Lukke/Åbne vindue
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-08-01 09:27

Hej,

Jeg har i min app. brug for at kunne åbne et vindue ved klik på
et link. Dette har jeg lavet pt. Men vinduet skal indeholde en
side med nogle (3) formfelter, der skal indtastes data i og
derefter klikkes på en Submit form-knap.

Det jeg ikke kan lave er følgende:

Når der i popup-vinduet klikkes på submit, så skal vinduet lukkes
- og action i formen i popup-vinduet skal loades i det
oprindelige vindue ... men hvordan gør jeg det ?

:)

pft,

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-08-01 10:05

> Når der i popup-vinduet klikkes på submit, så skal vinduet lukkes
> - og action i formen i popup-vinduet skal loades i det
> oprindelige vindue ... men hvordan gør jeg det ?

Hvad med at

1) sætte target på din <form...> tag til navnet på dit oprindelige vindue
2) lave en onSubmit der kalder window.close()

?

Alternativt kan du lave en skjult form i dit "hoved"-vindue, som
popupvinduet så bare kopierer sin inputs over i, submitter og lukker sig
selv.

mvh
Kim Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-08-01 12:02

Kim Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hvad med at
>
> 1) sætte target på din <form...> tag til navnet på dit oprindelige vindue
> 2) lave en onSubmit der kalder window.close()

Øeh ... det kan godt være, at det er et lidt dumt spørgsmål ... men hvordan
sætter jeg et navn på det oprindelige vindue ?

Tak ellers for dit svar ... det ser ud til at kunne bruges :)

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-08-01 12:37

> Øeh ... det kan godt være, at det er et lidt dumt spørgsmål ... men
hvordan
> sætter jeg et navn på det oprindelige vindue ?

Mja.... i dit main-vindue kan du vel lave en

onLoad="window.name='mainwin';"

Se desuden
<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/re
ference/properties/name_0.asp>

mvh
Kim Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-08-01 19:43

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in

> Mja.... i dit main-vindue kan du vel lave en
>
> onLoad="window.name='mainwin';"

fabelagtigt ... :) det virker jo.

--
Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Borge

Dato : 16-08-01 23:02

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev i en

> Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
> ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

Jeg er da fuldstændig ligeglad, bare jeg får varen til en pris der svarer
til kvaliteten.

Hvis du selv var lokal grønthandler, ville du sikkert gøre det samme, det er
jeg helt sikker på - - - skattetrykket i Danmark er for stort.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-08-01 07:02

"Borge" <borge_jensen@get2net.dk> wrote in

> Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev i en

> Jeg er da fuldstændig ligeglad, bare jeg får varen til en pris der
> svarer til kvaliteten.

Det står dig heldigvis frit for at mene dette ... jeg er blot ikke enig med
dig.

> Hvis du selv var lokal grønthandler, ville du sikkert gøre det samme,
> det er jeg helt sikker på - - - skattetrykket i Danmark er for stort.

Det ville jeg nu ikke ... jeg betaler sådan set min skat med - om ikke
glæder så - tilfredshed.

Men dette hører jo ikke hjemme her ... så FUT: dk.snak

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk