Street Magic afdrosling.
Fra : Peden

Dato : 28-08-01 19:05

Min lillebror har efter lang tids plageri overtalt mig til at hjælpe med at
tune (afdrosle) hans StreetMagic.
Men så melder problemerne sig!
Der er jo en ring i varioen, det skulle være til at finde ud af, men hvad
med de plomber i udstødningen, er det noget man kan gøre selv? Skal
karburatoren omdysses? Holder den godt selvom den er afdroslet (alt logik
taler selvfølgelig for, men i ved vel hvad jeg mener), det ville være lidt
synd hvis den helt nye Streetmagic til 13.000 kr. gik til fordi jeg lavede
en fejl ;-/

mvh
Peter

Fra : RpR

Dato : 28-08-01 21:29

> [...]
> synd hvis den helt nye Streetmagic til 13.000 kr. gik til fordi jeg lavede

Udstødningen skal skæres op, og en tragt formet dims med en masse små huller
fjernes. Du skal ikke gøre som jeg har set på en eller anden hjemmeside og
bare bore huller igennem udstødningen og så svejse dem til igen, det får du
bare ubalance i motorens funktion ud af. Lidt som at spille i lotto, måske
virker det, måske har du lige ødelagt en udstødning.
Få en der er lidt sej til at svejse til at lappe udstødningen sammen igen.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Henning Andersen

Dato : 29-08-01 18:45

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker det, måske har du lige ødelagt en udstødning.
> Få en der er lidt sej til at svejse til at lappe udstødningen

Og vær sikker på den får nok benzin, min søns S M satte stemplet et
par gange, så jeg har fræset dysen op til 63 i stedet for 58
--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : GM

Dato : 31-08-01 14:00

"Peden" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse news:9mgmfi$7va$1@sunsite.dk...
> [...]
> synd hvis den helt nye Streetmagic til 13.000 kr. gik til fordi jeg lavede

Hej.
Jeg er ikke helt sikker, men jeg har hørt at der skulle 3-4 ting du skal pille ud af udstødningen.
Jeg ville personligt købe en større dyse hvis du ikke lige kan fræse den op, du kan få Scooter City i Hillerødgade i København til
at bestille dem hjem. Så vidt jeg husker kan de skaffe i størrelserne 70 og 74, og jeg mener de koster omkring 60.- stykket.
Med venlig hilsen GM