/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Endeligt noget jeg kan bruge det 4GB SD ko~
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-11 06:44
 
 
Flemming Rubini (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-08-11 06:52

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> <http://support.apple.com/kb/DL1433>

Gad vide hvor meget det fylder.
Til sammenligning fylder "Mac OS X Install ESD" 3,8GB på min MacOS 10.7
USBnøgle.

--
Flemming

Thomas von Hassel (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-11 06:55

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > <http://support.apple.com/kb/DL1433>
>
> Gad vide hvor meget det fylder.
> Til sammenligning fylder "Mac OS X Install ESD" 3,8GB på min MacOS 10.7
> USBnøgle.

Hvis du læser:

"An external USB hard drive or thumb drive with at least 1GB of free
space"

Så er det under 1GB ... fordi det ikke er det fulde ESD image men
derimod recovery partitionen som, hvis du beder den om det, selv kan
hente det fulde image hvis der er behov for at lave en komplet reinstall

/thomas

Flemming Rubini (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-08-11 07:05

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > <http://support.apple.com/kb/DL1433>
> >
> > Gad vide hvor meget det fylder.
> > Til sammenligning fylder "Mac OS X Install ESD" 3,8GB på min MacOS 10.7
> > USBnøgle.
>
> Hvis du læser:
>
> "An external USB hard drive or thumb drive with at least 1GB of free
> space"
>
> Så er det under 1GB ... fordi det ikke er det fulde ESD image men
> derimod recovery partitionen som, hvis du beder den om det, selv kan
> hente det fulde image hvis der er behov for at lave en komplet reinstall

En USBnøgle med 1GB, har den mon typisk reelt 1GB plads?

--
Flemming

Thomas von Hassel (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-11 07:06

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > <http://support.apple.com/kb/DL1433>
> > >
> > > Gad vide hvor meget det fylder.
> > > Til sammenligning fylder "Mac OS X Install ESD" 3,8GB på min MacOS 10.7
> > > USBnøgle.
> >
> > Hvis du læser:
> >
> > "An external USB hard drive or thumb drive with at least 1GB of free
> > space"
> >
> > Så er det under 1GB ... fordi det ikke er det fulde ESD image men
> > derimod recovery partitionen som, hvis du beder den om det, selv kan
> > hente det fulde image hvis der er behov for at lave en komplet reinstall
>
> En USBnøgle med 1GB, har den mon typisk reelt 1GB plads?

nej, lidt mindre inkl. omregning til rigtige GB og andre småting...
mener recovery partitionen fylder ca. 700 MB eller dermokring

/thomas

Flemming Rubini (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-08-11 07:11

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > >
> > > > > <http://support.apple.com/kb/DL1433>
> > > >
> > > > Gad vide hvor meget det fylder.
> > > > Til sammenligning fylder "Mac OS X Install ESD" 3,8GB på min MacOS 10.7
> > > > USBnøgle.
> > >
> > > Hvis du læser:
> > >
> > > "An external USB hard drive or thumb drive with at least 1GB of free
> > > space"
> > >
> > > Så er det under 1GB ... fordi det ikke er det fulde ESD image men
> > > derimod recovery partitionen som, hvis du beder den om det, selv kan
> > > hente det fulde image hvis der er behov for at lave en komplet reinstall
> >
> > En USBnøgle med 1GB, har den mon typisk reelt 1GB plads?
>
> nej, lidt mindre inkl. omregning til rigtige GB og andre småting...
> mener recovery partitionen fylder ca. 700 MB eller dermokring

Ahh, fantastisk hjælp. Tusind tak.

Så kan man nøjes med denne:

<http://kortlink.dk/9a9m>

--
Flemming

Thomas von Hassel (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-11 07:15

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > > >
> > > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > > >
> > > > > > <http://support.apple.com/kb/DL1433>
> > > > >
> > > > > Gad vide hvor meget det fylder. Til sammenligning fylder "Mac OS X
> > > > > Install ESD" 3,8GB på min MacOS 10.7 USBnøgle.
> > > >
> > > > Hvis du læser:
> > > >
> > > > "An external USB hard drive or thumb drive with at least 1GB of free
> > > > space"
> > > >
> > > > Så er det under 1GB ... fordi det ikke er det fulde ESD image men
> > > > derimod recovery partitionen som, hvis du beder den om det, selv kan
> > > > hente det fulde image hvis der er behov for at lave en komplet
> > > > reinstall
> > >
> > > En USBnøgle med 1GB, har den mon typisk reelt 1GB plads?
> >
> > nej, lidt mindre inkl. omregning til rigtige GB og andre småting...
> > mener recovery partitionen fylder ca. 700 MB eller dermokring
>
> Ahh, fantastisk hjælp. Tusind tak.
>
> Så kan man nøjes med denne:
>
> <http://kortlink.dk/9a9m>


Jep, men eftersom jeg har SD kort slot i alle mine maskiner så er det et
perfekt job for et gammelt SD kort jeg har liggende ... hvis jeg kan
finde det !


/thomas

Flemming Rubini (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-08-11 07:24

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > > > >
> > > > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > > > >
> > > > > > > <http://support.apple.com/kb/DL1433>
> > > > > >
> > > > > > Gad vide hvor meget det fylder. Til sammenligning fylder "Mac OS X
> > > > > > Install ESD" 3,8GB på min MacOS 10.7 USBnøgle.
> > > > >
> > > > > Hvis du læser:
> > > > >
> > > > > "An external USB hard drive or thumb drive with at least 1GB of free
> > > > > space"
> > > > >
> > > > > Så er det under 1GB ... fordi det ikke er det fulde ESD image men
> > > > > derimod recovery partitionen som, hvis du beder den om det, selv kan
> > > > > hente det fulde image hvis der er behov for at lave en komplet
> > > > > reinstall
> > > >
> > > > En USBnøgle med 1GB, har den mon typisk reelt 1GB plads?
> > >
> > > nej, lidt mindre inkl. omregning til rigtige GB og andre småting...
> > > mener recovery partitionen fylder ca. 700 MB eller dermokring
> >
> > Ahh, fantastisk hjælp. Tusind tak.
> >
> > Så kan man nøjes med denne:
> >
> > <http://kortlink.dk/9a9m>
>
>
> Jep, men eftersom jeg har SD kort slot i alle mine maskiner så er det et
> perfekt job for et gammelt SD kort jeg har liggende ... hvis jeg kan
> finde det !

Ja, det næste må være at det simpelthen er indbygget, placeret ved siden
af RAM, og udskifteligt.

--
Flemming

Ukendt (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-11 08:26

Hej,

> Ja, det næste må være at det simpelthen er indbygget, placeret ved siden
> af RAM, og udskifteligt.

Det er allerede indbygget i de nye Macs.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Flemming Rubini (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-08-11 08:50

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > Ja, det næste må være at det simpelthen er indbygget, placeret ved siden
> > af RAM, og udskifteligt.
>
> Det er allerede indbygget i de nye Macs.

.... altså hvis vi fjerner drev så er det stadig installeret?

--
Flemming

Ukendt (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-11 09:20

Hej,

> ... altså hvis vi fjerner drev så er det stadig installeret?

Ja, så har du stadig recovery.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Flemming Rubini (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-08-11 14:44

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > ... altså hvis vi fjerner drev så er det stadig installeret?
>
> Ja, så har du stadig recovery.

.... men er der netop ikke en recovery partition på "drevet" (SSD/Flash
RAM'en)?

Jeg går jeg ud fra at du reelt taler om en recovery partition på
"drevet". Jeg er med på at den almindelig slutbruger ikke mærker nogen
forskel.

Jeg vil ikke sige det er 'indbygget', set fra et hardwareteknisk
synspunkt, i og med at opgraderer man selv "drevet", så mister man den
(og kan selvfølgelig blot oprette den på det nye "drev").

--
Flemming

Thomas von Hassel (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-11 14:48

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
>
> > Hej,
> >
> > > ... altså hvis vi fjerner drev så er det stadig installeret?
> >
> > Ja, så har du stadig recovery.
>
> ... men er der netop ikke en recovery partition på "drevet" (SSD/Flash
> RAM'en)?
>
> Jeg går jeg ud fra at du reelt taler om en recovery partition på
> "drevet". Jeg er med på at den almindelig slutbruger ikke mærker nogen
> forskel.
>
> Jeg vil ikke sige det er 'indbygget', set fra et hardwareteknisk
> synspunkt, i og med at opgraderer man selv "drevet", så mister man den
> (og kan selvfølgelig blot oprette den på det nye "drev").
>

Nej, det er i firmwaren på maskinen ...

/thomas

Flemming Rubini (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-08-11 15:18

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
> >
> > > Hej,
> > >
> > > > ... altså hvis vi fjerner drev så er det stadig installeret?
> > >
> > > Ja, så har du stadig recovery.
> >
> > ... men er der netop ikke en recovery partition på "drevet" (SSD/Flash
> > RAM'en)?
> >
> > Jeg går jeg ud fra at du reelt taler om en recovery partition på
> > "drevet". Jeg er med på at den almindelig slutbruger ikke mærker nogen
> > forskel.
> >
> > Jeg vil ikke sige det er 'indbygget', set fra et hardwareteknisk
> > synspunkt, i og med at opgraderer man selv "drevet", så mister man den
> > (og kan selvfølgelig blot oprette den på det nye "drev").
> >
>
> Nej, det er i firmwaren på maskinen ...

Tak. Det er helt sjovt, at nogen gange er en spade en spade

--
Flemming

Ukendt (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-11 14:54

Hej,

> ... men er der netop ikke en recovery partition på "drevet" (SSD/Flash
> RAM'en)?

Det er der _også_.

> Jeg går jeg ud fra at du reelt taler om en recovery partition på
> "drevet".

Nej, det var det jo netop ikke.

> Jeg vil ikke sige det er 'indbygget', set fra et hardwareteknisk
> synspunkt, i og med at opgraderer man selv "drevet", så mister man den

Nej, du mister den ikke. Det ligger på selve bundkortet.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Flemming Rubini (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-08-11 15:18

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > ... men er der netop ikke en recovery partition på "drevet" (SSD/Flash
> > RAM'en)?
>
> Det er der _også_.
>
> > Jeg går jeg ud fra at du reelt taler om en recovery partition på
> > "drevet".
>
> Nej, det var det jo netop ikke.
>
> > Jeg vil ikke sige det er 'indbygget', set fra et hardwareteknisk
> > synspunkt, i og med at opgraderer man selv "drevet", så mister man den
>
> Nej, du mister den ikke. Det ligger på selve bundkortet.

Jamen, jamen, det har jeg altid ønsket mig.

Så mangler vi bare iPhonen kan klare sig helt uden anden computer også,
men det skulle være lige om hjørnet?
--
Flemming

Ukendt (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-11 15:23

Hej,

> Så mangler vi bare iPhonen kan klare sig helt uden anden computer også,
> men det skulle være lige om hjørnet?

Ja, det kan man med iOS 5. Hvis du har en iOS udvikler-konto, kan du
hente en ny beta ned nu - ellers må du vente til efteråret med at prøve.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Henrik Münster (10-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 10-08-11 22:22

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > Så mangler vi bare iPhonen kan klare sig helt uden anden computer også,
> > men det skulle være lige om hjørnet?
>
> Ja, det kan man med iOS 5. Hvis du har en iOS udvikler-konto, kan du
> hente en ny beta ned nu - ellers må du vente til efteråret med at prøve.

Det må jo være meget snart, sådan som vejret er.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-11 17:24

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
>
> > Hej,
> >
> > > ... men er der netop ikke en recovery partition på "drevet" (SSD/Flash
> > > RAM'en)?
> >
> > Det er der _også_.
> >
> > > Jeg går jeg ud fra at du reelt taler om en recovery partition på
> > > "drevet".
> >
> > Nej, det var det jo netop ikke.
> >
> > > Jeg vil ikke sige det er 'indbygget', set fra et hardwareteknisk
> > > synspunkt, i og med at opgraderer man selv "drevet", så mister man den
> >
> > Nej, du mister den ikke. Det ligger på selve bundkortet.
>
> Jamen, jamen, det har jeg altid ønsket mig.
>
> Så mangler vi bare iPhonen kan klare sig helt uden anden computer også,
> men det skulle være lige om hjørnet?

I teorien ja, Aktivering og updates kan køres "over the air" fra og med
iOS 5 ... men de fleste skal nok stadig have en computer til at synce
deres musik etc.

/thomas

Thomas von Hassel (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-08-11 10:42

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > > >
> > > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > > >
> > > > > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > > > > >
> > > > > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > > > > >
> > > > > > > > <http://support.apple.com/kb/DL1433>
> > > > > > >
> > > > > > > Gad vide hvor meget det fylder. Til sammenligning fylder "Mac OS X
> > > > > > > Install ESD" 3,8GB på min MacOS 10.7 USBnøgle.
> > > > > >
> > > > > > Hvis du læser:
> > > > > >
> > > > > > "An external USB hard drive or thumb drive with at least 1GB of free
> > > > > > space"
> > > > > >
> > > > > > Så er det under 1GB ... fordi det ikke er det fulde ESD image men
> > > > > > derimod recovery partitionen som, hvis du beder den om det, selv kan
> > > > > > hente det fulde image hvis der er behov for at lave en komplet
> > > > > > reinstall
> > > > >
> > > > > En USBnøgle med 1GB, har den mon typisk reelt 1GB plads?
> > > >
> > > > nej, lidt mindre inkl. omregning til rigtige GB og andre småting...
> > > > mener recovery partitionen fylder ca. 700 MB eller dermokring
> > >
> > > Ahh, fantastisk hjælp. Tusind tak.
> > >
> > > Så kan man nøjes med denne:
> > >
> > > <http://kortlink.dk/9a9m>
> >
> >
> > Jep, men eftersom jeg har SD kort slot i alle mine maskiner så er det et
> > perfekt job for et gammelt SD kort jeg har liggende ... hvis jeg kan
> > finde det !
>
> Ja, det næste må være at det simpelthen er indbygget, placeret ved siden
> af RAM, og udskifteligt.

Det er det i f.eks. den nye air ...

/thomas


Tor Einar Samdahl (09-08-2011)
Kommentar
Fra : Tor Einar Samdahl


Dato : 09-08-11 17:31

On Tue, 9 Aug 2011 18:23:51 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> I teorien ja, Aktivering og updates kan køres "over the air" fra og med
> iOS 5 ... men de fleste skal nok stadig have en computer til at synce
> deres musik etc.

Nja, i teorien ikke. Forutsatt at man kjøper musikk/tv/film via iTunes
eller bruker streamingtjenester som Spotify. Og bruker iCloud.

Men stoler man ikke på Apple og iCloud så bør man jo ha en maskin å
synce til for backup mm.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

(Thorbjørn Ravn (09-08-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 09-08-11 17:40

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> iOS 5 ... men de fleste skal nok stadig have en computer til at synce
> deres musik etc.

Havde Morten Lind nu stadig tid til at hænge her i gruppen, ville han
sikkert kalde sin iPhone for Mortensen ;)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste