|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Yelefonsvarer Fra : Jørgen
 | 
 Dato :  30-07-11 16:52
 | 
 |  | I min mobiltelefon, Nokia C5, og også i andre, jeg har leget med, omtaler
 man noget med en TELEFONSVARER. Hvad er en telefonsvarer for noget?
 I min ungdom, længe for der fandtes mobiltelefoner, kunne man bruge en
 telefonsvarer. Det var en lille enhed, man havde i lommen lige som en mobil.
 Den brummede, og så kunne man aflæse et telefonnummer. Det var så meningen,
 at man skulle gå til en telefon og ringe op til dette nummer. Mere kunne den
 ikke, men det var meget smart. Den kræver åbenbart et separat telefonnummer.
 Telefonmanualen er som sædvanlig lavet af ingeniører til ingeniører, der
 formodes at vide den slags i forvejen. Ordet "Telefonsvarer" er ikke en gang
 i stikordslisten.
 Hilsen Jørgen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens (30-07-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  30-07-11 17:11
 | 
 |  | Den 30-07-2011 17:52, Jørgen skrev:
 > I min mobiltelefon, Nokia C5, og også i andre, jeg har leget med, omtaler
 > man noget med en TELEFONSVARER. Hvad er en telefonsvarer for noget?
 
 Den  er noget der kan svarer for dig når du ikke har mulighed for at
 tage telefonen.
 
 > I min ungdom, længe for der fandtes mobiltelefoner, kunne man bruge en
 > telefonsvarer. Det var en lille enhed, man havde i lommen lige som en mobil.
 > Den brummede, og så kunne man aflæse et telefonnummer.
 
 Den hed ikke en telefonsvarer da den ikke svarer. Men en personsøger.
 
 
 --
 Mvh
 
 Mogens
 
 
 |  |  | 
  Bertel Lund Hansen (30-07-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  30-07-11 17:13
 | 
 |  | 
 
            Jørgen skrev:
 > I min mobiltelefon, Nokia C5, og også i andre, jeg har leget
 > med, omtaler man noget med en TELEFONSVARER. Hvad er en
 > telefonsvarer for noget?
 Enhver indretning der automatisk kan starte en optagelse af en
 kort besked hvis der bliver ringet og ingen tager telefonen.
 > I min ungdom, længe for der fandtes mobiltelefoner, kunne man
 > bruge en telefonsvarer. Det var en lille enhed, man havde i
 > lommen lige som en mobil. Den brummede, og så kunne man aflæse
 > et telefonnummer.
 Det er ikke en telefonsvarer. Det er en pager (på engelsk. Jeg
 har glemt det danske navn).
 > Ordet "Telefonsvarer" er ikke en gang i stikordslisten.
 Før mobilen var en telefonsvarer et separat apparat som man kunne
 købe. Det virkede med et lille bånd hvor der typisk var plads til
 10 minutters optagelse. Når apparatet gik igang, afspillede det
 en forudindspillet besked og gik derefter over til at optage hvad
 der blev sagt.
 I dag er det en service som mobiloperatøren sætter op så man kan
 ruinge til et nummer og høre hvilke beskeder der er kommet mens
 mobilen har været slukket.
 Selv slår jeg al viderestilling fra, og det fjerner
 telefonsvaremuligheden. Så får jeg en sms i stedet, og det er
 meget nemmere.
 -- 
 Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/ |  |  | 
  Chano Andersen (01-08-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  01-08-11 17:40
 | 
 |  | Den 30-07-2011 18:12, Bertel Lund Hansen skrev:
 > Selv slår jeg al viderestilling fra, og det fjerner
 > telefonsvaremuligheden. Så får jeg en sms i stedet, og det er
 > meget nemmere.
 
 Det er ikke alle steder man får en SMS, det er udbyder afhængigt.
 Specielt mange af de mindre, som har egen infrastruktur, og ikke bare er
 resellers, har ikke den facilitet.
 
 Jeg har selv den holdning, at med mindre jeg venter et vigtigt opkald,
 så må folk bare ringe igen, hvis jeg ikke tager telefonen. Det er trods
 alt DEM der vil snakke med MIG. :P
 
 - Chano Andersen
 
 
 |  |  | 
  Hauge (30-07-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hauge
 | 
 Dato :  30-07-11 17:14
 | 
 |  | 
 
            Den 30-07-2011 17:52, Jørgen skrev:
 > Hvad er en telefonsvarer for noget?
 Hehe, kom til at tænke på ét af de første afsnit med Columbo, hvor han 
 fascineres af en telefonsvarer    Undskyld, var ikke for at drille, håber det går, nu da du har fået et svar.
 Mvh Hauge
            
             |  |  | 
  Jørgen (30-07-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen
 | 
 Dato :  30-07-11 17:34
 | 
 |  | Ja. Det kan jeg da godt huske nu. Det var en personsøger.
 
 En telefonsvarer med to små bånd i har jeg selv haft. Jeg brugte den aldrig.
 Man ser ellers i amerikanske film, hvor bekvemme, de var. Jeg synes ikke de
 var spor bekvemme. Da den havde stået i vejen længe nok, smed jeg den ud.
 
 Nå, mobilens telefonsvarer-funktion svarer til den type.
 Nej. Det er jeg ikke  ked af at gå glip af.
 Tak for hjælpen alle sammen.
 
 Jørgen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Pico (30-07-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pico
 | 
 Dato :  30-07-11 18:36
 | 
 |  | 
 
            Den 30-07-2011 18:34, Jørgen skrev:
 > Ja. Det kan jeg da godt huske nu. Det var en personsøger.
 >
 > En telefonsvarer med to små bånd i har jeg selv haft. Jeg brugte den aldrig.
 > Man ser ellers i amerikanske film, hvor bekvemme, de var. Jeg synes ikke de
 > var spor bekvemme. Da den havde stået i vejen længe nok, smed jeg den ud.
 >
 > Nå, mobilens telefonsvarer-funktion svarer til den type.
 > Nej. Det er jeg ikke  ked af at gå glip af.
 > Tak for hjælpen alle sammen.
 >
 > Jørgen
 Nu skal du passe lidt på    På de abonnementer jeg har kenskab til er 
 telefonsvaren automatisk slået til. Man skal aktivt slå dem fra, hvad 
 mange desværre ikke gør.
 -- 
 MVH
 Pico
            
             |  |  | 
   Brian Vestergaard (30-07-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Vestergaard
 | 
 Dato :  30-07-11 19:16
 | 
 |  | 
 
            Pico frembragte:
 > Den 30-07-2011 18:34, Jørgen skrev:
 >> Ja. Det kan jeg da godt huske nu. Det var en personsøger.
 >>
 >> En telefonsvarer med to små bånd i har jeg selv haft. Jeg brugte den 
 >> aldrig.
 >> Man ser ellers i amerikanske film, hvor bekvemme, de var. Jeg synes ikke de
 >> var spor bekvemme. Da den havde stået i vejen længe nok, smed jeg den ud.
 >>
 >> Nå, mobilens telefonsvarer-funktion svarer til den type.
 >> Nej. Det er jeg ikke  ked af at gå glip af.
 >> Tak for hjælpen alle sammen.
 >>
 >> Jørgen
 >
 > Nu skal du passe lidt på    På de abonnementer jeg har kenskab til er 
 > telefonsvaren automatisk slået til. Man skal aktivt slå dem fra, hvad mange 
 > desværre ikke gør.
 Det er vist meget generelt, at den skal slås fra hvis den er 
 uønsket... det har det i hvert fald ALTID været i de 
 år/selskaber hvor jeg har haft abonnement (GSM)
 -- 
                       Venlig hilsen / regards
          Brian Vestergaard - 2620 Albertslund
                         Ting billigt til salg på
                             www.you2me.dk |  |  | 
    Chano Andersen (01-08-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  01-08-11 17:43
 | 
 |  | Den 30-07-2011 20:15, Brian Vestergaard skrev:
 > Det er vist meget generelt, at den skal slås fra hvis den er uønsket...
 > det har det i hvert fald ALTID været i de år/selskaber hvor jeg har haft
 > abonnement (GSM)
 
 Grunden er at mange kunder forventer den service er aktiv. Jeg arbejder
 selv i et teleselskab, og lige da vi gik i gang med mobil telefoni,
 havde vi valgt IKKE at have viderestilling til telefonsvareren
 aktiveret, det gav en pokkers masse opkald til kundeservice, hvor
 kunderne bad om at få den aktiveret. Nu har vi ændret det så den altid
 er aktiv, og der har faktisk ikke været et eneste opkald hvor kunderne
 har bedt om at få den slået fra.
 
 - Chano Andersen.
 
 
 |  |  | 
   Bertel Lund Hansen (30-07-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  30-07-11 19:41
 | 
 |  | 
 
            Pico skrev:
 > Nu skal du passe lidt på    På de abonnementer jeg har kenskab til er 
 > telefonsvaren automatisk slået til. Man skal aktivt slå dem fra, hvad 
 > mange desværre ikke gør.
 Hvilken katastrofe sker der hvis man ikke slår den fra?
 -- 
 Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/ |  |  | 
    Hauge (30-07-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hauge
 | 
 Dato :  30-07-11 19:44
 | 
 |  | Den 30-07-2011 20:41, Bertel Lund Hansen skrev:
 > Hvilken katastrofe sker der hvis man ikke slår den fra?
 
 Jeg ved godt at *du* ikke læser mine indlæg, men er man i udlandet, så
 betaler tlf-svarer-ejeren for viderestillingen fra udlandet til Danmark
 + minuttakst.
 
 /Hauge
 
 
 |  |  | 
     Chano Andersen (01-08-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  01-08-11 17:44
 | 
 |  | Den 30-07-2011 20:43, Hauge skrev:
 > Den 30-07-2011 20:41, Bertel Lund Hansen skrev:
 >> Hvilken katastrofe sker der hvis man ikke slår den fra?
 >
 > Jeg ved godt at *du* ikke læser mine indlæg, men er man i udlandet, så
 > betaler tlf-svarer-ejeren for viderestillingen fra udlandet til Danmark
 > + minuttakst.
 
 Det var i gamle dage. Den slags må ikke længere takseres jf. EU
 regler/love på området.
 
 Du betaler dog STADIG for at aflytte beskederne i udlandet. (Med mindre
 du er hos et selskab der sender dem via mail, og har internet adgang
 hvor du måtte være)
 
 - Chano Andersen.
 
 
 |  |  | 
    Henrik Eriksen (04-08-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Eriksen
 | 
 Dato :  04-08-11 12:26
 | 
 |  | 
 "Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen news:4e345049$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
 > Pico skrev:
 >
 >> Nu skal du passe lidt på    På de abonnementer jeg har kenskab til er
 >> telefonsvaren automatisk slået til. Man skal aktivt slå dem fra, hvad
 >> mange desværre ikke gør.
 >
 > Hvilken katastrofe sker der hvis man ikke slår den fra?
 Det er egentlig ikke en katastrofe, men når folk ringer til én og man ikke svarer, så kommer telefonsvareren på banen. Så indtaler 
 folk en besked i sikker forvisning om at så er den hellige grav vel forvaret.
 Når man så ikke aflytter sin forbandede telefonsvarer, blandt andet fordi man slet ikke ved den er der, så spørger folk fem dage 
 efter om man er sur på dem, eller hvorfor man ikke ringede tilbage, eller hvorfor man ikke mødte dem foran indgangen til Tivoli 
 eller hvad man nu kan have indtalt på apparatet.
 Det første jeg gør med et nyt telefonabonnement er at få slået skidtet fra.
 Jeg kan ikke lide at tale i dem (og gør det aldrig) jeg gider ikke lide at lytte til dem.
 
            
             |  |  | 
     Bertel Lund Hansen (04-08-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  04-08-11 12:38
 | 
 |  | 
 
            Henrik Eriksen skrev:
 > Jeg kan ikke lide at tale i dem (og gør det aldrig) jeg gider
 > ikke lide at lytte til dem.
 Ditto. Jeg stoler på at den anden får besked på en eller anden
 måde. Begge mine døtre har telefonsvarer aktiveret, og de ved
 altid når jeg har ringet selv om jeg lægger på når jeg hører 
 "Du har rin".
 -- 
 Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/ |  |  | 
      Carsten Stage (04-08-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Stage
 | 
 Dato :  04-08-11 13:28
 | 
 |  | "Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
 news:4e3a8486$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Ditto. Jeg stoler på at den anden får besked på en eller anden
 > måde. Begge mine døtre har telefonsvarer aktiveret, og de ved
 > altid når jeg har ringet selv om jeg lægger på når jeg hører
 > "Du har rin".
 
 Det er fordi, at de får besked om, at de har et ubesvaret opkald fra dig...
 
 
 
 --
 Med venlig hilsen,
 
 Carsten Stage
 
 
 
 |  |  | 
     Chano Andersen (04-08-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  04-08-11 16:15
 | 
 |  | Den 04-08-2011 13:26, Henrik Eriksen skrev:
 > Når man så ikke aflytter sin forbandede telefonsvarer, blandt andet
 > fordi man slet ikke ved den er der, så spørger folk fem dage efter om
 
 Langt de fleste selskaber sender en SMS med besked om at der er indtalt
 besked. Denne indeholder normalt også nummeret hvor du kan aflytte den.
 Andre sender beskeden via mail, og ofte er beskeden også vedhæftet
 mailen, samtidig med der er en kort vejledning til hvordan man aflytter
 beskeden.
 
 > Det første jeg gør med et nyt telefonabonnement er at få slået skidtet fra.
 > Jeg kan ikke lide at tale i dem (og gør det aldrig) jeg gider ikke lide
 > at lytte til dem.
 
 Jeg har det lidt på samme måde, jeg slår den dog til, hvis jeg venter en
 vigtig besked, men så aflytter jeg den naturligvis også. :)
 
 - Chano Andersen
 
 
 |  |  | 
 |  |