karrysuppe
Fra : john keimling

Dato : 19-08-01 18:50

hej

jeg skal bruge en opskrift på karrysuppe
er der nogen der kan hjælpe mig.

Mvh
lola

Fra : Holm

Dato : 23-08-01 22:58

Se på www.toersleff.dk - den er go'

mvh
Inge Lise Holm

Fra : Margit Anderson

Dato : 07-09-01 12:12

Kære gruppe.
lola skrev:
> jeg skal bruge en opskrift på karrysuppe
> er der nogen der kan hjælpe mig.

Den klassiske karrysuppe hedder mulligatawny suppe. Alle, der har set
fjernsyn nytårsaften, kender denne ret fra komedien "90 års fødselsdagen".

Ingredienser:
2 spsk. olie
3 spsk. karry
2 store, finthakkede løg
2 gulerødder i tynde skiver
2 spsk. mel
1 l bouillon
1 grøn peberfrugt i små terninger
1 godt spiseæble i små terninger
1/2 tsk. kardemomme
2 dl kogt ris
2 dl youghurt
salt
3 spsk. friskrevet kokosnød

Fremgangsmåde:
Olien varmes og karryen tilsættes og svitses et øjeblik.
Løg og gulerødder svitses med i 5 min.
Melet drysses på, og der bages op med bouillon.
Peberfrugt, æble og kardemomme tilsættes.
Læg låg på gryden, og kog for svag varme i 15 min. Ris og yughurt tilsættes.
Smag til med salt.
Servér med revet kokosnød.

Venlig hilsen Margit

Fra : Rick Madsen

Dato : 08-09-01 03:30

Margit Anderson skrev:

> [...]
> Peberfrugt, æble og kardemomme tilsættes.
> Læg låg på gryden, og kog for svag varme i 15 min. Ris og yughurt tilsættes.

Ganske bedårende; en længe savnet opskrift.
Tusind tak, Margit!

hvm