Sjovt du nævner det, for jeg oplevet præcis samme sag for nyligt. Du
skulle vel ikke have opdatere dit CarbonLib for nyligt? Efter jeg
opdaterede til CarbonLib 1.3.1 DK kommer de oftere, og specielt i MS-sw,
aner man et mønster her?

I følge Black&Bleu er det pga, dårlig programkode, Er det i nogle
specielle programmer du oplever det?

--
Jonas @ 11°, 56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 31-08-01 10:12

> I følge Black&Bleu er det pga, dårlig programkode, Er det i nogle
> specielle programmer du oplever det?

Nope!

Men efter at jeg slettede system indstillingsfilen og genstartede, så hjalp
det umiddelbart. Men til gengæld kom der en anden kedelig fætter...

"Techtool Protection" error type 11 -dette selvfølgelig ledsaget af en
bombe!

Hvad sker der???

Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-08-01 10:23

In article <B7B5217A.B4FA%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Hvad sker der???

Udskift System og Finder (du kan sandsynligvis nøjes med Finder).

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 31-08-01 11:06

> Udskift System og Finder (du kan sandsynligvis nøjes med Finder).

Jamen for det første siger TechTool alt ok. For det andet havde jeg også
problemet under OS 9.1 IE, og ikke kun OS 9.2.1... Jeg formoder at system
filen og finder er helt nye filer ved installeret under 9.2.1 updaten.
Derved er de sådan set udskiftet...?

Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-08-01 11:58

In article <B7B52E2A.B637%funkpost@mac.com>,
> [...]

> problemet under OS 9.1 IE, og ikke kun OS 9.2.1... Jeg formoder at system
> filen og finder er helt nye filer ved installeret under 9.2.1 updaten.

Nåmenaltså, har du opdateret Techtool, så den funker med OS 9.2.1?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-08-01 14:21

Hej Gunnar

Se mit andet svar til dig. - Hvor jeg anbefaler dig at slette alle TTP
indst. og de usynlige TTP filer. Det er ikke din Finder og System, der er
noget galt med, men TTP, der endnu ikke er 100% 91 og 9.2.1 kompatibel -
trods det, at de påstår det.

mvh. Erik Richard

Gunnar Kristiansen wrote:

> [...]
> problemet under OS 9.1 IE, og ikke kun OS 9.2.1... Jeg formoder at system
> filen og finder er helt nye filer ved installeret under 9.2.1 updaten.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-08-01 14:17

Hej Gunnar

Gunnar Kristiansen wrote:

> Nope!
>
> Men efter at jeg slettede system indstillingsfilen og genstartede, så hjalp
> det umiddelbart. Men til gengæld kom der en anden kedelig fætter...

Fjernede du alle tre indstillinger - Finder indst., System indst. og Mac OS
indst.? - Det er nemlig altid en god idé at fjerne alle tre på en gang, - så
nulstilles alle væsentlige indstillinger.

> "Techtool Protection" error type 11 -dette selvfølgelig ledsaget af en
> bombe!
>
> Hvad sker der???

Formentlig det, at TTP ikke længere kan få adgang til den usynlige database, der
ligger på din HD. Fjern alle TTP indstillinger, og brug FileBuddy 6.x og find de
usynlige TTP filer og slet dem. Genstart så og geninstil TTP.

Der er også et problem med TTP-databasen. - Den vokser og vokser, og kan til sidst
fylde temmelig meget, og alene det kan give nogle systemproblemer. Jeg kørte med
TTP 3 i et par måneder for at checke den igennem, og tilsidst fyldte databasen
20mb og min G3 begyndte at blive meget ustabil ved opstart og loadning af visse
programmer. Så jeg har opgivet den igen og 'nøjes' med Norton DD og SD.

Hvis du bruger andet antivirusprotektion end den i TTP, så lad være med at slå
virusbeskyttelse til i TTP. Den konflikter med Virex 6.x og formentlig også med
NAV

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)