Opskrift- og indkøbslisteprogram
Fra : Marianne Høyen

Dato : 14-08-01 13:35

Hej

Jeg er på jagt efter et program, der ud fra nogle indtastede opskrifter kan
udskrive en indkøbsliste.
På Tucows er jeg stødt på et, der i mine øjne er nær perfekt: mulighed for
'fordanskning' af mål, enheder, etc., link til en USA'sk
næringsindholdsdatabase, mulighed for (selvfølgelig) at indtaste opskrifter
og få udskrevet indkøbssedlen - sågar med pris, hvis man ønsker det. Det
hedder RecipeCenter200
Inden jeg nu giver de $25 for programmet, det koster, kunne jeg godt tænke
mig at høre, om der er andre, der har andre og bedre bud, eller som kan
anbefale dette ?

mvh
Marianne

Fra : Kim Juul

Dato : 14-08-01 16:47

> [...]
> mig at høre, om der er andre, der har andre og bedre bud, eller som kan

Jeg kender ikke det program du skriver om, men der findes en på dansk.
Programmet kan ses på
www.madnet.dk Jeg har ikke afprøvet det, men det ser ud til at kunne en
del.

Hilsen

Kim Juul
kim-juul@mail.dk

www.kim-juul.dk www.bager-kim.dk
Country musik Bager og konditor faget
og slægtsforskning

Fra : Marianne Høyen

Dato : 14-08-01 20:09

> Jeg kender ikke det program du skriver om, men der findes en på dansk.
> Programmet kan ses på
> www.madnet.dk Jeg har ikke afprøvet det, men det ser ud til at kunne en
> del.

Tak for tippet. Det ser fint ud - men det lader ikke til, man selv kan
indtaste nye opskrifter. Jeg har dog mailet til dem, om det er muligt.

Det er lidt dyrt, synes jeg. 495.-, hvor mit alternativ koster 200.-. Det
betaler jeg dog gerne, hvis altså man selv kan tilføje/rette.

mvh
Marianne

Fra : Henrik Vest

Dato : 14-08-01 21:22

> Jeg har dog mailet til dem, om det er muligt.
>
> Det er lidt dyrt, synes jeg. 495.-, hvor mit alternativ koster 200.-.

Jeg håber du deler ud af dine svar og erfaringer

Fra : Marianne Høyen

Dato : 16-08-01 22:44

> Jeg håber du deler ud af dine svar og erfaringer

Gerne

Indtil videre har jeg hørt fra det danske program: man kan ikke indtaste
egne opskrifter endnu (hvilket gør det helt uinteressant i mine øjne), men
det skulle komme .... snart ?! Det beregner energifordeling i kJ,
kulhydrater, proteiner og fedt. Ikke næringsstoffer i øvrigt.

Det amerikanske virker overvejende OK. Der har været 2 'runtime error'er'
hvorpå jeg måtte genstarte det. Muuuuuuligvis skyldes det at jeg forsøgte at
energiberegne en meget ingrediens-rig ret, men jeg har ikke gentaget
eksperimentet endnu, så jeg er ikke sikker.

Indtil videre står odd'sene klart til det amerikanske program pga den
omfattende næringsindholdsberegning og at man selv kan indtaste sine
opskrifter.

mvh
Marianne

Fra : Henrik Vest

Dato : 16-08-01 23:42

Er der nogle programmer som IKKE indeholder energiberegningsdelen og
egentlig mere er en opskriftsdatabase ( á la Mortens opskriftssamling) ??

Fra : Marianne Høyen

Dato : 17-08-01 15:51

> Er der nogle programmer som IKKE indeholder energiberegningsdelen og
> egentlig mere er en opskriftsdatabase ( á la Mortens opskriftssamling) ??

Det tror jeg bestemt du vil kunne finde på www.tucows.com.

mvh
marianne