Rydde en grund for ukrudt.
Fra : Lars Hult

Dato : 22-08-01 09:58

Jeg har en ca 1300 kvm stor grund, der skal ryddes for ukrudt.
Ukrudtet består af en blanding af kvikgræs og diverse andre former for
ukrudt
i en højde op til en meters penge.

Jeg har hørt tale om buskryddere eller en havetraktor skulle kunne hjælpe på
problemet.

Sidst brugte jeg min gamle benzindrevne græsslåmaskine, men den kom på
gevaldigt overarbejde og jeg nåede ikke hele grunden.
Derfor ville modtages gode råd med glæde.

Kan man leje maskineri og hvorhenne?
Det skal siges at grunden ligger i Hårlev lidt syd for køge.

Venlig hilsen Lars

Fra : Søren Zoëga

Dato : 22-08-01 12:53

du kan f.eks. leje en buskrydder i Hårlev Plæneklipperservice.

Søren Z

Fra : Lars Hult

Dato : 23-08-01 23:22

Hej Søren

Jo tak.

Jeg fandt dem tilfældigvis på nettet og ringede for at leje en.
Men kort after ringede de fra Vallø komune og spurgte om de skulle rydde
grunden da de havde maskineri i området.

Og det sagde jeg ikke nej tak til.

Hilsen Lars

Fra : M@rk

Dato : 24-08-01 13:11

Fri, 24 Aug 2001 00:22:13 +0200, berigede "Lars Hult" <hult@image.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Men kort after ringede de fra Vallø komune og spurgte om de skulle rydde
>grunden da de havde maskineri i området.

Flink kommune )

Siden hvornår er kommunerne begyndt at interessere sig for, hvormeget
ukrudt man har på sin grund?

Med andre ord: Jeg er dybt nysgerrig efter at vide, hvorfor de af egen
drift ringer til dig ))

/Mark

PS
Gad vide om min kommune ringer til mig og tilbyder mig, at nedtage mit
vasketøj ......... hvis jeg bare lader det hænge længe nok ))

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Lars Hult

Dato : 26-08-01 23:50

> Med andre ord: Jeg er dybt nysgerrig efter at vide, hvorfor de af egen
> drift ringer til dig ))
Som komunen sagde, der står i lokalplanen at man skal holde sin grund.

Og det er vel egentlig forståeligt nok i dette tilfælde, da det er i et
nybygger område.
Så naboerne er vel ikke så glade for alle de ukrudts frø på deres nyanlagte
golf baner.

Vi havde snakket med komunen om de kunne hjælpe, de har vel trods alt bedre
maskineri
end vores lille græsslå maskine, så jeg vil tro det var derfor de tænkte på
os,
da de alligevel var i nærheden.

hilsen Lars

Fra : M@rk

Dato : 27-08-01 08:16

Mon, 27 Aug 2001 00:49:40 +0200, berigede "Lars Hult" <hult@image.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Vi havde snakket med komunen om de kunne hjælpe, de har vel trods alt bedre
>maskineri end vores lille græsslå maskine, så jeg vil tro det var derfor de tænkte på
>os, da de alligevel var i nærheden.

Det var da en dejlig positiv oplevelse

/Mark

PS
Hmmm, så må jeg hellere klare mit vasketøj selv - jeg antager, at det
ikke er nævnt i lokalplanen )