Aloe Vera har det nogen virkning
Fra : The X

Dato : 23-08-01 09:16

Der skrives meget om det positive af Aloe Vera i diverse produkter bla.
creme og sæbe. Men også til indvortes brug bla. i form af juice/gele.

Er der nogen der har positive/negative erfaringer vil jeg gerne høre fra
dem.

Mvh

Dan Stanley

stanley@cmd-media.dk

Fra : /arcana

Dato : 23-08-01 10:17

"The X" <andy-x@get2net.dk> wrote in message

> Der skrives meget om det positive af Aloe Vera i diverse produkter bla.
> creme og sæbe. Men også til indvortes brug bla. i form af juice/gele.

Cremerne og sæberne indeholder for lidt aloe til at have en virkning.

Derimod er den rene saft god til at få sår på hud eller slimhinder (også
inde i kroppen i mave-tarmkanalen) til at hele op. I Mexico og det sydlige
USA er det almindeligt at have en aloe vera-plante stående i vindueskarmen i
køkkenet til små-forbrændinger. (Ved forbrændinger er det VIGTIGT at hælde
koldt vand på, til det ikke gør ondt mere, INDEN man smører aloe på).

Den friske gél er klart det bedste - altså helst direkte fra planten. Det
næstbedste er gél/juice på flaske. Indholdet af aloe bør være mindst 98%.

Det er nogle langkædede polysaccharider i gélen, som er ansvarlig for
virkningen.

/arcana

Fra : Ulla

Dato : 23-08-01 19:28

Jeg har helt klart positive erfaringer med saftenaf frisk aloe vera på
insektstik og solskoldning. Det bedøver med det samme!