|
| Tak DF Fra : Martin Larsen |
Dato : 19-09-11 10:51 |
|
http://www.information.dk/telegram/279551
En kommende københavnsk betalingsring vil blive mødt af kravet om en
folkeafstemning fra Dansk Folkeparti.
------
Trafikproblemer skal tackles offensivt, ikke defensivt
Mvh
Martin
| |
Kim Larsen \(på AltB~ (19-09-2011)
| Kommentar Fra : Kim Larsen \(på AltB~ |
Dato : 19-09-11 11:02 |
|
"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4e771081$0$304$14726298@news.sunsite.dk
> http://www.information.dk/telegram/279551
> En kommende københavnsk betalingsring vil blive mødt af kravet om en
> folkeafstemning fra Dansk Folkeparti.
>
> ------
>
> Trafikproblemer skal tackles offensivt, ikke defensivt
Ja jeg siger også tak til DF for kravet om en folkeafstemning. Den sindssyge
betalingsring SKAL ganske enkelt til folkeafstemning. Jeg håber at DF samler
det nødvendige antal stemmer i folketinget til at lade folket bestemme
direkte om vi vil have det lort. I øvrigt ser jeg gerne langt flere
folkeafstemninger end vi har i dag.
--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Karl Erik Christense~ (19-09-2011)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 19-09-11 12:25 |
|
On 19-09-2011 12:01, Kim Larsen wrote:
> I �vrigt ser jeg gerne langt flere
> folkeafstemninger end vi har i dag.
>
Ja, hvad mon sådan en koster samfundet?
Har du slet ikke tillid til det parti du giver din stemme?
Folkeafstemninger giver mulighed for de tåbelige medier vi har, til at
manipulere uforskammet med vælgerne.
Da man på valdagen tændte tv'et, kunne man se "exit polls" og
"meningsmålinger" der viste 95-80 til rød blok. Hvor mange tvivlere mon
har ladet sig påvirke af dette?
Allerede ved middagstid var HT-S udråbt som statsminister.
Men da den reelle optælling startede kl. 20 fik piben en anden lyd. Helt
panisk blev de såkaldte "eksperter", da der en kort overgang stod 87-88
til blå blok.
Ja, folkeafstemninger er en god ting, med måde. Men fri os for de
tåbelige meningsmålinger og "exit polls".
Karl Erik.
| |
Steen A. Thomsen (19-09-2011)
| Kommentar Fra : Steen A. Thomsen |
Dato : 19-09-11 12:26 |
|
On Mon, 19 Sep 2011 13:24:47 +0200, Karl Erik Christensen wrote:
> On 19-09-2011 12:01, Kim Larsen wrote:
>
>> I �vrigt ser jeg gerne langt flere
>> folkeafstemninger end vi har i dag.
>>
>
> Ja, hvad mon sådan en koster samfundet?
>
> Har du slet ikke tillid til det parti du giver din stemme?
>
> Folkeafstemninger giver mulighed for de tåbelige medier vi har, til at
> manipulere uforskammet med vælgerne.
> Da man på valdagen tændte tv'et, kunne man se "exit polls" og
> "meningsmålinger" der viste 95-80 til rød blok. Hvor mange tvivlere mon
> har ladet sig påvirke af dette?
> Allerede ved middagstid var HT-S udråbt som statsminister.
> Men da den reelle optælling startede kl. 20 fik piben en anden lyd. Helt
> panisk blev de såkaldte "eksperter", da der en kort overgang stod 87-88
> til blå blok.
>
> Ja, folkeafstemninger er en god ting, med måde. Men fri os for de
> tåbelige meningsmålinger og "exit polls".
>
> Karl Erik.
Helt enig. EN meningsmåling om ugen burde være rigeligt.
| |
Fister (19-09-2011)
| Kommentar Fra : Fister |
Dato : 19-09-11 19:24 |
|
Steen A. Thomsen brought next idea :
> On Mon, 19 Sep 2011 13:24:47 +0200, Karl Erik Christensen wrote:
>> On 19-09-2011 12:01, Kim Larsen wrote:
>>
>>> I ïÿ½vrigt ser jeg gerne langt flere
>>> folkeafstemninger end vi har i dag.
>>>
>>
>> Ja, hvad mon sådan en koster samfundet?
>>
>> Har du slet ikke tillid til det parti du giver din stemme?
>>
>> Folkeafstemninger giver mulighed for de tåbelige medier vi har, til at
>> manipulere uforskammet med vælgerne.
>> Da man på valdagen tændte tv'et, kunne man se "exit polls" og
>> "meningsmålinger" der viste 95-80 til rød blok. Hvor mange tvivlere mon
>> har ladet sig påvirke af dette?
>> Allerede ved middagstid var HT-S udråbt som statsminister.
>> Men da den reelle optælling startede kl. 20 fik piben en anden lyd. Helt
>> panisk blev de såkaldte "eksperter", da der en kort overgang stod 87-88
>> til blå blok.
>>
>> Ja, folkeafstemninger er en god ting, med måde. Men fri os for de
>> tåbelige meningsmålinger og "exit polls".
>>
>> Karl Erik.
> Helt enig. EN meningsmåling om ugen burde være rigeligt.
Om måneden, eller endnu bedre, om året, burde være mere end rimeligt.
Kai
| |
Kim Larsen \(på AltB~ (19-09-2011)
| Kommentar Fra : Kim Larsen \(på AltB~ |
Dato : 19-09-11 13:06 |
|
"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev i en
meddelelse news:4e772645$0$309$14726298@news.sunsite.dk
> On 19-09-2011 12:01, Kim Larsen wrote:
>
>> I ?vrigt ser jeg gerne langt flere
>> folkeafstemninger end vi har i dag.
>>
>
> Ja, hvad mon sådan en koster samfundet?
>
> Har du slet ikke tillid til det parti du giver din stemme?´
Jeg er uenig med det parti som jeg stemmer på om blandt andet det her. Og
jeg kan jo ikke sortere i hvad det parti som jeg stemmer på går ind for.
Sådan tror jeg at mange har det. Jeg er voldsomt indigneret modstander af
denne her betalingsring og det ændrer sig ikke efter at den er taget i brug
hvis ulykken skulle indtræffe at den rent faktisk bliver til noget. Lige nu
er det heldigvist tvivlsomt om det sker.
> Folkeafstemninger giver mulighed for de tåbelige medier vi har, til at
> manipulere uforskammet med vælgerne.
Ja men hvad angår den idiotiske betalingsring kan jeg garantere dig for at
jeg ikke er til at manipulere.
> Da man på valdagen tændte tv'et, kunne man se "exit polls" og
> "meningsmålinger" der viste 95-80 til rød blok. Hvor mange tvivlere
> mon har ladet sig påvirke af dette?
At der er vælgere uden ide om hvad de skal stemme er jo et evigtgyldigt
faktum. Men det er jo demokratiets vilkår. Jeg tror ikke man kan sige noget
præcist om hvad en exit-poll medfører i forhold til tvivlere. Stemmer de til
fordel for "vinderne" eller til fordel for "taberne", det tror jeg ikke at
der er nogen som har styr på. Måske det i virkeligheden er 50/50.
> Allerede ved middagstid var HT-S udråbt som statsminister.
> Men da den reelle optælling startede kl. 20 fik piben en anden lyd.
> Helt panisk blev de såkaldte "eksperter", da der en kort overgang
> stod 87-88 til blå blok.
Ja her forsøgte medierne panisk at skabe et drama som ikke eksisterede. Jeg
vidste at dette kunne ske da man talte valgkredse op i Jylland hvor der er
mange Venstre-vælgere. Og sandsynligheden for at det ville ske var stor
fordi valget var et snævert flertal til Helle Thorning Schmidt. Husk på at
kun lidt over 8.000 vælgere har afgjort at Helle Thorning Schmidt bliver ny
statsminister. Det er ikke meget ud af de godt 4 millioner
stemmeberettigede.
> Ja, folkeafstemninger er en god ting, med måde.
Helt enig, med måde naturligvis, men lidt flere af dem, tak.
> Men fri os for de
> tåbelige meningsmålinger og "exit polls".
Jeg synes nu at exit-polls er meget sjov underholdning men så heller ikke
andet end det. Valget denne gang viste med al tydelighed at man godt kan
putte exit-polls op hvor solen aldrig skinner hvis man tror at man kan bruge
dem til noget seriøst.
--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com
| |
DADK (20-09-2011)
| Kommentar Fra : DADK |
Dato : 20-09-11 07:49 |
|
On 19-09-2011 13:24, Karl Erik Christensen wrote:
> On 19-09-2011 12:01, Kim Larsen wrote:
>
>> I �vrigt ser jeg gerne langt flere
>> folkeafstemninger end vi har i dag.
>>
>
> Ja, hvad mon sådan en koster samfundet?
>
> Har du slet ikke tillid til det parti du giver din stemme?
>
> Folkeafstemninger giver mulighed for de tåbelige medier vi har, til at
> manipulere uforskammet med vælgerne.
> Da man på valdagen tændte tv'et, kunne man se "exit polls" og
> "meningsmålinger" der viste 95-80 til rød blok. Hvor mange tvivlere mon
> har ladet sig påvirke af dette?
Jeg er i princippet enig, men husk at den første exitpoll først kom kl
18, da over 70% havde stemt.
> Allerede ved middagstid var HT-S udråbt som statsminister.
Det er ikke korrekt
> Men da den reelle optælling startede kl. 20 fik piben en anden lyd. Helt
> panisk blev de såkaldte "eksperter", da der en kort overgang stod 87-88
> til blå blok.
Ja, det var ret morsomt. Men det var billedet man havde set hele ugen
forinden. Hvis man lavede de der gennemsnitstal over alle
meningsmålinger, de "vægtede" målinger, gik blå blok ca ½ mandat frem om
dagen. De sidste tal har vist at kun cirka 8.700 stemmer afgjorde
valget. Og det er jo ekstremt lidt når man ser på hvad der ellers blev
flyttet indenfor vælgergrupperne.
Man må konstatere at S-SF tabte valget men vandt regeringsmagten. Nu
sidder Helle T med sorteper. Hun må samarbejde med DF og få skylden for
lave væksttal hun i grunden ingen indflydelse har på.
| |
Karl Erik Christense~ (20-09-2011)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 20-09-11 09:00 |
|
On 20-09-2011 08:48, DADK wrote:
> On 19-09-2011 13:24, Karl Erik Christensen wrote:
>> Ja, hvad mon sådan en koster samfundet?
>>
>> Har du slet ikke tillid til det parti du giver din stemme?
>>
>> Folkeafstemninger giver mulighed for de tåbelige medier vi har, til at
>> manipulere uforskammet med vælgerne.
>> Da man på valdagen tændte tv'et, kunne man se "exit polls" og
>> "meningsmålinger" der viste 95-80 til rød blok. Hvor mange tvivlere mon
>> har ladet sig påvirke af dette?
>
> Jeg er i princippet enig, men husk at den første exitpoll først kom kl
> 18, da over 70% havde stemt.
>
>> Allerede ved middagstid var HT-S udråbt som statsminister.
>
> Det er ikke korrekt
>
>> Men da den reelle optælling startede kl. 20 fik piben en anden lyd. Helt
>> panisk blev de såkaldte "eksperter", da der en kort overgang stod 87-88
>> til blå blok.
>
> Ja, det var ret morsomt. Men det var billedet man havde set hele ugen
> forinden. Hvis man lavede de der gennemsnitstal over alle
> meningsmålinger, de "vægtede" målinger, gik blå blok ca ½ mandat frem om
> dagen. De sidste tal har vist at kun cirka 8.700 stemmer afgjorde
> valget. Og det er jo ekstremt lidt når man ser på hvad der ellers blev
> flyttet indenfor vælgergrupperne.
>
> Man må konstatere at S-SF tabte valget men vandt regeringsmagten. Nu
> sidder Helle T med sorteper. Hun må samarbejde med DF og få skylden for
> lave væksttal hun i grunden ingen indflydelse har på.
Nej, så kalder vi dem "Exit-prognoser", men kan alm. vælgere gennemskue
forskellen, når man i flæng bruger "Exit poll" og "Exit prognose"?
Og der _er_ korrekt at man på DR TV1 udråbte HT-S som statsminister -
men det kan da godt være, at det først var ved 14-tiden.
Min pointe er bare, at de fjollede meningsmålinger og "Exit prognoser",
nemt kan være årsagen til, at de 8.700 stemmer skiftede blok.
I øvrigt bliver både Morgen-tv på TV2, samt DR-Update ved med at sige
"Danmarks kommende statsminister HT-S"
Hun er langt fra sikker på den post. Nu begynder de Radikale at stille
kompromisløse krav, og EL vil også blive særdeles hårde at forhandle med.
Søvndal skjuler sig i kvinde fnidderen, han vil jo bare ha en
ministerpost - koste hvad det vil.
Hvem og hvor meget skal "ofres" bare fordi HT-S har fået den fikse ide,
at hun kan blive den første kvinde på posten?
Karl Erik.
| |
DADK (20-09-2011)
| Kommentar Fra : DADK |
Dato : 20-09-11 09:45 |
|
On 20-09-2011 10:00, Karl Erik Christensen wrote:
(..)
> Nej, så kalder vi dem "Exit-prognoser", men kan alm. vælgere gennemskue
> forskellen, når man i flæng bruger "Exit poll" og "Exit prognose"?
Begrebet "exit prognose" var noget "nyt" DR fandt på for at omgå de
vistnok uskrevne regler om hvornår man må levere exitpolls på valgdagen.
Jeg er helt enig i at det var et problem, og jeg forstår ikke at de ikke
er blevet kritiseret for det. F.eks ville det jo være oplagt at hagle DR
igennem i en omgang Presselogen på TV2 News.
> Og der _er_ korrekt at man på DR TV1 udråbte HT-S som statsminister -
> men det kan da godt være, at det først var ved 14-tiden.
OK, jeg må indrømme jeg opgav DR totalt efter ca en uge inde i
valgkampen. Det var kun Clements programmer på DR2 der var nogen lunde
fair. Ellers var DR så vinklet og selektiv at det var helt forfærdeligt.
Hver dag havde sin "tophistorie" om hvad Villy Søvndal eller SF nu mente
om dit eller dat. Jeg betaler ikke licens, men det er trist at se
hvordan 3-4 mia i grunden public service kroner kan bruges til så
utilsløret propaganda for bestemte partier og holdninger. Jeg blev glad,
trods alt, da de endelige valgresultater klikkede ind For de viste jo
bare at selvom man har DR's store apparat i ryggen kan man ikke
manipulere sig til en kæmpesejr for et bestemt parti eller en bestemt
blok. BÃ¥de S og SF gik jo rent faktisk tilbage. Du skal huske der var
25% tvivlere, og hvis bare 5% stemmer som mig, "strategisk", ud fra hvad
man tror valgresultatet vil blive, så bliver det jo hurtigt en
boomerang. Og det er jo trods alt mindst 100.000 vælgere vi taler om,
så. Man kan ikke vide det, men måske havde det den modsatte effekt?
Måske fik S-SF netop et dårligere valg fordi de blev udråbt til vindere
før tid?
Men jeg har googlet det. Du har ret. DR lavede "exit-prognoser" der
allerede ved 14-tiden udråbte Helle T som vinder. De skulle skamme sig!
> Min pointe er bare, at de fjollede meningsmålinger og "Exit prognoser",
> nemt kan være årsagen til, at de 8.700 stemmer skiftede blok.
Du har helt ret. Men jeg tror nu aldrig man vil kunne bevise - eller
blot sandsynliggøre - om lige præcis "exit prognoserne" på valgdagen
gjorde udslaget. Derimod vil jeg gerne stille store spørgsmålstegn ved
hele DR's valgdækning, også det der forfærdelige program med Jersild.
"Jersild møder partierne" eller hvad det hed. Jeg tror det har en
effekt, når 1 mio danskere der er opdraget til at tro på at alt hvad DR
siger og gør er den skinbarlige sandhed, er uafhængigt eller objektivt,
at det gør en forskel når han afbryder f.eks hver eneste gang LA prøvede
at svare, eller Per Ørum fra kristendemokraterne, eller DF, og aldrig
lod dem tale ud eller svare, og kom med vildt konfrontatoriske
spørgsmål, medens han sad afventende og smilende, da det var Villy
Søvndal eller Helle Thorning, og nærmest lagde dem ordene i munden. "Vi
vil jo alle have et godt samfund, ikke sandt"? Det var direkte pinligt
for DR.
Jeg tror DR virkelig har haft et horn i siden på VKO, altså efter alt
det rod med politisk udpegede bestyrelser osv, og har brugt deres magt
som de nu kunne, dvs fabrikeret historier bevidst der satte Danmark i et
dårligt lys, så man sad og skulle tænke at alt er forfærdeligt, at VKO
har kørt det hele i sænk, og rosenrøde scenarier vedr, S-SF's mange
planer. Og det har de faktisk gjort længe. Da tilbagetrækningsreformen
blev vedtaget, en lørdag eftermiddag, hvem gik DR så til i deres eneste
TV-Avis lørdag aften kl 18.30? Venstre? De Radikale? DF? Konservative?
Nej, de brugte 11 minutter på at interviewe Villy Søvndal om hvad han
mente var dårligt ved tilbagetrækningsreformen. 11 minutter ud af en 22
minutters udsendelse, for der er jo sport og vejr tilsidst.
> I øvrigt bliver både Morgen-tv på TV2, samt DR-Update ved med at sige
> "Danmarks kommende statsminister HT-S"
Ja, og det er jo også rimeligt nok. Du forventer vel ikke at Helle T
fejler og der skal komme en ny dronningerunde?
Men ellers er jeg langt hen ad vejen enig i din kritik. Jeg mener at
meningsmålinger, og dermed også ultimativt exitpolls, burde være forbudt
fra den dag valget udskrives. Og jeg tror rigtig mange lader sig rive
med af hvad målingerne siger, og i mindre grad hvad politikerne siger.
Det er en helt naturlig psykologisk mekanisme : Hvis man er er i tvivl,
så ser man på hvad andre mener. Og hvem vil stemme på en taber? Det
ender med selvopfyldende profetier. Sneboldeffekter. De ER jo i grunden
ikke særlig interessante, hverken meningsmålinger eller exitpolls. Det
er mest interessant for medierne så de kan brygge historier på det,
noget de kan udfylde tomrummet med, inkl deres evindelige analyser, men
i bund og grund er det jo kun valgresultatet der tæller for vælgerne, og
der findes ikke ét eneste godt argument for at man skulle tillade
meningsmålinger eller exitpolls, ikke ét eneste - og hvis man kan
godtgøre at de påvirker valgresultatet er der så i modsætning dertil et
argument for at de ikke skulle være tilladte.
> Hun er langt fra sikker på den post. Nu begynder de Radikale at stille
> kompromisløse krav, og EL vil også blive særdeles hårde at forhandle med.
> Søvndal skjuler sig i kvinde fnidderen, han vil jo bare ha en
> ministerpost - koste hvad det vil.
Ej, det tror jeg ikke. Det er bare normal teatertorden.
> Hvem og hvor meget skal "ofres" bare fordi HT-S har fået den fikse ide,
> at hun kan blive den første kvinde på posten?
Jeg synes da det er fint med Helle T. Jeg tror det er godt med en pause.
Jeg er ikke den eneste der anede eller havde et slags insdtryk af, at de
nærmest så lettede ud, VKO, alle - lige fra Pia K til Lars Løkke, i den
afsluttende partilederrunde torsdag aften. Helle T har fået sorteper.
Det er urimeligt meget nemmere at sidde i opposition, og jeg tror ikke
Helle T er dum. Hun bliver virkelighedsramt, og så bliver det jo bare
gammel vin på nye flasker. Same procedure as last year. Naturligvis
indtil det krakelerer og vi får en RV-regering. Husk at blå blok faktisk
fik over 100 mandater, hvis du tæller R med i blå blok. Og der har de jo
været før, og de har lige lavet en stor aftlae med VKO der skal vedtages
imod S-SF's vilje. Ja, det er meget spændende. Det eneste jeg tror man
kan konkludere ud af valget, er, at det er i hvert fald ikke blev det
"regimeskift" der lå i kortene for 2-3 år siden, med Villy Søvndal på
20%, S til næsten 30% osv. Det er bare blevet en stor omgang grød. Nu
skal S-SF have et år eller to til at køre deres regering i sænk, R kan
vælge side og så vil vi få en ny borgerlig regering der nok kan holde i
10 år mere.
| |
Bo Warming (19-09-2011)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 19-09-11 13:06 |
|
On Mon, 19 Sep 2011 11:50:56 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> http://www.information.dk/telegram/279551
>En kommende københavnsk betalingsring vil blive mødt af kravet om en
>folkeafstemning fra Dansk Folkeparti.
>
>------
>
>Trafikproblemer skal tackles offensivt, ikke defensivt
>
>Mvh
>Martin
fOLKEAFSTEMNING VILLE VÆRE DEMOKRATISK MEN ER s DET?
| |
xdzgor (19-09-2011)
| Kommentar Fra : xdzgor |
Dato : 19-09-11 15:44 |
|
On Sep 19, 11:50 am, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> http://www.information.dk/telegram/279551
> En kommende københavnsk betalingsring vil blive mødt af kravet om en
> folkeafstemning fra Dansk Folkeparti.
Hvis indbyggere i Thisted er med til at bestemme om der skal være en
betalingsring i København, skal vi sgu også være med til at bestemme
om der skal være en betalingsring i Thisted.
| |
P.N. (21-09-2011)
| Kommentar Fra : P.N. |
Dato : 21-09-11 18:07 |
|
"xdzgor" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3877161e-baf4-4399-998b-3475ef4783d3@hg2g2000vbb.googlegroups.com...
On Sep 19, 11:50 am, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> http://www.information.dk/telegram/279551
> En kommende københavnsk betalingsring vil blive mødt af kravet om en
> folkeafstemning fra Dansk Folkeparti.
Hvis indbyggere i Thisted er med til at bestemme om der skal være en
betalingsring i København, skal vi sgu også være med til at bestemme
om der skal være en betalingsring i Thisted.
Jeg kan kun sige tak for den betalingsring, den er opfylder mine
forventningner til en S-SF-R regering.
| |
|
|