Ryg-problemer
Fra : ThomasT

Dato : 27-08-01 17:20

Jeg er en 25-årig elektriker der for 4 måneder siden begyndte at få lidt
ondt i ryggen (halebenet og 30 cm op).
Det startede meget harmløst, men blev hurtigt meget værrere. Til sidst kunne
jeg ingenting og var nødt til at blive hjemme og søge kiropraktor. Der gik
jeg så 6 gange og hun fik det meste væk igen. Jeg var også til lægen der
bare lige trykkede et par steder og sagde at min ryg var i dårlig træning og
at jeg skulle svømme 2-3 gange ugentlig.
Alle de ting har jeg så gjort nu, men har stadig ondt i ryggen, værst når
jeg sidder. Det er ikke så godt da jeg lige er startet på ingeniør-udd. og
faktisk skal sidde de næste 4 år. Jeg har købt mig sådan
"kettler"-rygtræningsbænk, som jeg bruger flittigt hver dag (2x25 gange
morgen og aften), men jeg bare ikke få det sidste væk.
Når jeg sidder trækker det ubehageligt i benene, så jeg lavere en del
ben-stræk-øvelser, men nok ikke særligt effektivt.
Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre, eller hvor jeg kan
søge oplysninger om "dårlig ryg".

Skriv evt. for flere oplysninger.

Hilsen
Thomas Thomsen

Fra : Lise Aakjær

Dato : 27-08-01 20:20

ThomasT <thth@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8a73a3$0$7920$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> ben-stræk-øvelser, men nok ikke særligt effektivt.
> Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre, eller hvor jeg

Hej Thomas!

Hvis du har så pludseligt ondt i ryggen, som du skriver, er det muligt du
evt. har tilegnet dig en fibersprængning, forstrukket eller overanstrengt en
muskel el.lign. Her er træning ikke godt, tværtimod.

Men hvis din ryg er blevet "slap" i muskulaturen eller hvor problemet nu
sidder, har du måske lagt for hårdt ud med din træning. En gradvis
optrapning med øvelser er nok det bedste.

Men det er selvfølgelig ikke muligt for mig at vurdere det, jeg synes
hellere du skulle tage dig en snak med kiropraktoren. Dette var blot
foreslag og eksempler på rygsmerter, som jeg kender til dem.

God bedring.
Hilsen
Lise

Fra : Ulla

Dato : 29-08-01 20:20

Prøv en akupunktør. Der er en liste på nettet over læger, der også er
akupunktører. Hvis du skifter praktiserende læge til en af dem, er det
gratis.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 29-08-01 22:25

On Wed, 29 Aug 2001 21:20:06 +0200, "Ulla" <ullawein@mail.tele.dk>
wrote:

>Prøv en akupunktør. Der er en liste på nettet over læger, der også er
>akupunktører. Hvis du skifter praktiserende læge til en af dem, er det
>gratis.

Hvis du skulle have lavet en øjen operation, ville du så gå til en
læge der havde lært det på et week-end kursus, og som kun bruger det i
ny og næ???

Jeg selv ville foretrække en der havde et speciale i øjen operationer.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : jpholm

Dato : 30-08-01 00:49

> Jeg selv ville foretrække en der havde et speciale i øjen operationer.
og da sletikke en akupunktør! *gg*

jonas.
stud.med.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 30-08-01 20:40

Hej

Jeg har samme rygproblemer, med smerter ned i benene. Det siges at være
iskias-nerven. Hos mig hjælper det at cykle.

VH Birgitte

Fra : urduib

Dato : 08-02-02 14:49

Har haft de samme symptomer, som ingen læger kender til men i mit
tilfælde viste sig at være lækager i det indre af et par ryghvirvler,
rygmarven er i stand til at sive ud i nogle sprækker opstået på grund af
for stillesiddende arbejde, er kendt af blandt andet chaufører og gaffel
truckere, det hjælper at træne sine rygmuskler men i bund og grund
handler det om at revnerne healer og trykker rygmarven på plads, tog 1
1/2 år for mit vedkommende, ryggen bliver desværre aldrig helt sig selv
igen og problemet kommer tilbage hvis man ikke vedligeholder sin træning
(er sket for mig PT:( )

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-02 21:33

"urduib" <urduib.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1/2 år for mit vedkommende, ryggen bliver desværre aldrig helt sig selv
> igen og problemet kommer tilbage hvis man ikke vedligeholder sin træning

Lyder interessant...

Hans