/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Hvad er hvad er "Blue Flare antivirus rans~
Fra : jane


Dato : 03-08-11 17:15

Nogen som ved hvad dette er for nogen "Blue Flare Antivirus Ransomware"
samt "Alpha antivirus Ransomware" Har fundet dem med programmet
"Extirminate it!" men skal betale for 1 år for at det kan fjerne dem, og
hvorfor finder AVG dem ikke

MVH
Jane

 
 
Ole C (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 03-08-11 18:22

jane skrev blandt andet:

> Nogen som ved hvad dette er for nogen "Blue Flare Antivirus
> Ransomware" samt "Alpha antivirus Ransomware"

Prøv Google, som omgående giver dig svaret.....

> Har fundet dem med
> programmet "Extirminate it!" men skal betale for 1 år for at det kan
> fjerne dem

Ja, der er mange måder at tjene penge på....

> og hvorfor finder AVG dem ikke

Fordi ingen af den slags programmer er 100 pct. effektive.
Jeg er forlængst gået over til Microsoft Security Essentiels, som har et
godt ry og ikke lægger mærkbart beslag på maskinen....

--
vh
Ole C


Kurt Brixen (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 03-08-11 19:31

"Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:
> jane skrev blandt andet:
>
>> Nogen som ved hvad dette er for nogen "Blue Flare Antivirus
>> Ransomware" samt "Alpha antivirus Ransomware"
>
> Prøv Google, som omgående giver dig svaret.....
>
>> Har fundet dem med
>> programmet "Extirminate it!" men skal betale for 1 år for at det kan
>> fjerne dem
>
> Ja, der er mange måder at tjene penge på....
>
>> og hvorfor finder AVG dem ikke
>
> Fordi ingen af den slags programmer er 100 pct. effektive.
> Jeg er forlængst gået over til Microsoft Security Essentiels, som har et
> godt ry og ikke lægger mærkbart beslag på maskinen....

En måde at undgå disse programmer på, har været diskuteret mange i denne
gruppe de sidste år. En løsning er at køre med en begrænset brugerprofil
(limited user account) i Windows. Det har Jesper Ravn en glimrende
vejledning i her:

http://jravn.dk/?p=141

Et antivirusprogram kan aldrig fange andet end gamle virus'er.

Jeg har en video på min hjemmeside, der viser at der intet kan ske, når man
følger vejledningen.
http://www.kurtbrixen.dk

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Kim Ludvigsen (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 03-08-11 19:49

Den 03-08-2011 20:31, Kurt Brixen skrev:

> Et antivirusprogram kan aldrig fange andet end gamle virus'er.

Det er nu ikke helt korrekt, men du har ret i, at det er en
god ide med en begrænset brugerkonto.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:
http://pc-sikkerhed.dk

Kurt Brixen (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 03-08-11 20:19

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
> Den 03-08-2011 20:31, Kurt Brixen skrev:
>
>> Et antivirusprogram kan aldrig fange andet end gamle virus'er.
>
> Det er nu ikke helt korrekt, men du har ret i, at det er en god ide med
> en begrænset brugerkonto.


Ok, det jeg mener, er: en virus skal vel opdages før antivirusprogrammet
kan finde den.


--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Kim Ludvigsen (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 03-08-11 20:28

Den 03-08-2011 21:18, Kurt Brixen skrev:
> Kim Ludvigsen<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
>> Den 03-08-2011 20:31, Kurt Brixen skrev:
>>
>>> Et antivirusprogram kan aldrig fange andet end gamle virus'er.
>>
>> Det er nu ikke helt korrekt, men du har ret i, at det er en god ide med
>> en begrænset brugerkonto.
>
> Ok, det jeg mener, er: en virus skal vel opdages før antivirusprogrammet
> kan finde den.

Nej, de fleste kan også fange helt nye og ukendte virusser.
Det gør de med en heuristisk motor, der leder efter
kendetegn for en virus. Metoden er naturligvis ikke
fejlsikker, hvilket er en af årsagerne til, at
antivirusprogrammer nogle gange finder falske positiver.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:
http://rejse-til-thailand.dk

Root Kit (04-08-2011)
Kommentar
Fra : Root Kit


Dato : 04-08-11 07:48

On Wed, 03 Aug 2011 21:27:32 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Nej, de fleste kan også fange helt nye og ukendte virusser.
>Det gør de med en heuristisk motor, der leder efter
>kendetegn for en virus. Metoden er naturligvis ikke
>fejlsikker, hvilket er en af årsagerne til, at
>antivirusprogrammer nogle gange finder falske positiver.

Og det helt store problem med den tilgang er, at den kræver en aktiv
involvering fra brugeren i form af en skarp vurderingsevne som i
altoverskyggende grad ikke er til stede.

Rune Jensen (12-08-2011)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 12-08-11 04:49

On 3 Aug., 23:48, Root Kit <b__n...@hotmail.com> wrote:
> On Wed, 03 Aug 2011 21:27:32 +0200, Kim Ludvigsen
>
> <use...@kimludvigsen.dk> wrote:
> >Nej, de fleste kan ogs fange helt nye og ukendte virusser.
> >Det g r de med en heuristisk motor, der leder efter
> >kendetegn for en virus. Metoden er naturligvis ikke
> >fejlsikker, hvilket er en af rsagerne til, at
> >antivirusprogrammer nogle gange finder falske positiver.

Men... den proffe virusmager tjekker selvfølgelig netop sine virusser
på virustotal og virscan.org. Hvem gider lave noget arbejde, som er
spildt.

> Og det helt store problem med den tilgang er, at den kr ver en aktiv
> involvering fra brugeren i form af en skarp vurderingsevne  som i
> altoverskyggende grad ikke er til stede.

Problemet med windows og sikkerhed opstod allerede fra start, fordi
man gik og går efter laveste fællesnævner, så selv den med laveste IQ
kan styre OSet. Det gør også sikkerheden ret elendig over all, fordi
sikkerhed i windows er noget, som skal slås TIL, og så vænner alle sig
til den dårligste løsning fordi de ikke gider rode med opsætning.

Man kan tage den mest intelligente person i verden, når han sættes
foran en vvindowsmaskine, så falder IQen til noget omkring den for en
champignon.


MVH
Rune Jensen

Kurt Brixen (03-08-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 03-08-11 20:19

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:
> Nogen som ved hvad dette er for nogen "Blue Flare Antivirus Ransomware"
> samt "Alpha antivirus Ransomware" Har fundet dem med programmet
> "Extirminate it!" men skal betale for 1 år for at det kan fjerne dem, og
> hvorfor finder AVG dem ikke
>
> MVH
> Jane

Hvis du har betalt, kan du få pengene tilbage:
https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?11-07-06-11-00-57


--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste