Wall of Sound
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-08-01 22:46

Phil Spector lavede i starten af tresserne hans Wall of Sound med bl.a. The
Crystals.
Men hvem flere end C producerede han og hvilke hits var de største? Var de i
stereo ? (Næppe).
Hvis man søger Amerikansk Rock/Pop/Beat musik fra starten af tresserne, hvor
får man så de bedste oplysninger og findes der compilations plader (Nævn
gerne titler!)?

Jeg har en masse om Britisk musik fra den tid, men den amerikanske side af
min samling er temmelig tom. En Elvis og en Buddy Holly plade er der dog,
men ellers ikke meget, fra starten af tresserne.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Rick Madsen

Dato : 27-08-01 23:08

Michael Lund Sørensen skrev:

> [...]
> Crystals.
> Men hvem flere end C producerede han og hvilke hits var de største? Var de i

Det største 'Wall of Sound' hit er formodentlig 'River Deep, Mountain
High' med Ike og Tina Turner.

Dernæst er der så 'You've Lost That Lovin' Feeling' med The Righteous
Brothers, og mange, mange udgivelser med The Ronettes og Darlene Love.

hvm

--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Peter G.

Dato : 28-08-01 08:16

Michael Lund Sørensen <sletdette-milux@image.dk> wrote in message
> [...]
> min samling er temmelig tom. En Elvis og en Buddy Holly plade er der dog,
> men ellers ikke meget, fra starten af tresserne.

Jeg kommer i tanke om en box-udgivelse: "Back To Mono" som er et boxsæt med
Phil Spector-producedere grupper.
Jeg kan desværre ikke give dig et direkte link på http://www.allmusic.com ,
men prøv at søg på titllen der
--