Michael Jackson
Fra : Alex Amtkjær

Dato : 22-08-01 17:52

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde You rock my world på MP3
(Nye single med Michael Jackson.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-08-01 18:49

Alex Amtkjær <alex.amtkjaer@wanadoo.dk> wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde You rock my world på MP3
> (Nye single med Michael Jackson.

www.kazaa.com

det tog ik lang tid

MVH ANR

"I could crush him like an ant - but that would be too easy. No, revenge
is a dish best served cold - I'll bite my time and when he least expect
it, I'll... - Ah, what the hell, I'll just crush him like an ant!"
-Montgomery Burns

Fra : *Xray

Dato : 22-08-01 19:39

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en meddelelse

> www.kazaa.com
>
> det tog ik lang tid

Nej, jeg har også lige smuglyttet på den og jeg synes ganske enkelt "Rock My
World" er fremragende! Hvad synes I? Er Michael tilbage på scenen som
poppens konge eller er det et svagt forsøg på comeback?

*Xray

Fra : Andrew

Dato : 22-08-01 22:12

> [...]
> World" er fremragende! Hvad synes I? Er Michael tilbage på scenen som
> poppens konge eller er det et svagt forsøg på comeback?

Jeg synes det er totalt tamt og kedeligt!
Altså HELT ærligt. DÉT der i "rock my..." er sgu da hørt før!
Det lyder jo som noget han lavede for lang tid siden.

Hvis MJ skal have comeback, så skal der VIRKELIG andre boller på suppen!

Mvh And

Fra : *Xray

Dato : 22-08-01 22:56

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det lyder jo som noget han lavede for lang tid siden.
>
> Hvis MJ skal have comeback, så skal der VIRKELIG andre boller på suppen!

Njaaa, prøv lige at høre den et par gange så er der sgu et eller andet over
den.

Måske er det bare fordi det er rart at høre noget fra den gamle
barbie-dukke, men jeg synes sgu det er et svedigt pop-nummer alligevel :)

*Xray

Fra : Karsten Vinding

Dato : 23-08-01 08:05

*Xray wrote:

> Nej, jeg har også lige smuglyttet på den og jeg synes ganske enkelt "Rock My
> World" er fremragende! Hvad synes I? Er Michael tilbage på scenen som
> poppens konge eller er det et svagt forsøg på comeback?

Jeg tog mig også en lytter, og må sige at godt nok minder den lidt om
"Rock with you" i starten, men for pokker hvor er den iørefaldende.
Thumps up herfra.

Jeg har hørt rygter tale om at pladen skulle blive et slags sammendrag
af de forskellige stiler MJ har brugt på sine hidtidige plader, og dette
lyder da som noget fra Thriller pladen eller lidt før.

Jeg synes det lyder lovende.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-08-01 13:25

"*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk>
> Nej, jeg har også lige smuglyttet på den og jeg synes ganske enkelt "Rock My
> World" er fremragende! Hvad synes I? Er Michael tilbage på scenen som
> poppens konge eller er det et svagt forsøg på comeback?

Er det meningen, at vi skal kalde det et comeback, hver gang han
udgiver en ny plade? Det er trods alt kun godt fire år siden, han
udgav den sidste (omend kun delvist med nyt materiale).

I øvrigt vælger jeg ikke at lytte til udgaver, som er ulovligt kopierede.
Så eventuelle kommentarer får I på et senere tidspunkt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : *Xray

Dato : 23-08-01 18:32

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udgiver en ny plade? Det er trods alt kun godt fire år siden, han
> udgav den sidste (omend kun delvist med nyt materiale).

Jeg tænker ikke på hans opsamlingsplade som et selvstændigt album.

> I øvrigt vælger jeg ikke at lytte til udgaver, som er ulovligt kopierede.
> Så eventuelle kommentarer får I på et senere tidspunkt.

Jeg betragter det som ligesom at tage en lytter i pladebutikken før man
køber. Også fordi den udgave der florerer på nettet er i ret dårlig kvalitet
rippet fra radioen.

--

*Xray

Fra : Karsten Vinding

Dato : 23-08-01 21:00

*Xray wrote:

> Jeg betragter det som ligesom at tage en lytter i pladebutikken før man
> køber. Også fordi den udgave der florerer på nettet er i ret dårlig kvalitet
> rippet fra radioen.

Extremt ringe kvalitet er nok mere rigtigt

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 23-08-01 22:20

Karsten Vinding <karstenv@spamfilter.dk> wrote:

> Extremt ringe kvalitet er nok mere rigtigt

Det er i grunden lidt pudsig, for den jeg dl'ede synes jeg slet ikke var
så dårlig kvalitet. Da jeg så lige ville høre den igen her, var filen
væk, og den jeg downloadede nu var helt klart et meget ringe radio-rip!

Jeg kender ikke helt historien bag klippet - kan der være flere
versioner?

Med hensyn til mp3, synes jeg da egentlig kun det kan bruges som
appetitvækker/testdrive af en sang, da den kvalitet man finder på nettet
generelt er ubrugelig til andet end billige earplugs, og man ikke får
hele cd'en. - Just my 2 cents.

MVH ANR

"Will you look at those morons! I paid my taxes over a yaer ago!"
-Homer Simpson

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-08-01 09:29

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com>
> Jeg kender ikke helt historien bag klippet - kan der være flere
> versioner?

Sagtens, ifølge hvad jeg har hørt, er det optaget fra en radiostation,
som fik lov at spille den nye single.

PS. Jeg har fået en e-mail, der fortæller, at der er officiel og lovlig
online-premiere på singlen på http://www.michaeljackson.com i
aften fredag.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-08-01 10:37

In an article of 24 Aug 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> PS. Jeg har fået en e-mail, der fortæller, at der er officiel og lovlig
> online-premiere på singlen på http://www.michaeljackson.com i
> aften fredag.

De har lige spillet den på P3 her for et kvarters tid eller så siden. Der
er da absolut ikke nogen nye boller på suppen. Lyder som Michael Jackson,
velproduceret, ørehængende, jævnt kedelig.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-08-01 22:28

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>

>De har lige spillet den på P3 her for et kvarters tid eller så siden. Der
>er da absolut ikke nogen nye boller på suppen. Lyder som Michael Jackson,
>velproduceret, ørehængende, jævnt kedelig.

Ja, jeg hørte det også ved et tilfælde. Jeg synes, det lød rigtig godt,
med de elementer, jeg bedst kan lide fra den moderne r&b-lyd,
meget rytmisk effektivt, men måske ikke det helt store melodiske
extravaganza. Dét er min første vurdering, men sådanne har det med
at nuanceres, når man hører en sang noget mere.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-08-01 00:11

> [...]

> extravaganza. Dét er min første vurdering, men sådanne har det med
> at nuanceres, når man hører en sang noget mere.

Ja, det var også det jeg tænkte. Men efter at jeg i løbet af eftermiddagen
fik den at høre 3-4 gange, må jeg desværre indrømme, at den efter min
mening ikke vinder med tiden. Den bliver efter min mening mere og mere
ordinær for hver gang, man hører den. Han har klart lavet meget, der er
meget bedre.

--
Uffe Holst

Fra : *Xray

Dato : 23-08-01 22:25

"Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Extremt ringe kvalitet er nok mere rigtigt

Og dog. Den version jeg har lyder som netradio streamet på ADSL, så det er
da okay, men jeg skal da selvfølgelig have singlen når den kommer i
butikkerne d.29

- Simon

Fra : Karsten Vinding

Dato : 24-08-01 06:15

*Xray wrote:

> Og dog. Den version jeg har lyder som netradio streamet på ADSL, så det er
> da okay, men jeg skal da selvfølgelig have singlen når den kommer i
> butikkerne d.29

Den version jeg havde, var tydeligvis optaget igennem mikrofon fra en
Ghettoblaster eller lignende. Lød meget ringe, selvom det var en 256Kbit
MP3.

Jeg hentede så en anden fil, der reklamerede med at være det samme
nummer, og fik et nummer jeg tror hed "Baby Be Mine", som var i en fin
lydkvalitet, men melodien/teksten m.m. var overhovedet ikke den samme
som på det andet nummer.

Man bør nok tjekke at det er den samme sang vi snakker om, da man
sagtens kan have fået en forkert sang ned, og så snakker vi jo ikke
længere om det samme

Alle de omtalte filer er slettet fra mit system for øvrigt, og jeg
regner med at købe MJ's kommende album, ligsom jeg har gjort med alle
siden Thriller, lige undtaget Blood on the dancefloor.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-08-01 22:56

"*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk>

> Jeg tænker ikke på hans opsamlingsplade som et selvstændigt album.

Med hvilket argument? Sjovt nok har jeg mødt den holdning før
ligeledes om History, nemlig fra Dan Rachlin på musik.jubii.dk.
Et album, som med 15 nye sange indeholder mere ny musik end
flere af hans andre plader, må helt bestemt og uden undtagelse
betragtes som et fuldgyldigt studiealbum, omend det da ganske
rigtigt blev udgivet i box sammen med en opsamlings-cd.

I øvrigt henviste jeg med de fire år til albummet "Blood on the dance
floor", som udkom i 1997. Med fem nye sange og en række remix-
versioner af Historys nye sange vil jeg kalde den et album, omend
ikke en fuldgyldigt original udgivelse.

Vid i øvrigt, at Dan Rachlin måtte overgive sig til mine indlysende
overtalelsesevner og ændre teksten i en artikel

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-08-01 23:47

On Wed, 22 Aug 2001 18:52:05 +0200, "Alex Amtkjær"
<alex.amtkjaer@wanadoo.dk> wrote:

>Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde You rock my world på MP3
>(Nye single med Michael Jackson.

Kig i dk.binaer.musik

Poul Erik

--