os 9.2.1
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-08-01 21:20

Så er der OS 9.2.1 til alle dem som lider af versionititis. Den skulle i
hvert fald være på versiontracker - men det er umuligt at komme ind lige
nu

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-08-01 21:36

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Så er der OS 9.2.1 til alle dem som lider af versionititis. Den skulle i
> hvert fald være på versiontracker - men det er umuligt at komme ind lige
> nu

Så er der hul igennem. En update på 82.1 mbyte

Fra : Simon T

Dato : 21-08-01 21:48

Mmmmm... 65k/sek (startede på 160k/sek!). Ret flot i betragtning af at
det ikke er et mirror, eller noget...

Simon T

Fra : Mac

Dato : 21-08-01 22:29

Dybt imponeret over hvor meget den skiftede ud! Jeg labelede samtlig
emner i min systemmappe, og det eneste kontrolpanel der IKKE er skiftet
til nyt er "Web sharing"... Desuden er der kommet tre nye udgaver af
"Classic", "Classic Support" & "Classic Support UI", så det er ikke helt
ved siden af med den udvidede OS X Support. Glæder mig til at se nærmere
på det over de næste par dage...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-08-01 22:44

Mac <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> [...]
> "Classic", "Classic Support" & "Classic Support UI", så det er ikke helt
> ved siden af med den udvidede OS X Support. Glæder mig til at se nærmere

har du fået held til at pille en IE eller en US ned? jeg kan kun få fat
i en US.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Simon T

Dato : 21-08-01 23:13

Jeg havde opfattelsen af at Apple havde slået de to versioner sammen,
men det er nok bare mig (eftersom min systemmappe bliver identificeret
som OS 9.2.1 US)...
Men jeg har brugt det link der er på versiontracker, og det kører fint
her. Jeg synes at f.eks. IE5 starter hurtigere (men det skal jeg lige
tilbage i 9.1 for at bekræfte).
Inden jeg begynder at rydde ud i Disc Burner og Firewire udvidelser har
jeg lavet en Apple System Profil, hvis der er nogen der vil se hvad der
er ændret. Den ligger på http://www.rhk.dk/users/mac/os921.txt

Med Venlig Hilsen

Simon T

PS: Hvis den her besked kommer to gange, er det min skyld...

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-08-01 23:42

> [...]

> Inden jeg begynder at rydde ud i Disc Burner og Firewire udvidelser har
> jeg lavet en Apple System Profil, hvis der er nogen der vil se hvad der

Den (OS 9.2.1) er da ikke helt fri for små finurligheder (heldigvis,
måske?). Bl.a. giver ASP mig denne meddelelse:

"The startup device has been chosen; however, Apple System Profiler
can't determine which SCSI Bus device it is."

Jeg har én 30 gb ATA disk og to 4 gb UW diske (os 9.2.1 på den ene)
tilsluttet et Apple OEM UW-kort)

(jeg ved faktisk ikke om OS 9.1 giver samme meddelelse da jeg først lige
har fået diskene installeret)

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-08-01 00:00

In article <1eyin2e.1m4mv131h8ytogN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper Møller-Fink) wrote:

> (jeg ved faktisk ikke om OS 9.1 giver samme meddelelse da jeg først lige
> har fået diskene installeret)

Det gør den...

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-08-01 00:18

> Det gør den...

Hmmm? Nu er det _endnu_ mere underligt!? Jeg har lige genopbygget
skrivebordet og nu viser ASP helt korrekte oplysninger!

En sag for Mulder & Scully? :-/

Fra : Karl Antz

Dato : 22-08-01 07:32

> [...]

> som OS 9.2.1 US)...
> Men jeg har brugt det link der er på versiontracker, og det kører fint

Har downloadet den - men får ikke lov til at installere, da jeg lader
til at have den forkerte systemversion på maskinen?!?!

Mener at have 9.1IE på begge garddiske - så åbenbart gør den alligevel
forskel. Eller er der nogen med et godt råd til hvordan jeg kan
overliste installeren?

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-08-01 13:45

Hej Karl - og andre

Det er rigtig. Det er _kun_ en US update, og den kan ike bruges på andre
versioner af 9.1 end US versionen.

Og så lige en lille oplysning til dem, der bruger Apple Language Kits. Der
er _INGEN_ updates af ALK i denne opdatering.

mvh. 'Erik Richard

Karl Antz wrote:

> [...]
>
> Mener at have 9.1IE på begge garddiske - så åbenbart gør den alligevel
> forskel. Eller er der nogen med et godt råd til hvordan jeg kan

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Karl Antz

Dato : 22-08-01 14:05

> Det er rigtig. Det er _kun_ en US update, og den kan ike bruges på andre
> versioner af 9.1 end US versionen.

Det er forkert

Hvis du går til Apple's site, Software, OS 9, og dér vælger Update, får
du lov til at vælge sprog - deriblandt også International English. Da
jeg havde downloadet denne var der pludselitg ingen problemer.

Moral: man skal altid gå til hestens mule ...

hilsen ka'l

PS jeg fatter ikke hvorfor opgraderin gen insisterer på at slette min
signatur i InternetConfig ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4, 1th

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-08-01 14:23

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> PS jeg fatter ikke hvorfor opgraderin gen insisterer på at slette min
> signatur i InternetConfig ...

Min signatur overlevede...

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-01 01:38

Hej Karl

Jeg gik jo ud fra, du mente den version, der på tidspunktet var at finde på
Versiontracker.., som på tidspunktet var den eneste tilgængelige -)

- Og lige nu er jeg igang med at hente IE opd. ned....

Karl Antz wrote:

> [...]
>
> Moral: man skal altid gå til hestens mule ...
>
> PS jeg fatter ikke hvorfor opgraderin gen insisterer på at slette min

- Men hvorfor din signatur bliver slettet véd jeg ikke.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-08-01 14:21

> Det er rigtig. Det er _kun_ en US update, og den kan ike bruges på andre
> versioner af 9.1 end US versionen.

Jeg har lige hentet og installeret en updater til min 9.1 z/IE. På
download-siden var der også mulighed for at hente varianter på spansk,
tysk, japansk etc.

-j

Fra : Franz Berliner

Dato : 22-08-01 18:11

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> Men jeg har brugt det link der er på versiontracker, og det kører fint
> her. Jeg synes at f.eks. IE5 starter hurtigere (men det skal jeg lige
> tilbage i 9.1 for at bekræfte).

I det hele taget synes jeg det virker som om programmer åbner hurtigere.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-08-01 23:20

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> Mmmmm... 65k/sek (startede på 160k/sek!). Ret flot i betragtning af at
> det ikke er et mirror, eller noget...

Ha! Min kører bare med 26 k/sek. Så har jeg da bare _meget_ bedre tid
til at nyde det, øv bøv!

.... mon 9.2.1 sparker r#v på en UW disk?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-08-01 21:47

> [...]

> Så er der OS 9.2.1 til alle dem som lider af versionititis. Den skulle i
> hvert fald være på versiontracker - men det er umuligt at komme ind lige

jeg er ved at pille den ned med 25kb/sek... underligt nok ligger den
endnu ikke på softwareupdate

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-08-01 23:51

In article <1eyihwb.lma94t1gp456jN%reippuert@mac.com>, Morten Reippuert
Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> jeg er ved at pille den ned med 25kb/sek... underligt nok ligger den
> endnu ikke på softwareupdate

Min røg ned med 105.7
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-08-01 01:45

Hej Jesper

Godt tip! - Men helt så svært at komme ind er det nu ikke.... Lige nu
henter jeg den ned med 75,4kb/sek på StofaNet med Netscape 4.78/128bitsUS.

....OK, er faldet lidt...Ligger nu mellem 66.1 og 66.6kb/sek.....

Jesper Møller-Fink wrote:

> Så er der OS 9.2.1 til alle dem som lider af versionititis. Den skulle i
> hvert fald være på versiontracker - men det er umuligt at komme ind lige
> nu

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-08-01 03:02

- Fik den ned med en gennemsnit på 70,2kb/sek.