/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Træt af trailere og Licens...
Fra : Henrik, Silkeborg


Dato : 14-07-11 16:10

Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.

Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.

Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
lyd intakt?

Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
samt på æ PC (Windows)

Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

H.


 
 
Kurt Brixen (14-07-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 14-07-11 16:45

On 2011-07-14 17:10:28 +0200, Henrik, Silkeborg said:

> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>
> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>
> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> lyd intakt?
>
> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
>
> H.

Ja. Jeg bruger Mac DVDRipper Pro. http://macdvdripperpro.com/
Du kan downloade en prøveversion, som virker nogle gange.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen


Thomas von Hassel (14-07-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-07-11 17:14

<Henrik> wrote:

> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>
> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>
> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> lyd intakt?
>
> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

Handbrake <http://handbrake.fr>

/thomas

Kurt Brixen (14-07-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 14-07-11 18:36

On 2011-07-14 18:14:21 +0200, Thomas von Hassel said:

> <Henrik> wrote:
>
>> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
>> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>>
>> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>>
>> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
>> lyd intakt?
>>
>> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
>> samt på æ PC (Windows)
>>
>> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
>
> Handbrake <http://handbrake.fr>
>
> /thomas

Den havde jeg ikke tænkt på. Men det kræver også VLC, før krypterede
dvd-film kan læses.
Desuden omkodes filmen.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen


Niels (14-07-2011)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 14-07-11 09:47

On Jul 14, 5:10 pm, Henrik, Silkeborg <henrik.silkeb...@gmail.com>
wrote:
> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>
> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>
> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> lyd intakt?
>
> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

Prøv Handbrake.
http://handbrake.fr/

--
Niels

(Thorbjørn Ravn (14-07-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 14-07-11 20:30

Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> writes:

> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac

Hvad kan dit TV finde ud af at vise (inklusiv DNLA)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Henrik, Silkeborg (15-07-2011)
Kommentar
Fra : Henrik, Silkeborg


Dato : 15-07-11 15:03

On 2011-07-14 21:29:32 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110714 said:

> Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> writes:
>
>> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
>
> Hvad kan dit TV finde ud af at vise (inklusiv DNLA)

Det er PT en gammel flimmerkasse, dog med scartstik (-:

Er der noget jeg skal tage højde for når jeg skal købe?

H.


Ukendt (15-07-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-07-11 12:52

On Thu, 14 Jul 2011 17:10:28 +0200, Henrik, Silkeborg
<henrik.silkeborg@gmail.com> wrote:

>Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
>Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>
>Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>
>Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
>lyd intakt?
>
>Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
>samt på æ PC (Windows)
>
>Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
>
>H.

Hvis du også kører PC så hent DVD Shrink (gratis)

Allan


N/A (15-07-2011)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 15-07-11 15:05



Henrik, Silkeborg (15-07-2011)
Kommentar
Fra : Henrik, Silkeborg


Dato : 15-07-11 15:05

On 2011-07-14 22:41:49 +0200, Thomas von Hassel said:

> Den torsdag den 14. juli 2011 19.36.29 UTC+2 skrev Kurt Brixen:
>> On 2011-07-14 18:14:21 +0200, Thomas von Hassel said:
>>
>>> <Henrik> wrote:
>>>
>>>> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
>>>> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>>>>
>>>> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>>>>
>>>> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
>>>> lyd intakt?
>>>>
>>>> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
>>>> samt på æ PC (Windows)
>>>>
>>>> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
>>>
>>> Handbrake <http://handbrake.fr>
>>>
>>> /thomas
>>
>> Den havde jeg ikke tænkt på. Men det kræver også VLC, før krypterede>
>> dvd-film kan læses.
>> Desuden omkodes filmen.
>
> Ja, rå VOB filer er for store og kvalitetstabet er minimalt ... jeg
> ripper i ca. 3500-4000kb/sec i Handbrake og du skal godt nok stå tæt på
> skærmen for at se forskellen fra en alm. dvd.
>
>
> /thomas

Det lyder godt, men i hvilket format? Vil være super fedt hvis man
kunne / kan bruge sammen format til TV, iPhone og iPad...???

H.


Thomas von Hassel (15-07-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-07-11 15:20

<Henrik> wrote:

> On 2011-07-14 22:41:49 +0200, Thomas von Hassel said:
>
> > Den torsdag den 14. juli 2011 19.36.29 UTC+2 skrev Kurt Brixen:
> >> On 2011-07-14 18:14:21 +0200, Thomas von Hassel said:
> >>
> >>> <Henrik> wrote:
> >>>
> >>>> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> >>>> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
> >>>>
> >>>> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
> >>>>
> >>>> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> >>>> lyd intakt?
> >>>>
> >>>> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> >>>> samt på æ PC (Windows)
> >>>>
> >>>> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
> >>>
> >>> Handbrake <http://handbrake.fr>
> >>>
> >>> /thomas
> >>
> >> Den havde jeg ikke tænkt på. Men det kræver også VLC, før krypterede>
> >> dvd-film kan læses.
> >> Desuden omkodes filmen.
> >
> > Ja, rå VOB filer er for store og kvalitetstabet er minimalt ... jeg
> > ripper i ca. 3500-4000kb/sec i Handbrake og du skal godt nok stå tæt på
> > skærmen for at se forskellen fra en alm. dvd.
> >
> >
> > /thomas
>
> Det lyder godt, men i hvilket format? Vil være super fedt hvis man
> kunne / kan bruge sammen format til TV, iPhone og iPad...???

h.264

/thomas

(Thorbjørn Ravn (15-07-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 15-07-11 16:53

Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> writes:

> On 2011-07-14 21:29:32 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110714 said:
>
>> Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> writes:
>>
>>> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
>>
>> Hvad kan dit TV finde ud af at vise (inklusiv DNLA)
>
> Det er PT en gammel flimmerkasse, dog med scartstik (-:

Hvordan havde du tænkt dig at bittene skulle marchere op på skærmen?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Jesper Ørsted (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Ørsted


Dato : 16-07-11 02:13

<Henrik> wrote:

> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>
> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>
> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> lyd intakt?
>
> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
>
> H.

Rip DVD med MacTheRipper, slå UOP fra, brænd til DVD. Så kan du frit
springe rettighederne over.
--
Jesper
*********************************************
Danmark står på 4 søjler:
Blod, jord, kirke og kongehus

Thomas von Hassel (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-07-11 08:24

Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:

> <Henrik> wrote:
>
> > Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> > Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
> >
> > Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
> >
> > Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> > lyd intakt?
> >
> > Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> > samt på æ PC (Windows)
> >
> > Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
> >
> > H.
>
> Rip DVD med MacTheRipper, slå UOP fra, brænd til DVD. Så kan du frit
> springe rettighederne over.

Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?

Harddiske er billige ...

/thomas

Jesper Ørsted (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Ørsted


Dato : 16-07-11 12:05

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:
>
> > <Henrik> wrote:
> >
> > > Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> > > Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
> > >
> > > Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
> > >
> > > Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> > > lyd intakt?
> > >
> > > Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> > > samt på æ PC (Windows)
> > >
> > > Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
> > >
> > > H.
> >
> > Rip DVD med MacTheRipper, slå UOP fra, brænd til DVD. Så kan du frit
> > springe rettighederne over.
>
> Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
> tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?
>
> Harddiske er billige ...
>
> /thomas

Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
vej udenom.
--
Jesper
*********************************************
Danmark står på 4 søjler:
Blod, jord, kirke og kongehus

Thomas von Hassel (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-07-11 14:03

Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:
> >
> > > <Henrik> wrote:
> > >
> > > > Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> > > > Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
> > > >
> > > > Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
> > > >
> > > > Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> > > > lyd intakt?
> > > >
> > > > Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> > > > samt på æ PC (Windows)
> > > >
> > > > Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
> > > >
> > > > H.
> > >
> > > Rip DVD med MacTheRipper, slå UOP fra, brænd til DVD. Så kan du frit
> > > springe rettighederne over.
> >
> > Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
> > tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?
> >
> > Harddiske er billige ...
> >
> > /thomas
>
> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
> vej udenom.

Et Apple TV til skærmen, filmene i iTunes .. voila flambé

/thomas

Henrik, Silkeborg (17-07-2011)
Kommentar
Fra : Henrik, Silkeborg


Dato : 17-07-11 14:08

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:
>
>> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>>
>>> Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:
>>>
>>>> <Henrik> wrote:
>>>>
>>>>> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
>>>>> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>>>>>
>>>>> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>>>>>
>>>>> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
>>>>> lyd intakt?
>>>>>
>>>>> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
>>>>> samt på æ PC (Windows)
>>>>>
>>>>> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
>>>>>
>>>>> H.
>>>>
>>>> Rip DVD med MacTheRipper, slå UOP fra, brænd til DVD. Så kan du frit
>>>> springe rettighederne over.
>>>
>>> Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
>>> tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?
>>>
>>> Harddiske er billige ...
>>>
>>> /thomas
>>
>> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
>> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
>> vej udenom.
>
> Et Apple TV til skærmen, filmene i iTunes .. voila flambé
>
> /thomas

Ikke Apple TV2?

Er der scart udgang? Og Lan det køre trådløst? Altså WiFi?

H.

Ukendt (17-07-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-07-11 14:30

Hej,

> Ikke Apple TV2?

Man kan også med Apple TV 2, jo.

> Er der scart udgang? Og Lan det køre trådløst? Altså WiFi?

Nej, Apple TV 2 har ikke SCART-udgang. Der er udelukkende HDMI. Trådløs
netadgang via wifi virker fint på den.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

(Thorbjørn Ravn (17-07-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 17-07-11 15:24

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Nej, Apple TV 2 har ikke SCART-udgang. Der er udelukkende
> HDMI. Trådløs netadgang via wifi virker fint på den.

TV'ikke2'erne har så vidt jeg husker Componentkabeludgang.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Thomas Bjorn Anderse~ (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 16-07-11 10:16

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
> tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?
>
> Harddiske er billige ...

Jeg har lige givet under 25 øre/GB for en harddisk. En DVD koster i
omegnen af 50 øre/GB.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Jens Erik Bech (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Jens Erik Bech


Dato : 16-07-11 11:08

Den 14/07/11 17.10, Henrik skrev:
> Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
> Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.
>
> Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.
>
> Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
> lyd intakt?
>
> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du skal bruge et moderne TV med USB-indgang som herfra kan afspille en
masse filmformater.
Så kan du rippe dine DVD til et mp4 format med faste undertekster. Med
"Handbrake for eksempel.

Din gamle CRT kasse skal du skrotte eller give til "Afrika".
Billigste fladskærm med afspilning er sådan en som denne:
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Prosonic/Prosonic-40-LCD-B40I74--01274800300(Purchase_Other_DS)

Den har også PVR hvilket er optagelse af SD-og HD film fra TV til
memorystick eller harddisk.

MvH
Jens


Jesper Ørsted (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Ørsted


Dato : 16-07-11 12:10

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:


> Din gamle CRT kasse skal du skrotte eller give til "Afrika". Billigste
> fladskærm med afspilning er sådan en som denne:
> http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Prosonic/Prosonic-40-LCD-B40I74--0127480
> 0300(Purchase_Other_DS)
>
> Den har også PVR hvilket er optagelse af SD-og HD film fra TV til
> memorystick eller harddisk.
>
> MvH Jens

Aldi sælger en 32" fladflimmer til 2.500 bananer.
--
Jesper
*********************************************
Danmark står på 4 søjler:
Blod, jord, kirke og kongehus

(Thorbjørn Ravn (16-07-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 16-07-11 12:07

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
>
>> Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
>> tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?
>>
>> Harddiske er billige ...
>
> Jeg har lige givet under 25 øre/GB for en harddisk. En DVD koster i
> omegnen af 50 øre/GB.

Herudover er DVD-brænding langsomt, og det er noget bøvl at skifte
skiverne.

En moderne USB-disk modsvarer mindst 24-speed brænding og man behøver
ikke kontrollere kopien.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Thomas Bjorn Anderse~ (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 16-07-11 13:05

shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted) writes:

> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
> vej udenom.

Mit forholdsvist billige TV har en USB indgang. Lige til at sætte en
harddisk til

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

(Thorbjørn Ravn (16-07-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 16-07-11 15:24

shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted) writes:

> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
> vej udenom.

De fleste moderne fjernsyn kan afspille fra USB. Er man lidt opmærksom
på det når man køber, så kan de også afspille via DLNA fra en dims på
netværket.

USB-dimser er meget nemmere at håndtere end DVD-ditto.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

(Thorbjørn Ravn (16-07-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 16-07-11 15:25

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted) writes:
>
>> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
>> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
>> vej udenom.
>
> Mit forholdsvist billige TV har en USB indgang. Lige til at sætte en
> harddisk til

Skal du så ikke pille i*-enheden ud først når den har ladet op?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Thomas Bjorn Anderse~ (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 16-07-11 20:26

nospam0002+20110716@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110716)
writes:

> Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:
>
>> shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted) writes:
>>
>>> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
>>> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
>>> vej udenom.
>>
>> Mit forholdsvist billige TV har en USB indgang. Lige til at sætte en
>> harddisk til
>
> Skal du så ikke pille i*-enheden ud først når den har ladet op?

Man har da ikke strøm på TV'et når man ikke bruger det? Tænk på hvor
mange CO2 bakterier græsplænen bliver forurenet med.

De små i*-enheder sidder på en overskydende USB port på serveren; de
store i*-enheder kræver alligevel 10W, hvilket er ca. 100% over hvad en
gennemsnitlig USB port leverer iflg. standarden.

Og for at være helt ærlig, så ligger alle vores tegne- og børnefilm på
serveren, så kan vi frit vælge hvilken enheder de skal streames til,
uanset om det skal ses på det store TV i stuen, det lille på værelset,
en af computerne, eller måske en iPad. På det punkt er livet lidt
nemmere, uden de der fysiske medier.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

(Thorbjørn Ravn (17-07-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 17-07-11 07:58

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Man har da ikke strøm på TV'et når man ikke bruger det? Tænk på hvor
> mange CO2 bakterier græsplænen bliver forurenet med.

Det er meget interessant at se hvordan CO² er den moderne version af
skyld, herunder at man kan købe aflad.

> De små i*-enheder sidder på en overskydende USB port på serveren; de
> store i*-enheder kræver alligevel 10W, hvilket er ca. 100% over hvad en
> gennemsnitlig USB port leverer iflg. standarden.

Tjah, Apple snyder hvor de kan for at få hul igennem. Se også de tricks
som det eksterne Air-drev bruger for at få strøm nok - ellers trist, jeg
kunne godt være fristet af det som et eksternt drev uden en Air.

> Og for at være helt ærlig, så ligger alle vores tegne- og børnefilm på
> serveren, så kan vi frit vælge hvilken enheder de skal streames til,
> uanset om det skal ses på det store TV i stuen, det lille på værelset,
> en af computerne, eller måske en iPad. På det punkt er livet lidt
> nemmere, uden de der fysiske medier.

Jeg spår at om 5, max 10, år er streaming begrebet forsvundet igen. Så
ER der der bare. Lige som strøm i væggen.

Jeg håber bare at brugerfladerne bliver lidt nemmere at danse med.
Kinesiske ingeniører er alt andet lige ikke så gode til det som fx B&O.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste