|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tre glemte fra vore sydlige nabolande. Fra : Henning Jensen
 | 
 Dato :  12-09-11 13:37
 | 
 |  | 
 
            Navne der dukkede op, da jeg i weekenden sorterede gamle ep'er.
 Det er fra tiden før musik-industrialiseringen begyndte 'dernede'.
 Mona Baptiste er oprindelig fra Trinidad. Hun var meget populær som 
 sangerinde for flere af de store tyske danseorkestre. Her er hun sammen 
 med Bully Buhlan i "Es liegt was in der Luft":
http://www.youtube.com/watch?v=iOrD1hDkGmg Louise Martini begyndte som ung i 50'erne en sangkarriere. Hun er 
 oprindelig Østriger. Men det er ikke sang hun i vore dage bliver husket 
 for. Åge kender hende sikkert fra de tyske tv-film, man 'pauser med' 
 mellem schlager-show'ene.
 Her er hun med "Meinem Kind":
http://www.youtube.com/watch?v=lbYvospQLQU Bachman var engang den mest kendte internationale danske orkesterleder.
 Bachman rejste som ung rundt i Europa som musiker. Var også i Italien. 
 På Tuben ligger dette nummer med Columbia's italienske jazzorkester fra 
 1931. Det er Blachman på slagtøjet.
 Plader med Blachman er i vore dage et stort samlerobjekt.
http://www.youtube.com/watch?v=z_qnAO8Bnl8 Boyd Bachman blev især kendt i Holland og Tyskland og indspillede en hel 
 del tyske ep'er og lp'er.
 Her på Tuben er han med hans hollandske orkester og "Stel me geen vragen":
http://www.youtube.com/watch?v=dBFtRdqR-yA&feature=related Henning   |  |  | 
  Åge Halldorsson (12-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Åge Halldorsson
 | 
 Dato :  12-09-11 15:20
 | 
 |  | 
 "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen 
 news:4e6dfcd7$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
 > Louise Martini begyndte som ung i 50'erne en sangkarriere. Hun er 
 > oprindelig Østriger. Men det er ikke sang hun i vore dage bliver husket 
 > for. Åge kender hende sikkert fra de tyske tv-film, man 'pauser med' 
 > mellem schlager-show'ene.
 > Her er hun med "Meinem Kind":
 > http://www.youtube.com/watch?v=lbYvospQLQU Åge kender altså ikke meget til al det der old-tyske musik. Åge vil have nye 
 friske hits. Gerne med en masse "godaw" i.
 Hilsen Åge
            
             |  |  | 
  Eva Schmidt (12-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eva Schmidt
 | 
 Dato :  12-09-11 15:38
 | 
 |  | 
 "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i 
 meddelelsen news:4e6e1501$0$283$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen 
 > news:4e6dfcd7$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >
 >
 >> Louise Martini begyndte som ung i 50'erne en sangkarriere. Hun er 
 >> oprindelig Østriger. Men det er ikke sang hun i vore dage bliver husket 
 >> for. Åge kender hende sikkert fra de tyske tv-film, man 'pauser med' 
 >> mellem schlager-show'ene.
 >> Her er hun med "Meinem Kind":
 >> http://www.youtube.com/watch?v=lbYvospQLQU >
 > Åge kender altså ikke meget til al det der old-tyske musik. Åge vil have 
 > nye friske hits. Gerne med en masse "godaw" i.
 >
 > Hilsen Åge
 Vist meget godt  at de er gået i glemmebogen - undtagen hos Henning åbenbart 
 ;-
 mvh Eva
            
             |  |  | 
   Åge Halldorsson (12-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Åge Halldorsson
 | 
 Dato :  12-09-11 16:08
 | 
 |  | 
 "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4e6e1932$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
 > Vist meget godt  at de er gået i glemmebogen - undtagen hos Henning 
 > åbenbart ;-
 Mon ikke den her er noget for ham. Der er en Schwartzwald-Marie med: 
http://www.youtube.com/watch?v=48NDKIpa2H0&feature=related  Hilsen Åge 
            
             |  |  | 
    Eva Schmidt (12-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eva Schmidt
 | 
 Dato :  12-09-11 16:26
 | 
 |  | 
 "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i 
 meddelelsen news:4e6e2043$0$282$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen 
 > news:4e6e1932$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >> Vist meget godt  at de er gået i glemmebogen - undtagen hos Henning 
 >> åbenbart ;-
 >
 > Mon ikke den her er noget for ham. Der er en Schwartzwald-Marie med: 
 > http://www.youtube.com/watch?v=48NDKIpa2H0&feature=related >
 > Hilsen Åge
 Nej, det tror jeg absolut ikke - den er for ny og lyden for god.
 Den kan nok slet ikke spilles på hans gamle grammofon med håndsving   )
 mvh Eva
 > 
            
             |  |  | 
     Åge Halldorsson (12-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Åge Halldorsson
 | 
 Dato :  12-09-11 16:58
 | 
 |  | 
 "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4e6e2485$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
 > Nej, det tror jeg absolut ikke - den er for ny og lyden for god.
 > Den kan nok slet ikke spilles på hans gamle grammofon med håndsving   )
 Hehe. "Håndsvings-grammofon". Det er sån en Krutte har, til sin gamle 
 rockmusik.
 Nu husker jeg ikke selv "Rockmusik", men det var vist sån noget der var en 
 stor succes i sten-alderen.
 Du husker vel "Rolling Oldefar", hvis øgenavn jo var "Rolling Stones". 
 HAHA! - De var en stor succes
 i stenalderen. Det er de sån set stadig, men nu er det mest på Kruttes 
 plade-reol at de er meget fremme
 og en stor succes..
 gnæk
 Hilsen Åge
            
             |  |  | 
     Henning Jensen (13-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Jensen
 | 
 Dato :  13-09-11 03:35
 | 
 |  | 
 
            On 12-09-2011 17:25, Eva Schmidt wrote:
 > Nej, det tror jeg absolut ikke - den er for ny og lyden for god.
 > Den kan nok slet ikke spilles på hans gamle grammofon med håndsving   )
 Åge 'forstår' kun "musik", der først har været i i umpa-maskinen. Jo 
 mere ensartet produktet lyder når det kommer ud i enden, jo bedre. Samme 
 ensartede brune farve.
 Det er interessant at han indrømmer, at han kun har een Hansi cd, og at 
 han heller ikke vil købe den nye.
 Så helt blottet for fornuft er Åge ikke, for har man hørt blot et enkelt 
 af Hansi's umpa-numre, så har man hørt dem alle.
 Du linker ofte selv til ældre numre.
 Det der kendetegner mange af disse gamle numre er, at det er mennesker 
 der spiller og synger.
 Mange af disse gamle numre er langt fra stor kunst, Men de viser 
 forskelligheden i musikken, når den er 'lavet' og udført af mennesker.
 Som f.eks. her i en helt anden genre fra nogenlunde samme tidsperiode. 
 Den kan man også godt kan lytte til, selv om man skal trække grammofonen 
 op først:
http://www.youtube.com/watch?v=KHF9itPLUo4 Henning.    |  |  | 
      Eva Schmidt (13-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eva Schmidt
 | 
 Dato :  13-09-11 05:35
 | 
 |  | 
 "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen 
 news:4e6ec147$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
 > On 12-09-2011 17:25, Eva Schmidt wrote:
 >
 >> Nej, det tror jeg absolut ikke - den er for ny og lyden for god.
 >> Den kan nok slet ikke spilles på hans gamle grammofon med håndsving   )
 >
 > Åge 'forstår' kun "musik", der først har været i i umpa-maskinen. Jo mere 
 > ensartet produktet lyder når det kommer ud i enden, jo bedre. Samme 
 > ensartede brune farve.
 >
 > Det er interessant at han indrømmer, at han kun har een Hansi cd, og at 
 > han heller ikke vil købe den nye.
 > Så helt blottet for fornuft er Åge ikke, for har man hørt blot et enkelt 
 > af Hansi's umpa-numre, så har man hørt dem alle.
 >
 > Du linker ofte selv til ældre numre.
 > Det der kendetegner mange af disse gamle numre er, at det er mennesker der 
 > spiller og synger.
 > Mange af disse gamle numre er langt fra stor kunst, Men de viser 
 > forskelligheden i musikken, når den er 'lavet' og udført af mennesker.
 >
 > Som f.eks. her i en helt anden genre fra nogenlunde samme tidsperiode. Den 
 > kan man også godt kan lytte til, selv om man skal trække grammofonen op 
 > først:
 > http://www.youtube.com/watch?v=KHF9itPLUo4 >
 > Henning.    Se nu taler du fornuft - men er den ikke lidt nyere end de tre andre, du 
 linkede til?
 mvh Eva 
            
             |  |  | 
       Åge Halldorsson (13-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Åge Halldorsson
 | 
 Dato :  13-09-11 05:52
 | 
 |  | 
 "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4e6edd5d$0$312$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >
 > "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen 
 > news:4e6ec147$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
 >> On 12-09-2011 17:25, Eva Schmidt wrote:
 >>
 >>> Nej, det tror jeg absolut ikke - den er for ny og lyden for god.
 >>> Den kan nok slet ikke spilles på hans gamle grammofon med håndsving   )
 >>
 >> Åge 'forstår' kun "musik", der først har været i i umpa-maskinen. Jo mere 
 >> ensartet produktet lyder når det kommer ud i enden, jo bedre. Samme 
 >> ensartede brune farve.
 >>
 >> Det er interessant at han indrømmer, at han kun har een Hansi cd, og at 
 >> han heller ikke vil købe den nye.
 >> Så helt blottet for fornuft er Åge ikke, for har man hørt blot et enkelt 
 >> af Hansi's umpa-numre, så har man hørt dem alle.
 >>
 >> Du linker ofte selv til ældre numre.
 >> Det der kendetegner mange af disse gamle numre er, at det er mennesker 
 >> der spiller og synger.
 >> Mange af disse gamle numre er langt fra stor kunst, Men de viser 
 >> forskelligheden i musikken, når den er 'lavet' og udført af mennesker.
 >>
 >> Som f.eks. her i en helt anden genre fra nogenlunde samme tidsperiode. 
 >> Den kan man også godt kan lytte til, selv om man skal trække grammofonen 
 >> op først:
 >> http://www.youtube.com/watch?v=KHF9itPLUo4 >>
 >> Henning.    >
 >
 > Se nu taler du fornuft - men er den ikke lidt nyere end de tre andre, du 
 > linkede til?
 Dejlig sang. Måske der er håb for ham endnu
 Hilsen Åge 
            
             |  |  | 
       Henning Jensen (13-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Jensen
 | 
 Dato :  13-09-11 05:57
 | 
 |  | 
 
            On 13-09-2011 06:34, Eva Schmidt wrote:
 > Se nu taler du fornuft - men er den ikke lidt nyere end de tre andre, du
 > linkede til?
 Mona Baptiste begyndte sin sangkarriere i begyndelsen af 50'erne og 
 videre langt op i århundredet. Dette nummer er fra 1954.
 Louise Martini begyndt sin kariere omkrin 1950 og var aktiv til ca. år 
 2000. Nummeret hun synger her er Wien'sk cabaret, fra vel ca. 1980.
 Boyd Bachman var aktiv næsten indtil han døde i 1981. Jeg kunne kun 
 finde disse to numre på Tuben med ham. Og da jeg slet ikke forventede 
 nogen interesse, uploadede jeg ikke selv et par nyere numre med ham. Det 
 hollandske nummer er fra 1945.
 Johnny Cash begynde sin kariere omkring 1950. Nummeret her er vel fra 
 midten af 50'erne
 Dolly Parton begyndte også i disse år.
 Kun Åges musik er tidløs.
 Den kommer ud af en maskine, så om 100 år vil den også lyde som den gør nu.
 Henning   |  |  | 
      Åge Halldorsson (13-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Åge Halldorsson
 | 
 Dato :  13-09-11 05:51
 | 
 |  | "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
 news:4e6ec147$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Det er interessant at han indrømmer, at han kun har een Hansi cd, og at
 > han heller ikke vil købe den nye.
 
 Nå!
 
 > Så helt blottet for fornuft er Åge ikke, for har man hørt blot et enkelt
 > af Hansi's umpa-numre, så har man hørt dem alle.
 
 Åge synes at de nye numre er gode nok, men vil spare pengene til noget
 andet. Det er ligesom det der med ikke at betale tv-pakker, så man kan se
 endnnu flere rekvalmer og sån,
 selv om der måske nok var en god film man gerne ville have set
 
 > Du linker ofte selv til ældre numre.
 > Det der kendetegner mange af disse gamle numre er, at det er mennesker der
 > spiller og synger.
 > Mange af disse gamle numre er langt fra stor kunst,
 
 Ja, det er noget gylle-muysik, meget af det
 
 Men de viser
 > forskelligheden i musikken, når den er 'lavet' og udført af mennesker.
 
 Forskellig gylle
 
 > Som f.eks. her i en helt anden genre fra nogenlunde samme tidsperiode. Den
 > kan man også godt kan lytte til, selv om man skal trække grammofonen op
 > først:
 
 Det er underligt når Henningen er så glad ved teeenager-publikum
 
 Hilsen Åge
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       Henning Jensen (13-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Jensen
 | 
 Dato :  13-09-11 12:00
 | 
 |  | On 13-09-2011 06:51, Åge Halldorsson wrote:
 >
 > Det er underligt når Henningen er så glad ved teeenager-publikum
 
 Du tager igen fejl.
 Jeg er glad ved et blandet publikum. Unge/gamle og mænd/kvinder.
 Og sådan er publikum ved de koncerter jeg kommer til.
 
 De fleste grupper og bands har da heller ingen aldersmæssig målgruppe.
 Det er da kun  Hinterseer, der bevidst målretter sin "musik" til enlige
 kvinder over 50 - samt gamle aldersrente-nydere.
 
 Jeg kan derimod ikke lide de små børnesangere som tysk tv-schlager-shows
 ofte excellerer i. Jeg finder det lidt perverst.
 
 Henning.
 
 
 |  |  | 
  Benny Mortensen (13-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Benny Mortensen
 | 
 Dato :  13-09-11 07:45
 | 
 |  | 
 "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse 
 news:4e6dfcd7$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
 > Navne der dukkede op, da jeg i weekenden sorterede gamle ep'er.
 > Det er fra tiden før musik-industrialiseringen begyndte 'dernede'.
 >
 > Mona Baptiste er oprindelig fra Trinidad. Hun var meget populær som 
 > sangerinde for flere af de store tyske danseorkestre. Her er hun sammen 
 > med Bully Buhlan i "Es liegt was in der Luft":
 > http://www.youtube.com/watch?v=iOrD1hDkGmg >
 > Louise Martini begyndte som ung i 50'erne en sangkarriere. Hun er 
 > oprindelig Østriger. Men det er ikke sang hun i vore dage bliver husket 
 > for. Åge kender hende sikkert fra de tyske tv-film, man 'pauser med' 
 > mellem schlager-show'ene.
 > Her er hun med "Meinem Kind":
 > http://www.youtube.com/watch?v=lbYvospQLQU > Bachman var engang den mest kendte internationale danske orkesterleder.
 > Bachman rejste som ung rundt i Europa som musiker. Var også i Italien. På 
 > Tuben ligger dette nummer med Columbia's italienske jazzorkester fra 1931. 
 > Det er Blachman på slagtøjet.
 > Plader med Blachman er i vore dage et stort samlerobjekt.
 > http://www.youtube.com/watch?v=z_qnAO8Bnl8 >
 > Boyd Bachman blev især kendt i Holland og Tyskland og indspillede en hel 
 > del tyske ep'er og lp'er.
 > Her på Tuben er han med hans hollandske orkester og "Stel me geen vragen":
 > http://www.youtube.com/watch?v=dBFtRdqR-yA&feature=related >
 > Henning   Uha, med de kommentarer dine fik, går det jo nok ikke Peter Alexander bedre 
  http://www.youtube.com/watch?v=aa-dJKn9dvo&feature=related Conny Froboess, har måske lidt større chancer ved Åge   http://www.youtube.com/watch?v=6xK2tTljsLA Men Freddy Quinn, går altid rent ind...
http://www.youtube.com/watch?v=7p0yKsd6zZU M.V.H....Benny..
            
             |  |  | 
 |  |