On Wed, 27 Jul 2011 16:33:51 +0200, "Nicky" <notvalid@hotnotmail.com>
wrote:
>"Hedningen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen
>news:j0p0bb$br$1@speranza.aioe.org...
>> Hele artiklen -
>>
http://wattsupwiththat.com/2011/07/27/tipping-points-and-beliefs/#more-44117
>>
>> kort fortalt -
>> Når en holdning når op på at deles blandt 10 procent af en befolkning
>> bliver den lynhurtigt flertalsholdningen. For at bevare den sociale ro. De
>> fleste har ikke lyst til at være uenige.
>>
>> -------------
>>
>> Min første tanke er, at det kun kan gælde, når der ikke er en modsvarende
>> holdning, som også er nået op på 10 procent; men ellers ser det rimeligt
>> nok ud.
>
>Enig, det lyder umiddelbart ganske fornuftigt.
>
>>
>> Det viser også hvor altafgørende vigtigt, der er, at have kontrollen med
>> medierne, der kan nå ud til mange på en gang. Sålænge folk ikke allerede
>> fast besluttede om et eller andet, så kan de påvirkes effektivt ved simpel
>> 'peer pressure'.
>
>Derfor er det vigtigt at lade medierne konkurrere på lige markedsvilkår og
>uden statslig indblanding.
SKØNNE ORD - men aldrig afprøvet i praksis med de altafgørende
elektroniske medier
DR hed _Stats_radiofonien i min barndom