Scanneranbefalinger ønskes
Fra : Anders

Dato : 12-08-01 14:24

Hej.

Jeg skal bruge en skanner til noget OCR arbejde. Er der nogen, som har nogle
at anbefale?

Farvedybde o.lign. er langt nede på ønskesedlen. Det er rent tekstarbejde,
det skal bruges til.

Jeg har ikke muligheder for at bruge formuer på den (købe dyre
ekstraprogrammer), så det er vel egentligt kvaliteten af det medfølgende OCR
program, som jeg spørger til? Det skal helst kunne klare at "ombryde"
spalter o.lign. og helst også være god til "vanskelig" tekst (fotokopier).

Interfacet skal være USB (eller Firewire, men det er vel ingen, som kommer
på billige printer).

På forhånd tak
--
Hjælp. Jeg mangler en bolig i københavn, 4 værelser og altan ud mod havnen.
Anders Jakobsen == Jobs needs a rank

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-08-01 23:13

Jeg er svært godt tilfreds med min CanoScan N656U. Jeg bruger den både
til fotoscanning og OCR, begge dele med fint resultat.
Jeg har bl.a. brugt den til at revidere nogle gamle
undervisningsmanualer, som kun fandtes på gammelt, fedtet papir. Med
Officepakkens stavekontrol var det faktisk hurtigt overstået.
Samtidig kan den være i en skrivebordsskuffe og kan sluttes til
USB-porten uden man skal genstarte.

M.v.h. Thomas

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 13-08-01 00:04

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> [...]
> Officepakkens stavekontrol var det faktisk hurtigt overstået.
> Samtidig kan den være i en skrivebordsskuffe og kan sluttes til

Jep - jeg har også en Canon scanner N650U (hvad er egentlig forskellen
på N650U og N656U?).

Den fungerer virkelig godt og er pænt hurtig til at scanne.

Den kan helt klart anbefales!

Jeg gav i øvrigt 229 DM for den (ca. 900 kr.).

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : MacMan

Dato : 13-08-01 00:54

I brevet "1ey206g.ysg6lq1n02d3sN%jmfink@mac.com" skrev Jesper Møller-Fink
(jmfink@mac.com) den 13/08/01 1:03:

> Jep - jeg har også en Canon scanner N650U (hvad er egentlig forskellen
> på N650U og N656U?).

Er det ikke bare farven? N650U er kedelig grå, N656U er flot sølvefarvet.
Har selv 656 og er meget tilfreds - og så napper den strøm over USB'en
hvilket er rigtig lækkert, jeg har rigelig med kabler i forvejen :)

- Morten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-08-01 04:43

Hej Anders

Agfa har altid lavet både gode og billige scannere, - fx. 1236u og de
tilsvarende nyere modeller. De kan fås fra omkring 900kr..

Det software, der følger med er faktisk forbavsende godt til både tekst- og
billedscanning. Men ellers er TextBridge Pro nok noget af det nemmeste og
enkleste at bruge. Jeg véd desværre ikke, hvad TBP koster nu, men den er en del
billigere end OmniPage Pro 8, og man undgår bøvlet med at skulle have nyt
reg.nr. hver gang man skal geninstallere softwaren.

Alternativet til TBP kan være I.R.I.S. OCR software. Det er ofte, der er tilbud
på den helt ned til omkring 700Dkr., hvis man køber på nettet.

Canon har nu også en hel del scannere (USB) til særdeles rimelige penge - helt
nede fra omkring 12-1300kr.. De er fremragende i den optiske kvalitet - fuldt
på højde med Agfas scannere. Jeg kender desværre intet til den medfølgende
software, men TBP og IRIS kan også bruges til dem. Desuden mener jeg, at den
nyeste OmniPage Lite nu også virker til både Agfa og Canon.

mvh. Erik richard

Anders wrote:

> [...]
>
> Interfacet skal være USB (eller Firewire, men det er vel ingen, som kommer

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : MacMan

Dato : 13-08-01 09:56

I brevet "3B774CA8.7A067DD7@mail1.stofanet.dk" skrev Erik Richard Sørensen
(kml.ers@mail1.stofanet.dk) den 13/08/01 5:42:

> Canon har nu også en hel del scannere (USB) til særdeles rimelige penge - helt
> nede fra omkring 12-1300kr.. De er fremragende i den optiske kvalitet - fuldt
> på højde med Agfas scannere.

Faktisk helt nede fra omkring 800 for den omtalte N656U.

- Morten