/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Danskerne: Lavere promillegrænse til unge
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 18-06-11 13:01

Hvad sker der for hr. og fru Danmark ? Sjældent har jeg set noget så
blæst-i-låget som denne her holdning:

http://www.b.dk/nationalt/danskerne-lavere-promillegraense-til-unge

Skulle man kigge på det faktuelle, så er det da farligere at en halvgammel
skiderik med langsommere reaktionsevne får to genstande end et ungt menneske
med typisk hurtigere reaktionsevne (får samme mængde). Dertil kommer at vi
da ikke skal lave sådan en ucharmerende aldersdiskrimination i forhold til
de unge. Mit svar er absolut nej til dette. Den nuværende grænse på 0.5
promille ligger fint hvor den gør og bør gælde, lige som nu, for alle.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com




 
 
sluppermand (18-06-2011)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 18-06-11 15:26

On 18 Jun., 14:01, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:
> Hvad sker der for hr. og fru Danmark ?  Sjældent har jeg set noget så
> blæst-i-låget som denne her holdning:
>
> http://www.b.dk/nationalt/danskerne-lavere-promillegraense-til-unge
>
> Skulle man kigge på det faktuelle, så er det da farligere at en halvgammel
> skiderik med langsommere reaktionsevne får to genstande end et ungt menneske
> med typisk hurtigere reaktionsevne (får samme mængde). Dertil kommer at vi
> da ikke skal lave sådan en ucharmerende aldersdiskrimination i forhold til
> de unge. Mit svar er absolut nej til dette. Den nuværende grænse på 0.5
> promille ligger fint hvor den gør og bør gælde, lige som nu, for alle.

Det er jeg ikke så sikker på du har ret i. Den halvgamle skiderik med
to genstande indenbords luller hjem stille og roligt. Hos de yngre er
hastigheden nok væsentlig højre og det er efter min mening dét der er
galt.

Men ellers har du ret, forslaget skriger til himlen. Promillegrænsen
skal gælde for alle; om den så skal være 0,5 - 0,2 eller 0,0 er mig
ret ligegyldigt.

Forslaget er iøvrigt helt på linie med, hvad man for en uges tids
siden kunne læse på text-tv: Flertallet af danske bilister synes alco-
låse er en fremragende ting.

Vi er omgivet af idioter. . . . . . .


/Kent.

Kim Larsen \(på AltB~ (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 18-06-11 22:46

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:c4e9878a-6542-4191-a585-c0400426dcdb@g12g2000yqd.googlegroups.com
> On 18 Jun., 14:01, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
> \)" <kl2...@gmail.com> wrote:
>> Hvad sker der for hr. og fru Danmark ? Sjældent har jeg set noget så
>> blæst-i-låget som denne her holdning:
>>
>> http://www.b.dk/nationalt/danskerne-lavere-promillegraense-til-unge
>>
>> Skulle man kigge på det faktuelle, så er det da farligere at en
>> halvgammel skiderik med langsommere reaktionsevne får to genstande
>> end et ungt menneske med typisk hurtigere reaktionsevne (får samme
>> mængde). Dertil kommer at vi da ikke skal lave sådan en ucharmerende
>> aldersdiskrimination i forhold til de unge. Mit svar er absolut nej
>> til dette. Den nuværende grænse på 0.5 promille ligger fint hvor den
>> gør og bør gælde, lige som nu, for alle.
>
> Det er jeg ikke så sikker på du har ret i. Den halvgamle skiderik med
> to genstande indenbords luller hjem stille og roligt. Hos de yngre er
> hastigheden nok væsentlig højre og det er efter min mening dét der er
> galt.
>
> Men ellers har du ret, forslaget skriger til himlen. Promillegrænsen
> skal gælde for alle; om den så skal være 0,5 - 0,2 eller 0,0 er mig
> ret ligegyldigt.
>
> Forslaget er iøvrigt helt på linie med, hvad man for en uges tids
> siden kunne læse på text-tv: Flertallet af danske bilister synes alco-
> låse er en fremragende ting.
>
> Vi er omgivet af idioter. . . . . . .
>
>
> /Kent.

Jeg er dybt foruroliget over at jeg er helt enig med dig (denne gang).

Ingen som ikke er dømt for at køre spritkørsel bør tvinges til at skulle
puste i alkolås. Det er i min optik det samme som at mistænke alle mennesker
for noget kun de færreste gør.

Det der med de halvgamle skiderikker holder jeg nu fast i bortset fra at det
formentlig er rigtigt at unge mennesker kører noget hurtigere end den lidt
ældre generation når de kører hjem i alkoholpåvirket tilstand. Nej der skal
være ens grænser for alle.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



sluppermand (18-06-2011)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 18-06-11 16:00

On 18 Jun., 23:45, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Jeg er dybt foruroliget over at jeg er helt enig med dig (denne gang).

Det skal du ikke være, vi bliver snart uenige om noget igen- :)

> Ingen som ikke er dømt for at køre spritkørsel bør tvinges til at skulle
> puste i alkolås. Det er i min optik det samme som at mistænke alle mennesker
> for noget kun de færreste gør.

Enig, men seneste nyt er, at et flertal af partier på Tinge mener det
er en god ide. Først skal alco-låse installeres i fabriksnye biler,
senere skal alco-låse monteres i ældre biler. Det er lovgivning på
line med skærpelse af våbenloven og "bilen må anvendes privat"
klistermærket. Sjusket lovgivning der kun rammer de forkerte. Du har
helt ret i mistænkeliggørelsen af alle for noget som kun få gør.

Vi er omgivet af idioter. . . .

/Kent.


Andreas Andersen (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 18-06-11 23:05

Den 19-06-2011 00:00, sluppermand skrev:
> Enig, men seneste nyt er, at et flertal af partier på Tinge mener det
> er en god ide. Først skal alco-låse installeres i fabriksnye biler,
> senere skal alco-låse monteres i ældre biler. Det er lovgivning på
> line med skærpelse af våbenloven og "bilen må anvendes privat"
> klistermærket. Sjusket lovgivning der kun rammer de forkerte. Du har
> helt ret i mistænkeliggørelsen af alle for noget som kun få gør.
>
> Vi er omgivet af idioter. . . .

Hvordan har du det med at gå igennem metaldetektoren i lufthavnen?

--
Andreas

Jens Bruun (20-06-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 20-06-11 18:38

Andreas Andersen <andreas2411@gmail.com> skrev i meddelelsen
4dfd2113$0$316$14726298@news.sunsite.dk:

>> Vi er omgivet af idioter. . . .
>
> Hvordan har du det med at gå igennem metaldetektoren i lufthavnen?

Hvordan har du det med at få installeret offentlige overvågningskameraer i
dit private hjem? Jeg mener; hvis du har rent mel i posen, er det vel ikke
et problem?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim Larsen \(på AltB~ (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 18-06-11 23:13

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:491480cc-ad4f-43bf-8d85-aa0ea46b754f@i11g2000yqo.googlegroups.com
> On 18 Jun., 23:45, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
> \)" <kl2...@gmail.com> wrote:
>
>> Jeg er dybt foruroliget over at jeg er helt enig med dig (denne
>> gang).
>
> Det skal du ikke være, vi bliver snart uenige om noget igen- :)
>
>> Ingen som ikke er dømt for at køre spritkørsel bør tvinges til at
>> skulle puste i alkolås. Det er i min optik det samme som at mistænke
>> alle mennesker for noget kun de færreste gør.
>
> Enig, men seneste nyt er, at et flertal af partier på Tinge mener det
> er en god ide. Først skal alco-låse installeres i fabriksnye biler,
> senere skal alco-låse monteres i ældre biler. Det er lovgivning på
> line med skærpelse af våbenloven og "bilen må anvendes privat"
> klistermærket. Sjusket lovgivning der kun rammer de forkerte. Du har
> helt ret i mistænkeliggørelsen af alle for noget som kun få gør.

Jeg har hørt om det i nyhederne og jeg synes det er fuldstædigt åndssvagt.

> Vi er omgivet af idioter. . . .

Noget kunne tyde på det. :-/

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



Andreas Andersen (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 18-06-11 23:04

Den 18-06-2011 23:26, sluppermand skrev:
> Forslaget er iøvrigt helt på linie med, hvad man for en uges tids
> siden kunne læse på text-tv: Flertallet af danske bilister synes alco-
> låse er en fremragende ting.
>
> Vi er omgivet af idioter. . . . . . .

Tjo. Det er vel ikke så langt ude i fremtiden, at biler kan køre sig
selv, når bare man sørger for at angive retning - de kan jo allerede
selv bremse, når man kommer for tæt på en forhindring. Det ville
effektivt eliminere dødsulykker i trafikken, og man kunne være lige så
tosset fuld, man havde lyst til.

--
Andreas

sluppermand (18-06-2011)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 18-06-11 16:26

On 19 Jun., 00:05, Andreas Andersen <andreas2...@gmail.com> wrote:
> Den 19-06-2011 00:00, sluppermand skrev:
>
> > Enig, men seneste nyt er, at et flertal af partier p Tinge mener det
> > er en god ide. F rst skal alco-l se installeres i fabriksnye biler,
> > senere skal alco-l se monteres i ldre biler. Det er lovgivning p
> > line med sk rpelse af v benloven og "bilen m anvendes privat"
> > klisterm rket. Sjusket lovgivning der kun rammer de forkerte. Du har
> > helt ret i mist nkeligg relsen af alle for noget som kun f g r.
>
> > Vi er omgivet af idioter. . . .
>
> Hvordan har du det med at g igennem metaldetektoren i lufthavnen?

Dér kommer jeg ikke p.t. Mine rejser foregår på anden vis; men jeg har
oplevet andre kontrolpunkter med metaldetektorer og jeg bipper altid,
på grund af et metalindlæg i min ene arm, hvilket altid medfører
ekstra kontrol og irritation fra min side; jeg er _ikke_ kriminel. Det
overordnede problem er, at i forhold til lufthavne, alco-låse og anden
teknik er myndighederne gået i selvsving. De tror teknikken er
løsningen på _alt_ og giver et fuldstændigt facit og ser fuldstændig
bort fra, at menneskelig erfaring er det altafgørende, teknikken er_
kun_ et hjælpemiddel.

/Kent.

/Kent.

sluppermand (18-06-2011)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 18-06-11 16:41

On 19 Jun., 00:04, Andreas Andersen <andreas2...@gmail.com> wrote:
> Den 18-06-2011 23:26, sluppermand skrev:
>
> > Forslaget er i vrigt helt p linie med, hvad man for en uges tids
> > siden kunne l se p text-tv: Flertallet af danske bilister synes alco-
> > l se er en fremragende ting.
>
> > Vi er omgivet af idioter.  .  .  .  .  .  .
>
> Tjo. Det er vel ikke s langt ude i fremtiden, at biler kan k re sig
> selv, n r bare man s rger for at angive retning - de kan jo allerede
> selv bremse, n r man kommer for t t p en forhindring. Det ville
> effektivt eliminere d dsulykker i trafikken, og man kunne v re lige s
> tosset fuld, man havde lyst til.

Jamen så lad os vente på den tid kommer og i mellemtiden undlade at
indføre lovgivning der blot er en ekstraskat for bilejere og så let
som ingenting vil kunne omgåes af de der ønsker det.

Vi er stadig omgivet af idioter . . . . . . .Det omfatter både den
del af befolkningen og folketinget, der mener alco-låse er en god idé.

/Kent.

Jan Kronsell (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 18-06-11 22:36



"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:0s0Lp.10921$r52.2935@newsfe02.ams2...
> Hvad sker der for hr. og fru Danmark ? Sjældent har jeg set noget så
> blæst-i-låget som denne her holdning:
>
> http://www.b.dk/nationalt/danskerne-lavere-promillegraense-til-unge
>
> Skulle man kigge på det faktuelle, så er det da farligere at en halvgammel
> skiderik med langsommere reaktionsevne får to genstande end et ungt
> menneske med typisk hurtigere reaktionsevne (får samme mængde). Dertil
> kommer at vi da ikke skal lave sådan en ucharmerende aldersdiskrimination
> i forhold til de unge. Mit svar er absolut nej til dette. Den nuværende
> grænse på 0.5 promille ligger fint hvor den gør og bør gælde, lige som nu,
> for alle.
>
> --
Det er ikke desto mindre de unge, som laver flest uheld. Personligt er jeg
dog tilhænger af samme grænse for alle: 0,0 promille.

Jan


Kim Larsen \(på AltB~ (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 18-06-11 22:49

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4dfd1a3f$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
> skrev i meddelelsen news:0s0Lp.10921$r52.2935@newsfe02.ams2...
>> Hvad sker der for hr. og fru Danmark ? Sjældent har jeg set noget så
>> blæst-i-låget som denne her holdning:
>>
>> http://www.b.dk/nationalt/danskerne-lavere-promillegraense-til-unge
>>
>> Skulle man kigge på det faktuelle, så er det da farligere at en
>> halvgammel skiderik med langsommere reaktionsevne får to genstande
>> end et ungt menneske med typisk hurtigere reaktionsevne (får samme
>> mængde). Dertil kommer at vi da ikke skal lave sådan en ucharmerende
>> aldersdiskrimination i forhold til de unge. Mit svar er absolut nej
>> til dette. Den nuværende grænse på 0.5 promille ligger fint hvor den
>> gør og bør gælde, lige som nu, for alle.
>>
>> --
> Det er ikke desto mindre de unge, som laver flest uheld. Personligt
> er jeg dog tilhænger af samme grænse for alle: 0,0 promille.
>
> Jan

Det er jeg imod. Promille-grænsen bør ligge på 0.5 (eller helst tilbage til
0.8), ikke lavere end det, og den skal være ens for alle.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



Bo Warming (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 18-06-11 23:08

On Sat, 18 Jun 2011 23:36:05 +0200, "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>
>
>"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
>i meddelelsen news:0s0Lp.10921$r52.2935@newsfe02.ams2...
>> Hvad sker der for hr. og fru Danmark ? Sjældent har jeg set noget så
>> blæst-i-låget som denne her holdning:
>>
>> http://www.b.dk/nationalt/danskerne-lavere-promillegraense-til-unge
>>
>> Skulle man kigge på det faktuelle, så er det da farligere at en halvgammel
>> skiderik med langsommere reaktionsevne får to genstande end et ungt
>> menneske med typisk hurtigere reaktionsevne (får samme mængde). Dertil
>> kommer at vi da ikke skal lave sådan en ucharmerende aldersdiskrimination
>> i forhold til de unge. Mit svar er absolut nej til dette. Den nuværende
>> grænse på 0.5 promille ligger fint hvor den gør og bør gælde, lige som nu,
>> for alle.
>>
>> --
>Det er ikke desto mindre de unge, som laver flest uheld. Personligt er jeg
>dog tilhænger af samme grænse for alle: 0,0 promille.


Hvis ikke måleinstrumenter var distribueret til alle polibiler og
snart indgår i alkometre i alle ny biler, så ku din extrem-puritanisme
forsvares,

Men et par genstande er vigtig del af dansk trivsel så SLAP AF.


Andreas Andersen (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 18-06-11 23:10

Den 18-06-2011 23:36, Jan Kronsell skrev:
> Det er ikke desto mindre de unge, som laver flest uheld. Personligt er
> jeg dog tilhænger af samme grænse for alle: 0,0 promille.

Enig. Det andet leder folk ud i gætværk. Kan jeg mon klare to eller tre
øl og stadig holde mig under grænsen? Jeg drak 3 sidste gang, så kan jeg
vel også klare 4... 0! er et meget klart signal.

--
Andreas

Kim Larsen \(på AltB~ (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 18-06-11 23:27

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4dfd221e$0$316$14726298@news.sunsite.dk
> Den 18-06-2011 23:36, Jan Kronsell skrev:
>> Det er ikke desto mindre de unge, som laver flest uheld. Personligt
>> er jeg dog tilhænger af samme grænse for alle: 0,0 promille.
>
> Enig. Det andet leder folk ud i gætværk. Kan jeg mon klare to eller
> tre øl og stadig holde mig under grænsen? Jeg drak 3 sidste gang, så
> kan jeg vel også klare 4... 0! er et meget klart signal.

Dagen efter en fest er der lige så mange som kommer i klemme fordi de ikke
når langt nok ned, selv 0.01 vil jo være nok til at blive knaldet. Det duer
ganske enkelt bare ikke. Det er en trist puritansk holdning som giver den
slags åndssvage forslag. Alle mennesker må køre bil efter en alm. øl, nogle
kan klare to alm. øl og stadig holde sig under 0.5 promille, ingen kan klare
tre øl drukket på kort tid og holde sig under 0.5 promille. Det er da ikke
så svært at forstå. Folk der ikke kan få så simpel en lærdom ind under
kasketten bør slet ikke have et kørekort. Jeg kan sagtens regne på den slags
og er jeg det mindste i tvivl om antal genstande og tidsintervaller, så
lader jeg køretøjet stå eller lader min bedre halvdel køre mig hjem (hun
drikker stort set aldrig og i hvert fald slet ikke hvis vi har aftalt at det
er hende som kører os hjem). Det er faktisk slet ikke så svært, jeg synes
det er helt enkelt.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



Andreas Andersen (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 18-06-11 23:35

Den 19-06-2011 00:27, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
>Det er faktisk slet ikke så svært, jeg synes
> det er helt enkelt.

Det synes jeg også: Hvis jeg skal køre, drikker jeg ikke, punktum. Der
er utvivlsom ikke noget problem i at køre, hvis man har en promille
under 0,5, men der er jo ikke ret mange, der reelt ved, hvornår deres
promille er 0,5, det er rent gætværk.

Hvis jeg har sovet for lidt en uge, arbejdet hårdt, måske har sprunget
frokost over om fredagen, og drikker en fyraftensøl fredag eftermiddag
med kollegaerne, kan jeg tydeligt mærke bare den ene øl. Under andre
omstændigheder kan jeg drikke 6 øl uden at mærke noget som helst. Enkel
matematik er ikke nok, der er også omstændigheder. Hvis man bare sætter
grænsen til 0, er der ingen tvivl om, hvad man mener.

--
Andreas

Kim Larsen \(på AltB~ (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 18-06-11 23:42

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4dfd280c$0$314$14726298@news.sunsite.dk
> Den 19-06-2011 00:27, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
> skrev:
>> Det er faktisk slet ikke så svært, jeg synes
>> det er helt enkelt.
>
> Det synes jeg også: Hvis jeg skal køre, drikker jeg ikke, punktum. Der
> er utvivlsom ikke noget problem i at køre, hvis man har en promille
> under 0,5, men der er jo ikke ret mange, der reelt ved, hvornår deres
> promille er 0,5, det er rent gætværk.
>
> Hvis jeg har sovet for lidt en uge, arbejdet hårdt, måske har sprunget
> frokost over om fredagen, og drikker en fyraftensøl fredag eftermiddag
> med kollegaerne, kan jeg tydeligt mærke bare den ene øl.

Jamen så lad dog være med at drikke den og smut hjem og få lidt søvn i
stedet for.

> Under andre
> omstændigheder kan jeg drikke 6 øl uden at mærke noget som helst.

Og her skal du så bare regne. Du kan eventuelt medbringe et stopur og en
kugleramme, det kan måske være et helt fantastisk hjælpemiddel.

> Enkel matematik er ikke nok, der er også omstændigheder. Hvis man
> bare sætter grænsen til 0, er der ingen tvivl om, hvad man mener.

Med så ringe evner til at regne på noget så simpelt kan jeg godt forstå at
du har svært ved administrere det. Det kan jeg bare ikke lige se skal gå ud
over mig som ikke har det mindste svært ved at regne på den slags og dermed
administrere det klart inden for lovens grænser.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



Andreas Andersen (18-06-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 18-06-11 23:58

Den 19-06-2011 00:42, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Med så ringe evner til at regne på noget så simpelt kan jeg godt forstå at
> du har svært ved administrere det. Det kan jeg bare ikke lige se skal gå ud
> over mig som ikke har det mindste svært ved at regne på den slags og dermed
> administrere det klart inden for lovens grænser.

Jeg er stor tilhænger af personlig frihed, men ikke i trafikken.
Trafikken fungerer kun, når vi alle sammen overholder et sæt meget faste
regler, og det er i vores allesammens interesse, at de regler er så
simple så muligt, således at så mange som muligt kan finde ud af at
overholde dem. For vores sikkerheds skyld.

Når man sætter en grænse på 0,5 promille, signalerer man, at det er ok
at drikke en øl eller to og køre bagefter. Det er for sløret . du har jo
selv lige medgivet andetsteds i tråden, at du er omgivet af idioter...
Alene for signalværdiens skyld, synes jeg, at et klart 0 er meget bedre.
Det siger meget kort og kontant: Alkohol og kørsel hører ikke sammen!
Ingen utydelige grænser, ingen personlige vurderinger: Hvis du har
drukket alkohol, kører du ikke! Slut punktum! Det kan alle forstå.

--
Andreas

Kim Larsen \(på AltB~ (19-06-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 19-06-11 00:01

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4dfd2d6c$0$315$14726298@news.sunsite.dk
> Den 19-06-2011 00:42, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
> skrev:
>> Med så ringe evner til at regne på noget så simpelt kan jeg godt
>> forstå at du har svært ved administrere det. Det kan jeg bare ikke
>> lige se skal gå ud over mig som ikke har det mindste svært ved at
>> regne på den slags og dermed administrere det klart inden for lovens
>> grænser.
>
> Jeg er stor tilhænger af personlig frihed, men ikke i trafikken.
> Trafikken fungerer kun, når vi alle sammen overholder et sæt meget
> faste regler, og det er i vores allesammens interesse, at de regler
> er så simple så muligt, således at så mange som muligt kan finde ud
> af at overholde dem. For vores sikkerheds skyld.
>
> Når man sætter en grænse på 0,5 promille, signalerer man, at det er ok
> at drikke en øl eller to og køre bagefter. Det er for sløret . du har
> jo selv lige medgivet andetsteds i tråden, at du er omgivet af
> idioter... Alene for signalværdiens skyld, synes jeg, at et klart 0
> er meget bedre. Det siger meget kort og kontant: Alkohol og kørsel
> hører ikke sammen! Ingen utydelige grænser, ingen personlige
> vurderinger: Hvis du har drukket alkohol, kører du ikke! Slut
> punktum! Det kan alle forstå.

Megen idioti er kommet ud af fokusering på signalværdier, dette er ingen
undtagelse.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste