Ændring af startsiden...?!?
Fra : Thomas

Dato : 20-08-01 13:53

Jeg var inde på en eller anden side (ved ikke hvilken, da det var i
løbet af en dag, hvor jeg besøgte flere sider), og efterfølgende var min
startside ændret. Dette var sket uden at jeg havde fået nogen dialogboks,
som fortalte mig, at min startside var ved at bliver ændret.

Hvordan gør de det? (ikke at jeg synes det er en god idé, men jeg er blot
nysgerrig).

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-08-01 17:12

Thomas wrote in news:3b81061a$0$279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> som fortalte mig, at min startside var ved at bliver ændret.
>
> Hvordan gør de det? (ikke at jeg synes det er en god idé, men jeg er blot

med mindre du har brugt en ikke patchet browser ... eller har sat dine
sikkerhedindstillinger for lavt, så tror jeg ikke på, at det kan lade sig
gøre uden en eller anden form for interageren med brugeren.

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-08-01 22:45

On Mon, 20 Aug 2001 16:12:29 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<spam@stocholm.dk> wrote:

>med mindre du har brugt en ikke patchet browser ... eller har sat dine
>sikkerhedindstillinger for lavt, så tror jeg ikke på, at det kan lade sig
>gøre uden en eller anden form for interageren med brugeren.

Jeg har hørt om det, men aldrig set beviser, så jeg er tilgængelig til
at være enig. Til gengæld har jeg set diverse tricks, fx ved at sætte
returns i den slags prompts.

Prøv fx på http://stock.ter.dk/startside.php at trykke på "Gør til
startside"-linket. Her prøver jeg at narre folk ved at skrive et
irrelevant spørgsmål.

Jeg kunne forestille sig, at den funktion måske tillige true/false, så
man kunne have et script, der kun gik videre, hvis funktionen
returnerede true (altså at man havde trykket "Ja").

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas

Dato : 21-08-01 11:25

> [...]
> man kunne have et script, der kun gik videre, hvis funktionen
> returnerede true (altså at man havde trykket "Ja").

Jeg er enig med jer, og ville selv have svaret det samme. Men jeg har ikke
fået nogen form for dialog boks op, med et tilsløret eller lign. spørgsmål.
Jeg har ikke kunne fremprovokere det igen, så jeg kan ikke lokalisere den
side, som har gjort det.

Siden der blev gjort til startside, var en søgemaskine, så det var ikke en
af disse erotiske sider, som man jo normalt ville forbinde med den slags.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-08-01 14:31

On Tue, 21 Aug 2001 12:25:00 +0200, "Thomas" <bangp@mail.dk> wrote:

>Siden der blev gjort til startside, var en søgemaskine, så det var ikke en
>af disse erotiske sider, som man jo normalt ville forbinde med den slags.

Det kunne tænkes, at det er sket med installationen af et eller andet
shareware-program i løbet af samme dag, der har fiddlet? Evt. først
rettede siden efter genstart af computeren og efterfølgende
"færdiginstallation", så det ikke lige er opdaget med det samme?

Tør man spørge hvilken søgemaskine?

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas

Dato : 21-08-01 16:01

> [...]
> rettede siden efter genstart af computeren og efterfølgende
> "færdiginstallation", så det ikke lige er opdaget med det samme?

Det er ikke tilfældet.

Denne IP stod i startside feltet i Explorer: http://66.40.21.66/123a/

Fra : Thomas

Dato : 21-08-01 16:15

> Denne IP stod i startside feltet i Explorer: http://66.40.21.66/123a/

Den er åbenbart lavet sådan, at man bliver viderestillet alt efter sproget.
Dette er koden på siden:

var type=navigator.appName
if (type=="Netscape")
var lang = navigator.language
else
var lang = navigator.userLanguage
var lang = lang.substr(0,2)
if (lang == "en") window.location.replace('http://www.altavista.com/')
else if (lang == "ar")
window.location.replace('http://216.65.101.134/gambling')
else if (lang == "cs") window.location.replace('search.html')
else if (lang == "de") window.location.replace('de-r.htm')
else if (lang == "es") window.location.replace('es-r.htm')
else if (lang == "hr") window.location.replace('search.html')
else if (lang == "et") window.location.replace('search.html')
else if (lang == "he") window.location.replace('search.html')
else if (lang == "ja") window.location.replace('ja-r.htm')
else if (lang == "ko") window.location.replace('ko-r.htm')
else if (lang == "ro") window.location.replace('search.html')
else if (lang == "ru") window.location.replace('search.html')
else if (lang == "sl") window.location.replace('search.html')
else if (lang == "zh") window.location.replace('zh-r.htm')
else if (lang == "vi")
window.location.replace('http://216.65.101.134/gambling')
else if (lang == "th")
window.location.replace('http://216.65.101.134/gambling')
else if (lang == "uk") window.location.replace('search.html')
else window.location.replace('http://www.altavista.com/');
open('topsearch.htm', 'remote', 'width=300,height=160');