/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
Firefox (svarer ikke) og lukker ned
Fra : E


Dato : 15-08-11 17:11

Min firefox 5.0.1 har i lang tid været et problem, hvor den pludselig
(svarer ikke) og pludselig lukker ned. Jeg har opdateret den, men det
hjælper ikke.

Jeg har fået denne her fejlmeddelse, men blev ikke klogere:
AdapterVendorID: 10de
Add-ons:
personas@christopher.beard:1.6.2,tineye@ideeinc.com:1.1,{A5475360-A7EA-437b-9A79-29208F476940}:1.3.1,{d166ee2a-36bb-4f33-aff7-e85f912df509}:0.4.1.0,brief@mozdev.org:1.5.4,{1f91cde0-c040-11da-a94d-0800200c9a66}:8,{195A3098-0BD5-4e90-AE22-BA1C540AFD1E}:2.9.3.1,{3b56bcc7-54e5-44a2-9b44-66c3ef58c13e}:0.9.0.6,{64161300-e22b-11db-8314-0800200c9a66}:0.9.6.1,{E6C1199F-E687-42da-8C24-E7770CC3AE66}:1.7.5,{CAFEEFAC-0016-0000-0020-ABCDEFFEDCBA}:6.0.20,{CAFEEFAC-0016-0000-0024-ABCDEFFEDCBA}:6.0.24,DeviceDetection@logitech.com:1.23.0.5,{e4a8a97b-f2ed-450b-b12d-ee082ba24781}:0.9.8,bbrs_002@blabbers.com:1.0.5,{972ce4c6-7e08-4474-a285-3208198ce6fd}:5.0.1
AvailableVirtualMemory: 307392512
BuildID: 20110707182747
CrashTime: 1313413355
EMCheckCompatibility: true
Email: jeroxmakax@gmail.com
FramePoisonBase: 00000000f0de0000
FramePoisonSize: 65536
InstallTime: 1312132661
Notes: AdapterVendorID: 10de, AdapterDeviceID: 06e6, AdapterDriverVersion:
8.17.12.6658
D2D? D2D+
DWrite? DWrite+
D3D10 Layers? D3D10 Layers+

ProductName: Firefox
ReleaseChannel: release
SecondsSinceLastCrash: 233703
StartupTime: 1313390598
SystemMemoryUsePercentage: 74
Theme: classic/1.0
Throttleable: 1
TotalVirtualMemory: 2147352576
URL: http://lastminute.dtf-travel.com/ProductList.aspx?LanguageId=da
Vendor: Mozilla
Version: 5.0.1
Winsock_LSP: MSAFD Tcpip [TCP/IP] : 2 : 1 :
MSAFD Tcpip [UDP/IP] : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD Tcpip [RAW/IP] : 2 : 3 :
MSAFD Tcpip [TCP/IPv6] : 2 : 1 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD Tcpip [UDP/IPv6] : 2 : 2 :
MSAFD Tcpip [RAW/IPv6] : 2 : 3 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
RSVP TCPv6-tjenesteudbyder : 2 : 1 :
RSVP TCP-tjenesteudbyder : 2 : 1 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
RSVP UDPv6-tjenesteudbyder : 2 : 2 :
RSVP UDP-tjenesteudbyder : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip_{B73B295B-4776-4BF0-8F13-42B071E16DBA}]
SEQPACKET 3 : 2 : 5 :
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip_{B73B295B-4776-4BF0-8F13-42B071E16DBA}]
DATAGRAM 3 : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip_{13ECAE3E-ABA1-424A-BE33-E4E502E8D618}]
SEQPACKET 0 : 2 : 5 :
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip_{13ECAE3E-ABA1-424A-BE33-E4E502E8D618}]
DATAGRAM 0 : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip_{09BCF85F-8045-46A7-B90D-D7FD2C4E07E5}]
SEQPACKET 6 : 2 : 5 :
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip_{09BCF85F-8045-46A7-B90D-D7FD2C4E07E5}]
DATAGRAM 6 : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{9E0E7B9E-E076-43B0-A5CF-2BDCC1CB6F22}]
SEQPACKET 2 : 2 : 5 :
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{9E0E7B9E-E076-43B0-A5CF-2BDCC1CB6F22}]
DATAGRAM 2 : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{B73B295B-4776-4BF0-8F13-42B071E16DBA}]
SEQPACKET 8 : 2 : 5 :
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{B73B295B-4776-4BF0-8F13-42B071E16DBA}]
DATAGRAM 8 : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{4CCC3ED1-84C7-4C5F-9930-6D7DFC31E13D}]
SEQPACKET 4 : 2 : 5 :
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{4CCC3ED1-84C7-4C5F-9930-6D7DFC31E13D}]
DATAGRAM 4 : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{13ECAE3E-ABA1-424A-BE33-E4E502E8D618}]
SEQPACKET 1 : 2 : 5 :
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{13ECAE3E-ABA1-424A-BE33-E4E502E8D618}]
DATAGRAM 1 : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{09BCF85F-8045-46A7-B90D-D7FD2C4E07E5}]
SEQPACKET 7 : 2 : 5 :
MSAFD NetBIOS [\Device\NetBT_Tcpip6_{09BCF85F-8045-46A7-B90D-D7FD2C4E07E5}]
DATAGRAM 7 : 2 : 2 : %SystemRoot%\system32\mswsock.dll

Denne rapport indeholder også teknisk information omkring programmets
tilstand da det brød ned.


 
 
scootergrisen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 16-08-11 03:30

Jeg bruger også 5.0.1 og den virker om.
Har da i hvert fald ikke fået sådan en fejl besked.
Men 5.0.1 er jo heller ikke en stabil version så prøv engang den
stabile 3.6 eller hvad den hedder og se om det ikke er bedre.

Det kunne være det slet ikke er firefox som er problemet så prøv
engang og luk alle baggrundsprogrammer som du kan.
Start firefox i fejlsikret tilstand.
Start windows i fejlsikringet tilstand.

Se om det er noget som gør en forskel.

Du kunne også prøve at scanne med noget antivirus.
Deaktivere alle dine plugins.

Har du ændret noget i about:config ?

scootergrisen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 16-08-11 03:41

> Men 5.0.1 er jo heller ikke en stabil version så prøv engang den
> stabile 3.6 eller hvad den hedder og se om det ikke er bedre.

Hov jeg tog fejl jeg troede ikke version 5 var stabil med det ser ud
til at det er den fordi den er på forsiden : http://www.mozilla.com/
Hvad fanden skete det lige med det hop fra 3.6 til 4.0 og nu 5.0 på
meget godt tid.

/john (16-08-2011)
Kommentar
Fra : /john


Dato : 16-08-11 22:21

"scootergrisen" <scootergrisen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad fanden skete det lige med det hop fra 3.6 til 4.0 og nu 5.0 på
> meget godt tid.

Do ka' da vist slet ik' følge med:

Firefox 6.0
http://filehippo.com/download_firefox/

/john


/john (16-08-2011)
Kommentar
Fra : /john


Dato : 16-08-11 22:32

"scootergrisen" <scootergrisen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad fanden skete det lige

Klumper i sovsen.

"Mozilla listed more than 1,600 changes to Firefox 6":
http://www.computerworld.com/s/article/9219245/Mozilla_ships_Firefox_6_patches_10_vulnerabilities?taxonomyId=17

/john


Rune Jensen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-08-11 04:03

On 16 Aug., 02:41, scootergrisen <scootergri...@gmail.com> wrote:
> > Men 5.0.1 er jo heller ikke en stabil version så prøv engang den
> > stabile 3.6 eller hvad den hedder og se om det ikke er bedre.
>
> Hov jeg tog fejl jeg troede ikke version 5 var stabil med det ser ud
> til at det er den fordi den er på forsiden :http://www.mozilla.com/
> Hvad fanden skete det lige med det hop fra 3.6 til 4.0 og nu 5.0 på
> meget godt tid.

Der er en 7'er på vej, såmænd :) og årsagen skal nok lægges i, at der
er browserkrig, og at det er Google som leder den krig. Google har jo
ført an med ny stable version hver 6. uge (versions"hoppet" er nok for
at være sikker på at komme foran alle andre i versionsnummer), den vil
Mozilla ikke lade dem lave alene. I linux-verdenen har man
betegnmelsen "rolling release", altså at man ikke behøver bekymre sig
om, hvilket versionsnummer man har, for man har altid det nyeste via
faste opdateringer. Det giver selvføglelig lidt problemer, når man så
skal have ældre programmer til at funke med alt det nye, men rettelser
er ret hurtige, sådan at hvis noget "brækker" er det kun for en kort
tid (dvs. i princippet maks. 6 uger).

Jeg er enig i, det er lidt noget fis med versionshoppene, men
sammenlignet med de otte onde år, hvor Microsoft satte standarden og
hvor intetsomhelst blev udviklet overhovedet fordi MS bestemte at det
måtte man ikke, så er det her meget meget bedre, og jeg ønsker mig i
hvert fald ikke tilbage nogensinde til dengang. For min skyld kan
Google godt overtage førerpositionen, de gør det ganske godt og yderst
tilfredsstillende, diamentralt modsat af MS.


MVH
Rune Jensen

Rune Jensen (20-08-2011)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 20-08-11 03:41

On 19 Aug., 08:35, emjeppesen <emj@> wrote:
> Rune Jensen skrev:
>
>
>
> >Det er to forskellige kanaler de kommer fra, og derfor tror jeg også,
> >hvis du installerer dem, at de vil blive installeret hver for sig.
>
> Jeg har opdateret til Version 7 og programmet spurgte under
> installationen m det var en opdatering.
> Jeg har ikke haft problemer af den grund

OK, så man kan selv vælge lader det til udfra hvad du skriver. Da jeg
installerede Aurora for et stykke tid siden, så blev den installeret
separat fra Firefox stable, kan dog ikke huske om man kunne vælge en
opgradering i stedet.

Det var også mere en note om, at man nok ikke bør køre beta-software
som sin primære browser. F.eks. ville jeg ikke brug beta til
netbanking, da beta ikke nødvendigvis er fejlrettet.


MVH
Rune Jensen

Rune Jensen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-08-11 04:07

On 15 Aug., 09:10, "E" <noe...@undermaattentrala.dk(fjern trala)>
wrote:
> Min firefox 5.0.1 har i lang tid været et problem, hvor den pludselig
> (svarer ikke) og pludselig lukker ned. Jeg har opdateret den, men det
> hjælper ikke.


Prøv at slå alle Addons/extentions fra og så prøv igen. Derefter slå
ét addon til ad gangen indtil den fejler.

Du kan også prøve at lave en helt ny profil, for der er som
udgangspunkt ikke addons eller extenstions i en ny profil.

Lige huske at FF5, der kan godt være nogle extentions, som ikke virker
med den endnu (i hvert fald teoretisk).


MVH
Rune Jensen

E (17-08-2011)
Kommentar
Fra : E


Dato : 17-08-11 07:41

Prøv at slå alle Addons/extentions fra og så prøv igen. Derefter slå
ét addon til ad gangen indtil den fejler.

Du kan også prøve at lave en helt ny profil, for der er som
udgangspunkt ikke addons eller extenstions i en ny profil.

Lige huske at FF5, der kan godt være nogle extentions, som ikke virker
med den endnu (i hvert fald teoretisk).


--
Hvor er det så lige jeg finder det henne?


Kim Ludvigsen (17-08-2011)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 17-08-11 10:16

Den 17-08-2011 08:40, E skrev:
>> Prøv at slå alle Addons/extentions fra og så prøv igen.

> Hvor er det så lige jeg finder det henne?

Prøv at tjekke denne side om fejlfinding og -udbedring:

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:
http://kimludvigsen.dk

scootergrisen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 16-08-11 05:42

Underligt... nu hvor jeg bruger firefox 3.6 så går jeg ind i menuen og
vælger check for opdateringer og får afvide at det er den seneste
version men går man ind på deres hjemmesides forside så er 5.0.1 den
nyeste.

Jørgen Nielsen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 16-08-11 19:25

scootergrisen skrev den 16-08-2011:
> Underligt... nu hvor jeg bruger firefox 3.6 så går jeg ind i menuen og
> vælger check for opdateringer og får afvide at det er den seneste
> version men går man ind på deres hjemmesides forside så er 5.0.1 den
> nyeste.

6.0
http://www.mozilla.com/da/firefox/

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]



emjeppesen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 16-08-11 20:53

Jørgen Nielsen skrev:

>6.0
>http://www.mozilla.com/da/firefox/

Den er først dukket op her sidst på dagen.

Hilsen emj

/john (16-08-2011)
Kommentar
Fra : /john


Dato : 16-08-11 23:02

"scootergrisen" <scootergrisen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Underligt... nu hvor jeg bruger firefox 3.6 så går jeg ind i menuen og
> vælger check for opdateringer og får afvide at det er den seneste
> version men går man ind på deres hjemmesides forside så er 5.0.1 den
> nyeste

Jamen her er godt nyt så:

"Mozilla har skabt uro med sin nye rapid-release-plan, hvor man satser på
meget hyppige versions-opdateringer af sin browser. Der gik således kun tre
måneder mellem Firefox 4 og version 5".

"Nu ser det ud til, at Mozilla vil gå et skridt længere (og) helt afskaffe
versionsnummeret i browseren":

http://comon.dk/nyheder/slut-med-versionsnumre-i-firefox-1.475248.html

Så er dén skid slået! :)

/john


Rune Jensen (16-08-2011)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-08-11 05:54

On 16 Aug., 04:42, scootergrisen <scootergri...@gmail.com> wrote:
> Underligt... nu hvor jeg bruger firefox 3.6 så går jeg ind i menuen og
> vælger check for opdateringer og får afvide at det er den seneste
> version men går man ind på deres hjemmesides forside så er 5.0.1 den
> nyeste.

Jeg er ikke sikker på hvorfor, men det kan være fordi man netop fra
3.6 laver et helt versionsspring til 4. Det får formodentlig en del
extentions til at knække, og så er det ikke så godt det foregår
automatisk.

Fra V4 burde det hele foregå automatisk med versionsnummer
opdateringer.


MVH
Rune Jensen

scootergrisen (17-08-2011)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 17-08-11 03:10

Kæft mand.
Jeg når dårlig nok og sige version 5.0.1 også er den nye version 6.0
der.

Tror de har fået ny ledelse for mozilla siden de gør sådan.

Ivan V. Klattrup (17-08-2011)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 17-08-11 11:04

scootergrisen skrev:

>Tror de har fået ny ledelse for mozilla siden de gør sådan.

Lidelse havde været et bedre ord end ledelse

De kæmer en kamp mod google om hvem der først kan skrive version 100 ved
deres browser, sådan en gang tosser!

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Kim Ludvigsen (17-08-2011)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 17-08-11 11:33

Den 17-08-2011 12:03, Ivan V. Klattrup skrev:

> Lidelse havde været et bedre ord end ledelse
>
> De kæmer en kamp mod google om hvem der først kan skrive
> version 100 ved deres browser, sådan en gang tosser!

Det er nu ikke versionsnumrene, der er målet. De bliver rent
faktisk udfaset. Men Google har nok været en del af årsagen
med sine hyppige opdateringer, mens Firefox kunne bruge
mange måneder eller år.

Jeg synes egentlig, tanken er fin nok, men de er nogle #!&¤"
for ikke at tænke sig ordentlig om, før de iværksatte den.
De burde måske have lavet en LTS-version (lang tids support)
af hensyn til virksomheder, og de burde helt klart have fået
styr på udvidelserne inden. Dette minder mere om selvmord.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder, der samtidig er nemme at huske:
http://kimludvigsen.dk/tips-sikkerhed-kodeord.php

Lars (17-08-2011)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 17-08-11 12:49

On 17 Aug 2011 10:03:56 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>scootergrisen skrev:
>
>>Tror de har fået ny ledelse for mozilla siden de gør sådan.
>
>Lidelse havde været et bedre ord end ledelse
>
>De kæmer en kamp mod google om hvem der først kan skrive version 100 ved
>deres browser, sådan en gang tosser!

Ja for de kunne lige så godt kalde den nye version af Firefox for
3.0.1.5.9.4.5.7.1.2.3

--
Lars

Lars (17-08-2011)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 17-08-11 12:48

On Wed, 17 Aug 2011 02:09:32 -0700 (PDT), scootergrisen
<scootergrisen@gmail.com> wrote:

>Kæft mand.
>Jeg når dårlig nok og sige version 5.0.1 også er den nye version 6.0
>der.
>
>Tror de har fået ny ledelse for mozilla siden de gør sådan.

Pas på du ikke blinker, så kommer 7.0 uden at du opdager det :)

--
Lars

scootergrisen (18-08-2011)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 18-08-11 10:39

> Pas på du ikke blinker, så kommer 7.0 uden at du opdager det :)

Ja.

Aurora 7.0 : http://www.mozilla.com/da/firefox/channel/

Blink...

Nightly bulid 8.0 : http://nightly.mozilla.org/

Nu sætter jeg tændstikker i øjenlågene så kan det være det holder op.

Rune Jensen (19-08-2011)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 19-08-11 08:25

On 18 Aug., 09:39, scootergrisen <scootergri...@gmail.com> wrote:
> > Pas på du ikke blinker, så kommer 7.0 uden at du opdager det :)
>
> Ja.
>
> Aurora 7.0 :http://www.mozilla.com/da/firefox/channel/
>
> Blink...
>
> Nightly bulid 8.0 :http://nightly.mozilla.org/
>
> Nu sætter jeg tændstikker i øjenlågene så kan det være det holder op.

Det er to forskellige kanaler de kommer fra, og derfor tror jeg også,
hvis du installerer dem, at de vil blive installeret hver for sig. Så
en 8er i Nightly vil ikke automatisk opdatere en installation af en
7er fra Aurora. Den Officielle version af Firefox er stadig V6.0 og
den vil så kun blive opdateret fra Stable Release kanalen.

Chrome har den samme slags test-kanaler, her hedder Nightly i stedet
Canary Build, og den er i version 15. Det er absolutely bleeding edge
(nyeste af det nyeste), med de evt. fejl der så også er (det er
faktisk meget små fejl, dog oplever jeg ind i mellem crash lige efter
en opdatering).

Testkanalerne eller betakanalerne er til, hvis man vil hjælpe
udviklerne, og jeg tror også, nogle funktioner som man ser i disse
betakanaler ikke nødvendigvis når ud til Stable Release, altså den
Officielle version.


MVH
Rune Jensen

emjeppesen (19-08-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 19-08-11 16:35

Rune Jensen skrev:

>
>Det er to forskellige kanaler de kommer fra, og derfor tror jeg også,
>hvis du installerer dem, at de vil blive installeret hver for sig.

Jeg har opdateret til Version 7 og programmet spurgte under
installationen m det var en opdatering.
Jeg har ikke haft problemer af den grund

Hilsen emj

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste