Send til database uden side reload
Fra : Danni Finne

Dato : 28-08-01 09:53

Hejsa.

Jeg ville høre om I kunne fortælle mig hvordan man sende data til en
database _uden_ at loade siden ind igen/loade en anden side..

www.audiogalaxy.com laver dette trick når man sætter en ny fil i kø, men jeg
kan desværre ikke regne ud hvodden' de gør det.

Der fungerer det ved, at man trykker på et billede, så sender den åbenbart
data et sted hen og man får ved skift af billedet at vide om filen er blevet
registreret eller om der er sket en anden fejl.

Håber I forstår hvad jeg mener.

--
Danni

Fra : Søren

Dato : 28-08-01 10:11

Du kan bruge "window.open('URL på side som skal udføre arbejde', 'dit navn til
vindue','options som f.eks. width=xxx, height=xxx, scrollbar=yes ect')

I dette vindue kan du skifte billede ud i "åbner vinduet", dvs. parent
vinduet...noget alla:
"self.opener.document.ditbillede element = 'nytbillede.jpg' "..og ifølge bogen
skulle "parent.document.b bla. bla." os virke...men det gør det ikke(Kunne
ihvertfald ikke lige få det til at lade sig gi sig...:/)

Til sidst kan du lukke arbejdsvinduet med " self.close() "

Hvis det kun er noget arbejde du skal have udført, sæt width=0 og height=0
(Der er dog problemer med denne metode, da NC4.0 ikke kan finde ud af option
atributterne....men det kan du jo selv ligge og leje med...:))

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Danni Finne

Dato : 28-08-01 10:23

> [...]
option
> atributterne....men det kan du jo selv ligge og leje med...:))

Hmm ja ok, sådan kunne man vel gøre :)

Men så vidt jeg kan se åbner audiogalaxy ikke noget nyt vindue (der dukker
ikke noget frem på processlinien). Så der må være en måde uden window.open
metoden.

Tak for svaret.

Fra : Søren

Dato : 28-08-01 11:38

> [...]
> ikke noget frem på processlinien). Så der må være en måde uden window.open

Når du har audiogalaxy har du garanteret også den ***** sattelit ting
installeret...tror det har noget med den at gøre...for du kan ikke se hvilke
filer du har uden at have den kørende.....så det der med DB acces, foregår
sikkert på din egen comp, hvor sattelitten "fifler" med browseren, og på den
måde for det til at køre som om siden ikke bliver reloaded.

Fra : Danni Finne

Dato : 28-08-01 12:14

> [...]
den
> måde for det til at køre som om siden ikke bliver reloaded.

Men siden hvor man ligger ting i kø, må jo kommunikere med et eller andet...
om det er en database eller om det er med satelitten... Men det jeg vil frem
til er, at den ikke reloader siden :)

Man kan jo forresten sagtens ligge ting i kø, selv om satelitten ikke kører.

--
Danni

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-08-01 16:51

Danni Finne wrote:

> Men siden hvor man ligger ting i kø, må jo kommunikere med et eller andet...
> om det er en database eller om det er med satelitten... Men det jeg vil frem
> til er, at den ikke reloader siden :)

For at ligge noget i deres database /skal/ man reloade et eller andet.
Istedet for at loade en side, loader de det du har requested ind i et
billede ved hjælp af dette javascript:
function makeRequest(thisResult, thisSongID) {
   imgName = 'image' + thisResult;
   anchorName = 'anchor' + thisResult;
   if( thisSongID != null ) {
      parent.document[imgName].src = "/satQueue/" + Math.round(thisSongID) +
"?" + SID;
   }
}

Det er ganske smart, da det egentligt slet ikke er et billede, men
derimod den side der lægger din request ind i databasen. Den sender så
et "billede" tilbage til browseren, men jeg gætter på at det slet ikke
er noget billede, blot en fake-fil på 0B. Hvilket vil sige at man får
sendt noget til siden, men ikke skal bøvle med at downloade noget.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Danni Finne

Dato : 28-08-01 21:44

> Det er ganske smart, da det egentligt slet ikke er et billede, men
> derimod den side der lægger din request ind i databasen. Den sender så

Ja, jeg syntes også det er smart og tænkte at man ville kunne bruge det
samme trick i en webshop, når man ligger varer i kurven...

--
Danni