Ribbensteg
Fra : Rondo

Dato : 16-08-01 09:09

Jeg ville meget gerne overraske kæresten med en god middag i aften, og i den
forbindelse står jeg med en ribbenssteg på ca. 2 kg. Er der nogen der kan
hjælpe med tilberedningen af sådan en krabat eller evt. et link hvor jeg kan
blive klogere. På pakken står der 1½ time i ovnen ved ca. 200 grader, men
man lægger den vel ikke bare ind sådan uden videre... Hvis I har nogle gode
ideer vedr. tilbehør, er jeg også meget åben for forslag.

Rondo
___________________
http://www.studentconsulting.dk

Fra : Rondo

Dato : 16-08-01 10:27

Er der i øvrigt forskel på ribbenssteg og svinekam?

Rondo
___________________

Fra : Hauge

Dato : 16-08-01 10:29

Hejsa

"Rondo" <Rondo@post.cybercity.dk> wrote in message
> På pakken står der 1½ time i ovnen ved ca. 200 grader, men
> man lægger den vel ikke bare ind sådan uden videre...

Det jeg plejer at gøre er: Forvarm ovnen til 250 grader, tag et idfast fad
og kom ca 2 cm vand i. Hæld 2-3 tsk salt i vandet + nogle laurbærblade. Læg
stegen med sværen _nedad_ i vandet, og sæt den i ovnen 30-45 min, stadig ved
250 grader.

Tag stegen ud af ovnen, vend stegen, drys salt på sværen (er nok for varm
til at gnide det ind) og evt. pebber, måske også laurbærblade mellem
slidserne i sværen.

Skru ned for ovnen til 180 grader, og sæt stegen derind igen i ca. 1-1½
timer. Eftergrill for sprøde svær til sidst.

Husk at slidserne mellem sværen SKAL gå helt ned til kødet, ikke bare
halvvejs..

Der bliver en suveren sovs af den resterende flydende substans der ligger
tilbage i fadet efter stegning

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 20-08-01 21:51

Hejsa

"Rondo" <Rondo@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg ville meget gerne overraske kæresten med en god middag i aften

Hvordan gik det?

Mvh Hauge