Terminal
Fra : David Blangstrup

Dato : 30-08-01 19:28

Efter at have skrevet sudo update_prebinding -root / i terminalen
ramte jeg return og password kom frem: men ikke om jeg kunne skrive en
dyt! Jeg så efter i NetInfo at jeg havde enabled root, ja - og jeg
havde lige Norton'et, efter at jeg var blevet nødt til at bruge
clipsen, da en force-quit tidligere ikke ville lukke X ned - og
bagefter dukkede det op med default dock! Jeg måtte genindsætte
ikonerne med håndkraft, vildt irriterende. Og så dette med terminalen!
Er der nogen, der har en ide om, hvad der er foregået, eller hvad jeg
gør galt?
- På forhånd tak
David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-08-01 21:22

In article <300820012027469180%firstname@lastname.dk>, David Blangstrup
<firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> ikonerne med håndkraft, vildt irriterende. Og så dette med terminalen!
> Er der nogen, der har en ide om, hvad der er foregået, eller hvad jeg

Nå, jeg svarer mig selv siden ingen andre vil Jeg havde glemt
[klask for pande] at når man skriver sit password in i Terminalen, så
dukker de ikke op, man skal bare hitte return igen. ÆhømŠ jeg må have
været trætŠ er der forresten nogen, der har hørt David Pogues herlige
antimicrosoft sange på http://davidpogue.com ?

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-08-01 08:36

> [...]

> ikonerne med håndkraft, vildt irriterende. Og så dette med terminalen!
> Er der nogen, der har en ide om, hvad der er foregået, eller hvad jeg

Ah-Hva'???????

Hold fast der bliver meget nyt at lære, når man skal skifte til OS X.

/Martin

P.S. Det ser ud til at 10.1 sparker r..!

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-08-01 10:25

In article <1eyzzwq.l3dnca1jh3zwgN%mb@talent.dk>, Martin Bredthauer
<mb@talent.dk> wrote:

> Ah-Hva'???????
>
> Hold fast der bliver meget nyt at lære, når man skal skifte til OS X.
>
> /Martin
>
> P.S. Det ser ud til at 10.1 sparker r..!

Før genopbyggede man skrivebordet, hvis man skulle foretage sig et
eller andet konstruktivt, nu åbner man Terminalen og skriver sudo
update­prebinding -root /, knalder langemand ned på enterknappen,
skriver sit password, knalder langemand ned på enterknappen endnu
engang , og ser en teknisk række kommandoer blive udført for ens øjne.
Det giver en dejlig nørded fornemmelse og får ens filer til at hænge
bedre sammen, altså, et hurtigere virkende system
Jeg havde lige glemt, at man ikke kan SE det password, man taster ind.
Jeg havde også brugt Tinker Tool til at få skygger i dock'en og en blå
pil i stedet for en grå på det program, der var aktivt - alt sammen
ting, der ligger i X men som Apple har valgt ikke at aktivere. Jeg
fandt ud af hvorfor, da min dock gik neden om og hjem og dukkede op som
den så ud, da jeg først startede MacOSX.
Jeg håber, det er tydeligere udtrykt denne gang
Jeg glæder mig også til MacOS 10.1
- David

--
http://david.blangstrup.dk