Mest effektive CO2 diffusion?
Fra : Steen Suder

Dato : 24-08-01 01:52

CO2 har jeg "nok af", men hvilken anordning er det mest effektive til
diffusion af CO2 i akvarievandet?
Den skal helst ikke være for stor -> skal nemt kunne skjules.
Akvariet er på 600L.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 24-08-01 06:10

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> skrev i en meddelelse
> CO2 har jeg "nok af", men hvilken anordning er det mest effektive til
> diffusion af CO2 i akvarievandet?
> Den skal helst ikke være for stor -> skal nemt kunne skjules.
> Akvariet er på 600L.

Hvis jeg husker rigtigt er den bedste et kammer hvor CO2 bliver ført ind for
neden, imens vandet bliver sendt igennem oppe fra, og det så er fyldt med
noget som giver modstand for begge ting.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Steen Suder

Dato : 26-08-01 22:33

Steen Suder wrote:

> CO2 har jeg "nok af", men hvilken anordning er det mest effektive til
> diffusion af CO2 i akvarievandet?

Hvorom alt er... det blev til en JBL CO2 vario og så vil jeg følge
hvordan den virker. Det en diffusor af "spiral"-typen hvor en CO2 boble
kommer ud i bunden og kører til tops i en spiral.