Finsk 'rugbrød'
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-08-01 23:16

For år tilbage smagte jeg i Finland noget lysebrunt brød - der gik under
et navn, der bar mindelser om 'rugbrød'. Det var helt klart en blanding
af rugmel og hvedemel.
Siden skaffede en finsk veninde i Danmark det frem i mange omgange, men
hun er desværre flyttet udenlands igen ....
Så vidt jeg husker var det runde brød i skiver sådan lidt a la de
svenske knækbrødsstørrelser.
Brødet smagte fantastisk godt og var en drøm, når det blev ristet let på
en brødrister.
Nogen, der kender til det? Kan det købes i Danmark - i bekræftende fald:
Hvor?
Kører gerne en omvej for det rette brød!

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-09-01 16:07

Mon, 20 Aug 2001 00:16:11 +0200 skrev Mich.Ottosen@post5.tele.dk (Mich.
Ottosen)

Hej Mich.,

>Brødet smagte fantastisk godt og var en drøm, når det blev ristet let på
>en brødrister.

Well, smag og behag - sidst jeg smagte det syntes jeg det var en tør &
tam version af et sødt rugbrød

Det var engang en bager i københavn der også lavede finsk brød, men jeg
tror ikke den findes mere.

>Nogen, der kender til det? Kan det købes i Danmark - i bekræftende fald:
>Hvor? Kører gerne en omvej for det rette brød!

Hvis du ikke har noget mod en lille omvej, er det fast inventar i
bagerafdelingen af de fleste større SVENSKE supermarkeder.

René
www.rene.hjorth.com