/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
briggs & stratton starter ikke når den er ~
Fra : Robert Vilhelmsen


Dato : 27-08-11 20:54

Hej

Jeg har en briggs & stratton 6,5hk plæneklipper, der ikke er til at starte,
når mortoren er blevet varm.
Når den er kold starter den uden problemer første gang, men så snart den har
kørt i 2 minutter eller mere og bliver slukket, er den ikke til at starte
igen førend der er gået 15-20 minutter. Problemet er opstået indenfor de
sidste 4-5 uger og den er ca. 4 år gammel.

Olien er ny, tændrøret er lige skiftet, luftfiltret er nyt, karburatoren er
100% ren og benzin tanken har lige været helt tømt samt slangerne er helt
rene.
Selve tændrøret ser pænt og tørt ud, når motoren har været i drift og lige
gyldigt hvor meget eller lidt gasspjældet er åbnet, når motoren er varm, kan
den ikke starte.

Nogen som har en idé om, hvorfor den ikke vil starte, når den er varm?

Hilsen
Robert


 
 
Max (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-08-11 01:42

Hej Robert

> Nogen som har en idé om, hvorfor den ikke vil starte, når den er varm?


Er der tænding på når den er varm ?

--
Mvh
Max



Robert Vilhelmsen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Robert Vilhelmsen


Dato : 28-08-11 11:18



"Max" skrev i meddelelsen
news:4e598f09$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Er der tænding på når den er varm ?

Jeg har lige testet og det vil jeg mene der er. Skruer jeg tændrøret ud og
holder det i hånden (på hætten) medens maskinen startes, så får jeg stød,
også når maskinen er varm.
Jeg kan dog ikke se nogen gnist, hvilket jeg troede man kunne se? Måske
fordi det ikke er jordet korrekt, når det er skruet ud?

Men jeg prøvede lige noget andet. Hvis jeg starter den kold og lader den
kører i 10 sekunder og slukker, så kan jeg heller ikke starte den bagefter.
Hvad er logikken i det?

Robert



Klaus G. (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 28-08-11 11:25

> Jeg har lige testet og det vil jeg mene der er. Skruer jeg tændrøret ud og
> holder det i hånden (på hætten) medens maskinen startes, så får jeg stød,
> også når maskinen er varm.
> Jeg kan dog ikke se nogen gnist, hvilket jeg troede man kunne se? Måske
> fordi det ikke er jordet korrekt, når det er skruet ud?
Du skal ligge siden af tændrøret på cylinderen, så den får jord/stel den vej
igennem.

Hvis du bare kan stå og holde ved tændrøret uden det gør synderligt ondt, så
er der noget galt. Der går jo 30-40.000volt i sådan en bandit.

--
Klaus G.


Allan G (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Allan G


Dato : 28-08-11 11:39


"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse
news:4e5a1782$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
> Du skal ligge siden af tændrøret på cylinderen, så den får jord/stel den
> vej igennem.
>
> Hvis du bare kan stå og holde ved tændrøret uden det gør synderligt ondt,
> så er der noget galt. Der går jo 30-40.000volt i sådan en bandit.
>
> --
> Klaus G.

Hvis du samtidigt selv rør ved stel på maskinen, går der 30-40.000V
glemte du vist lige at skrive


Mvh Allan



Robert Vilhelmsen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Robert Vilhelmsen


Dato : 28-08-11 11:49



"Klaus G." skrev i meddelelsen
news:4e5a1782$0$313$14726298@news.sunsite.dk...

Hvis du bare kan stå og holde ved tændrøret uden det gør synderligt ondt, så
er der noget galt. Der går jo 30-40.000volt i sådan en bandit.

Der er spænding nok til at jeg slipper, men det er ikke mega volsomt.
Skal man ikke kunne se en gnist?

Robert


Robert Vilhelmsen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Robert Vilhelmsen


Dato : 28-08-11 14:04



"Max" skrev i meddelelsen
news:4e598f09$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hej Robert

> Nogen som har en idé om, hvorfor den ikke vil starte, når den er varm?


> Er der tænding på når den er varm ?

Nu har jeg så testet medens tændrøret også får jord og her kan jeg se, at
det kun er ca. hver 3. gang der kommer gnist, når den er varm.
Kan det ikke være en dårlig spole og/eller dårlige kabler/forbindelser?

Robert



Max (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-08-11 14:47

Hej Robert

> Kan det ikke være en dårlig spole og/eller dårlige
> kabler/forbindelser?


Jeg har engang været ude for en tændspole der
holdt op med at virke når den blev varm, så det
kan være en mulighed for fejlen.

--
Mvh
Max



Robert Vilhelmsen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Robert Vilhelmsen


Dato : 28-08-11 16:34



"Max" skrev i meddelelsen
news:4e5a4705$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>Jeg har engang været ude for en tændspole der
>holdt op med at virke når den blev varm, så det
>kan være en mulighed for fejlen.

Nu har jeg målt modstanden i spolen, som ifg. producenten skal ligge mellem
2.500-5.000 ohm.
Jeg måler ca. 10K .... det må vel så betyde der er en intern mangler
forbindelse?

"One additional test you can perform. Check the impedance (resistance) of
the secondary circuit at room temperature. Hook an ohmmeter test lead to the
spark plug terminal of the high-tension lead and another to the lamination
stack (ground). Your resistance reading should range between 2,500 and 5,000
ohms. If infinite (no continuity), an internal open circuit exists. Replace
the coil. If infinite and the engine runs, your problem is an internal break
of the high tension lead, a poor attachment of the spark plug terminal or
improper mating of the high tension lead to the coil. A pin within the coil
body skewers the lead. If the pin does not contact the wire core, there will
be no continuity. The coil will often have enough available voltage to jump
the gap, so you see spark. The internal arcing that occurs within the
high-tension lead will eventually create enough resistance that ignition
system performance will suffer. If your resistance reading is much lower
than 2,500 ohms, an internal short exists. Replace the coil."
http://www.briggsandstratton.com/engines/support/frequently-asked-questions/Ignition%20System%20Theory%20and%20Testing/

Robert



Lars Peter Larsen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 28-08-11 12:42

Robert Vilhelmsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har en briggs & stratton 6,5hk plæneklipper, der ikke er til at
> starte, når mortoren er blevet varm.
> Når den er kold starter den uden problemer første gang, men så snart den
> har kørt i 2 minutter eller mere og bliver slukket, er den ikke til at
> starte igen førend der er gået 15-20 minutter. Problemet er opstået
> indenfor de sidste 4-5 uger og den er ca. 4 år gammel.
>
> Olien er ny, tændrøret er lige skiftet, luftfiltret er nyt, karburatoren
> er 100% ren og benzin tanken har lige været helt tømt samt slangerne er
> helt rene.
> Selve tændrøret ser pænt og tørt ud, når motoren har været i drift og
> lige gyldigt hvor meget eller lidt gasspjældet er åbnet, når motoren er
> varm, kan den ikke starte.
>
> Nogen som har en idé om, hvorfor den ikke vil starte, når den er varm?

Vi har nogle gange samme problem med en MTD som vi købte som ny for et
års tid siden - Og det der ud som at motoren drukner når den standses
ved at tage tændingen fra den og den derfor skal have lidt tid til at
gasse af.

/Lars

Robert Vilhelmsen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Robert Vilhelmsen


Dato : 28-08-11 12:50



"Lars Peter Larsen" skrev i meddelelsen
news:4e5a2979$0$308$14726298@news.sunsite.dk...


Vi har nogle gange samme problem med en MTD som vi købte som ny for et
års tid siden - Og det der ud som at motoren drukner når den standses
ved at tage tændingen fra den og den derfor skal have lidt tid til at
gasse af.

Men hvis den drukner, må der vel være en årsag til dette?
Hvad sker der hvis pakningen mellem karburator og luftfilter er mørt eller
på anden måde dårlig?

Robert



Preben R. Sørensen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Preben R. Sørensen


Dato : 28-08-11 13:09


"Robert Vilhelmsen" <robert@rovi.dk> skrev
> Hvad sker der hvis pakningen mellem karburator og luftfilter er mørt eller
> på anden måde dårlig?

>
At den tager ufiltreret luft istedet. Jeg ville prøve med et nyt tændrør og
starte uden luftfilter for at se om de tiltag fjerner problemet. Kræver så
skift eller rensning af filter, hvis det er der den er gal.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk


Robert Vilhelmsen (04-09-2011)
Kommentar
Fra : Robert Vilhelmsen


Dato : 04-09-11 14:59



"Preben R. Sørensen" skrev i meddelelsen
news:4e5a2fc9$0$287$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
At den tager ufiltreret luft istedet. Jeg ville prøve med et nyt tændrør og
starte uden luftfilter for at se om de tiltag fjerner problemet. Kræver så
skift eller rensning af filter, hvis det er der den er gal.

En ny tændspole afhjælp problemet.

Robert


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste