Olie??
Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 17-08-01 19:15

I øjeblikket kører ( !! ) Statoil med et tilbud på 2 x 1 liter
halsyntetuisk olie til 100 Danske kroner.
Da min instruktionsbog siger jeg skal bruge fuldsyntetisk er jeg lidt
luren ved at investere en klat penge på
at købe en 10 liter af stadset. Er der nogle der har arfaring om at det
SKAL være fuldsyntetisk når det stå i 'bogen'
eller kan man pladre delsyntetisk på uden problemmer??

MVH Anders ( AREA51 )

Fra : RpR

Dato : 17-08-01 20:39

> [...]
> SKAL være fuldsyntetisk når det stå i 'bogen'
> eller kan man pladre delsyntetisk på uden problemmer??

Jeg ville generelt droppe alt olie der ikke kommer fra et firma der ikke
laver andet end olier. Helst firmaer der har rygte for at være godt, som
Motorex, IP, Agip, Belray osv.

Hvis der ligefrem står i din manual at du skal holde dig til fuldsyntetiske
olier, så gør det!
Det er efter min mening dumt at risikere livet på sin motor på grund af
nogle fjollede håndører. Olie bruger en 2-takter jo ikke forbavsende meget
af.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 17-08-01 21:13

Så holder jeg mig til min fuldsyntetiske fra Q8!!

MVH Anders

Fra : RpR

Dato : 17-08-01 23:25

> Så holder jeg mig til min fuldsyntetiske fra Q8!!

hmm, ville have det skidt med at smide en olie på min maskine jeg ikke ved
hvordan kører.
Til paris dakar bruger de ikke andet end Motorex, og til RR er Agip
leverandør af alt olie, så det er nok dér mine to valg ville stå =)

Fra : Thomas

Dato : 18-08-01 11:55

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> wrote in message

> Så holder jeg mig til min fuldsyntetiske fra Q8!!

Min katana har altid kørt på Motul fuldsyntetisk olie.
de gange hvor jeg har haft udstødningen af og har mærket op i
udstødningskanalen er der næsten ingen koksdandelser. Pris ca.110 kr. L

mvh. Thomas

Fra : jabbe

Dato : 19-08-01 09:01

Jeg kan ikke se hvorfor man er så nærrig med hensyn til olie.....

jeg personligt bruger ca 2 liter om året, hvis jeg køber den billige til
110.- så koster det mig 220.- om året, hvis jeg derimod køber den dyre som
min forhandler siger er noget af det bedste der kan støves op så er det
138.- pr liter altså 276.- det er en difference på 56.-.....

Hvis man syntes 56.- er mange penge(det svarer vel til en optankning) så
skal man vist overveje et andet transportmiddel....

Istedet ville jeg måske kigge på benzinen..... forskellige typer(92,95,98,
95 V power) og se hvilken type man kommer længst på pr. krone....
Og når man har fundet ud af det så finde det selskab der er billigst (incl.
rabatter, få et benzin kort) jeg tør vædde på at man kan spare meget mere på
den bekostning en noget skide olie....

Personligt skal min basse have det bedste så derfor får den kun 98 at
drikke, ulempen ved 98 er at jeg indtil vidre kun har set 1 sted hvor jeg
kan tanke på min i det område hvor jeg færdes, men det er til at leve med
for det er bare et spørgsmål om planlægning........

Jabbe

Fra : RpR

Dato : 19-08-01 12:32

> jeg personligt bruger ca 2 liter om året,

hm, det var ikke meget!
Jeg kan bruge 1L på ca. 1½ måned?

Fra : Elbarto

Dato : 31-08-01 00:50

mindes nu oss at jeg allerede har købt 4-5 dunke i år ...og den skal have en
ny imorgen

Erik Elbarto