probs. med mac.com mail
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-08-01 13:01

Jeg oplever jævnligt at jeg ikke kan modtage emails fra min(e) iTools
account(s). Fejlmeldingen er ofte at "Password'et er ugyldigt. VIl du
indtaste igen?"/"Authentication failed".

Men password'et er _ikke_ ugyldigt! Jeg har indstillet programmet
(Entourage) til at huske password'et automatisk.

Jeg ved at der tidligere på MacFixIt har været rapporter om Apple
servers der har været nede ... nogen der ved noget mere om det?

Nogen forklaringer på hvad problemet kan være?

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : Anders

Dato : 24-08-01 13:12

Jesper Møller-Fink skrev:

> [...]
> servers der har været nede ... nogen der ved noget mere om det?
>
> Nogen forklaringer på hvad problemet kan være?

Det er det problem der er der for øjeblikket (server nede).
Jeg ved ikke hvorfor den giver så dumme (misvisende) fejlmeddelelser. I X
kan den få Mail til at opføre sig helt åndet.
--
Hjælp. Jeg mangler en bolig i København, 4 værelser og altan ud mod havnen.
Hurra! Nu kun en eksamen før sommerferien!!

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-08-01 13:39

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Det er det problem der er der for øjeblikket (server nede).
> Jeg ved ikke hvorfor den giver så dumme (misvisende) fejlmeddelelser. I X
> kan den få Mail til at opføre sig helt åndet.

Det er pinligt for Apple! Øv!

"kom lad os brokke os - det er trods alt det vi er bedst til!"

Fra : Jesper

Dato : 24-08-01 14:35

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> servers der har været nede ... nogen der ved noget mere om det?
>
> Nogen forklaringer på hvad problemet kan være?

Det er helt almindeligt at se den slags fejlmeddelser fra serveren når
den er overbelastet.

Jeg må indrømme at jeg ikke genkender de problemer med Mac.com, derimode
ser jeg det ofte hos f.eks. Operamail.com

Mit gæt er at du forsøger at logge ind under spidsbelastingsperioden på
mac.com og det er fra middag til midnat amerikansk østkysttid., dvs.
18:00 - 06:00 dansk tid. Bedste tidspunkt at logge på er 09:00-12:00,
der er klokken mellem midnat og 6 morgen i hele USA (minus Alaska,
Hawaii og Amerikansk Samoa.)
--
Jesper.
Underskriv protesten mod CopyDan's afgifter på CD-R mm.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-08-01 14:47

> [...]

> servers der har været nede ... nogen der ved noget mere om det?
>
> Nogen forklaringer på hvad problemet kan være?

jeg har inegn forklariong, men jeg har observeret at det kun gælder POP3
adgangen, med IMAP er der aldrig problemer.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Anders

Dato : 24-08-01 14:50

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> jeg har inegn forklariong, men jeg har observeret at det kun gælder POP3
> adgangen, med IMAP er der aldrig problemer.

Min mail bruger da IMAP og den er da åndssvag i dag ?!?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-08-01 15:02

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> jeg har inegn forklariong, men jeg har observeret at det kun gælder POP3
> adgangen, med IMAP er der aldrig problemer.

Hvordan er nu indstillingerne er til IMAP? Er IMAP serveren også
mail.mac.com - eller?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-08-01 15:12

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Hvordan er nu indstillingerne er til IMAP? Er IMAP serveren også
> mail.mac.com - eller?

ja, og smpt-serveren smtp.mac.com kræver log-on med samme usr/passw som
POP3 og IMAP.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-08-01 10:25

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> ja, og smpt-serveren smtp.mac.com kræver log-on med samme usr/passw som
> POP3 og IMAP.

Ok - tak!

Nu er der heldigvis hul igennem igen!

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 24-08-01 19:09

> [...]

> Men password'et er _ikke_ ugyldigt! Jeg har indstillet programmet
> (Entourage) til at huske password'et automatisk.

Det er sårn rimligt normalt. Min arbejdsmaskine tjekker min cybercity
konto og den lokale hvert andet minut. Nogle dag bedes jeg pænt om at
indtaste password, da det den har husket er ugyldigt. Det er med Windows
Eudora, og her er password'et naturligvis heller ikke forkert, men
sikkert et midlertidigt hul til cybercity.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk