Musikredigering
Fra : Lars

Dato : 23-08-01 18:45

Kære Macgruppe
Findes der musikredigeringsprogrammer til Mac der kan mere end iTunes, hva
hedder de og hvor kan de hentes så gratis som muligt?
--
Mvh Lars

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-08-01 18:49

Lars <llippert@wanadoo.dk> wrote:

> Findes der musikredigeringsprogrammer til Mac der kan mere end iTunes

ok ja... (kan itunes redigere musik?)

søg på <http://www.versiontracker.com/>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Thomas Bundgaard

Dato : 23-08-01 20:17

Hej Lars.

Der findes masser af prgs.

Til editering af lyd (og gratis) kan du evt prøve "Protools Free".

Hent det her (40 MB!):

http://aria.digidesign.com/ptfree/ptfree_orderonline.html

VH

Thomas Bundgaard

-----

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 23-08-01 20:19

Lars <llippert@wanadoo.dk> wrote:

> Findes der musikredigeringsprogrammer til Mac der kan mere end iTunes,
Øh, ja, selvfølgelig. Hvad savner du?

> hva edder de
For nu at tage de gratis:

ProTools til lydredigering. Findes i et gratis "let" version.

Finale NotePad til nodeskrivning (*meget* let udgave af Finale).

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-08-01 03:43

Hej Lars

Det første, du kan gøre er at lave en søgning på versiontracker.com med søge
kriteriet 'music' eller 'recording', - så får du et hav af henvisninger til
mange forskellige programmer.

- Og så kan jeg nævne et par stykker, som jeg har prøvet med vekslende
resultater...

Amadeus II
- Er et ganske glimrende program til både optagelse og redigering af mange
forskellige musik og videoformater. Hvis du skal bnruge programmet til alm.
2-kanals (stereo) remastering / optagelse, så laver den et rigtig flot stykke
arbejde. Jeg har selv valgt den som min førsteprioritet til alm. remastering.
Redigeringsmulighed ned til 1/1000 sek.

ProTools
- Findes både i en freeware og kommerciel version. Den er god, men den kræver
megen CPU kraft, og jeg synes, den er lidt besværlig at indstille korrekt.

Coaster 1.1.3
- Er freeware og til alm. overspilning af fx. LP plader til CD brænding, er
den ganske udmærket. Har nogle gode indstillingsmuligheder, men
redigeringsfaciliteter er dårlige.

SoundStudio 1.5.5
- Har nogenlunde samme faciliteter som Amadeus til optagelse, men
redigeringsfaciliteterne er dårligere.

Såvidt jeg husker fra mine prøver, så ligger priserne på de ovennævnte alle i
lejet mellem $20 og $45 USd.

SoundEdit 16 II
- Den go'e gamle SE 16 II er stadig en af de bedste til både optagelse og
redigering. Programmet produceres ikke mere, og hvis du vil have den, må du
på brugtmarkedet. En af de virkelig gode ting ved den er multitracking, -
svjh. op til 24 kanaler pr. optagelse med downmixing til 2-kanals stereo.
Redigering ned til 1/10000 sek.

Og så er der jo alle de rigtige pro programmer som BiasPEAK, ProTools
Professional, Cubase osv...... - Men det er jo også til helt andre priser (-

mvh. Erik richard

Lars wrote:

> Findes der musikredigeringsprogrammer til Mac der kan mere end iTunes, hva
> hedder de og hvor kan de hentes så gratis som muligt?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)